Bataie Tacheti

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Joi Feb 14, 2013 7:29 pm

Asadar, de ceva vreme aud niste zgomote haioase dinspre motor, din ce in ce mai des. Se manifesta atit la rece, cit si la cald, dar sunt zgomote diferite.

1. La rece, temperaturi negative: Motorul porneste normal, fara zgomote, batai, etc. Cind ma pun in miscare, daca apas pedala de acceleratie normal (nu sa-i dau ca animalu'), incepe sa bata ceva. Daca apas pedala mai usurel, cu atentie, si schimb viteza pina in 2000 rpm, nu se mai aude. Toata chestia se intimpla pret cam de un minut, dupa aia nu mai face.
Cind temperaturile la pornire sunt de peste +10 grade, nu intimpin aceasta problema.

2. La cald, orice anotimp: pleoscaie o supapa la turatii mici, cum facea la Dacie cind erau culbutorii dereglati si o bagai in sarcina.

Am mai observat si ca a inceput sa-i placa uleiul. Dupa patania cu Motul-ul (cind mi-a mincat juma' de litru intre schimburi), la urmatorul schimb (Q8) n-a mai facut. Dupa Q8 am bagat Aral, cu care am mers vreo 13 mii de km. (dar vreo 12 mii in afara tarii) si mi-a papat 500 ml. Acu' am schimbat tot cu Aral, am vreo 6 mii cu el si vad ca a ajuns la jumatate pe joja, intre min si max.
De mentionat ca intre timp am facut toate demersurile tehnice necesare pentru inmatricularea masinii in Elvetia, iar testele de gaze s.a.m.d. au iesit cum trebuiau, fara sa se schimbe nimic, deci masina e in parametri.

Pentru toate de mai sus eu banuiesc un tachet hidraulic (daca nu mai multi), poate confirma sau infirma cineva? Am vazut ca mai zicea cineva pe aici de acelasi zgomote care s-au rezolvat prin curatarea unui intinzator sau ceva de genul.
Care-i metoda de diagnoza la astia, cum imi dau seama care-i plecat cu pluta si care nu? N-as vrea sa-i schimb pe toti pentru ca ma costa piesele vreo 5-600 de franci.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Joi Feb 14, 2013 8:35 pm

Deci sunt bou... pe Ebay costa setul complet de tacheti intre 60 si 200 de dolari, deci... pe ei, pe mama lor!

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Vin Feb 15, 2013 8:55 am

nu trebuie sa te bagi si la distributie daca-i schimbi? chiulasa?

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Vin Feb 15, 2013 9:57 am

Vechea masina a facut la fel de la 80k-180k km si nu a avut nici o greata, asa am vandut-o. Pentru cei cu auzul fin e deranjant, pentru cineva care nu e atent nici nu e sesizabil.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Vin Feb 15, 2013 10:28 am

Mare atentie la ulei.
La aceste modele este recomandat un 10/15 -50/60. Este un model mai vechi cu tolerante ceva mai mari.
Schimba-i pe toti ca faci bine.
In contiunare masina ruleaza cu softul nostru?

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Vin Feb 15, 2013 6:33 pm

@razvante: si la cald, si la rece sau doar la cald?
@Sebi: Uleiul e cel recomandat de producator - 5W 40. Masina n-a rulat niciodata cu softul vostru, de fapt niciodata n-a rulat cu alt soft in afara celui de fabrica.

Avatar utilizator
ssTour
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 24, 2008 12:39 pm

Mesaj de ssTour » Sâm Feb 16, 2013 6:57 pm

am avut eu pe carisma ceva asemanator - s-a rezolvat prin schimbarea marcii de ulei - am renuntat la castrol, mobil 1, motul si am dat o sansa uleiului Eneos. Iti recomand sa incerci de curiozitate = asa am facut si eu ...de curiozitate..de atunci numai de asta am pus - fara probleme de atunci

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Sâm Feb 16, 2013 8:41 pm

QUOTE (Marty @ Feb 15 2013, 06:33 PM) @razvante: si la cald, si la rece sau doar la cald?
@Sebi: Uleiul e cel recomandat de producator - 5W 40. Masina n-a rulat niciodata cu softul vostru, de fapt niciodata n-a rulat cu alt soft in afara celui de fabrica.
Ne cerem scuze de confuzia creata.
Daca in carte spune 5W40 poti sa pui respectand codurile ulei cu cifra mai mica de 5 inclusiv si mai mare sau egala cu 40. Foloseste un ulei din gama racing, desi din experienta la aceste motoare 10W60 s-a comportat exemplar indiferent de anotimp.

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Lun Feb 18, 2013 12:55 pm

De multe ori cand porneam la rece se auzea o bataie scurta de tacheti <10sec,(sa zic 1 din 20 de porniri era asa, chiar si vara si iarna, temeratura exterioara nefiind o regula) iar apoi in mers cand sa zicem o lasam in sarcina si decelera intre 2000-1500rot/min se auzea acel tacanit enervant. A facut asa cu Castrol 10w Mobil 10w si Motul 5w. Intre schimburi desi o calcam zdravan nu imi manca ulei (< 200ml intre schimburi la 15k km).

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Vin Apr 19, 2013 8:02 am

Am schimbat aseara tachetii. Nu e mare lucru de facut, dar iti maninca in jur de 3 ore (prima data). IN lipsa sculei speciale de scos tacheti fara sa dai axele jos, m-am ajutat cu succes de o surubelnita mai mare (pentru scos) si de coada unui ciocan (pentru bagat). Mai nasol este ca mi-au adus alta garnitura de capac (cred ca de ceva EVO) si nu s-a potrivit intr-un capat, asa ca am refolosit-o p-aia originala.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori