Itp?!

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Barboso
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 24, 2012 8:37 pm

Mesaj de Barboso » Mar Aug 28, 2012 5:38 pm

QUOTE (Flipper @ Aug 27 2012, 06:23 PM) O mica atentie sau chiar deloc si eu zic ca treci ITPul. Ce naiba, trec ITPul toti taximetristi cu rablele lor indoite, ruginite si care troncane din toate balamalele si nu treci tu.
ITP-ul se trece pe talon - se stampileaza si se scrie data urmatorului; nu prea vad cum i l-ar putea stampila in lipsa.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Mar Aug 28, 2012 5:43 pm

Barboso, daca citeai al doilea post, ai fi vazut explicatia colegului moro si ai fi inteles!
Greu, frate, greu...

Avatar utilizator
Barboso
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 24, 2012 8:37 pm

Mesaj de Barboso » Mie Aug 29, 2012 12:19 am

Mea culpa !


Am citit acest topic acum cateva zile - atunci am citit si raspunsul indicat de tine, asa ca n-am mai zis nimic; intre timp s-a mai postat, am vazut azi post nou, si, pt c-am uitat ca "s-a rezolvat" problema, m-am bagat aiurea, fara sa mai recitesc.

Avatar utilizator
Beliath
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 08, 2012 6:59 pm

Mesaj de Beliath » Mie Aug 29, 2012 7:53 pm

QUOTE (Flipper @ Aug 27 2012, 06:23 PM) O mica atentie sau chiar deloc si eu zic ca treci ITPul. Ce naiba, trec ITPul toti taximetristi cu rablele lor indoite, ruginite si care troncane din toate balamalele si nu treci tu.

Pentru ca poti sa faci ITP ul la un service bun unde se tine cont de toate detaliile sau daca nu ai probleme grave la masina il faci la Nea Gigi de la colt de bloc

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Ian 30, 2017 7:15 pm

http://www.profit.ro/stiri/social/docum ... e-16599772

DOCUMENT Regulile privind inspecția tehnică a mașinilor vor fi modificate



Regulile privind inspecția tehnică a mașinilor vor fi modificate la cerința Comisiei Europene, cu impact atât asupra șoferilor, cât și asupra inspectorilor tehnici.

Una dintre regulile care va fi schimbată este aceea că obligația de a se supune primei inspecții tehnice periodice la un an, dacă mașina a fost nouă la data primei înmatriculări în România, va fi aplicată doar autovehiculelor destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune și autovehiculelor utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi și în regim de închiriere, nu și celor folosite la învățarea conducerii auto, ca în prezent.

De asemenea, va fi instituită următoarea regulă: în cazul în care, la inspecția tehnică periodică, sunt constatate doar deficiențe minore, se consideră că inspecția a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecției.

În cazul în care, la inspecția tehnică periodică, se constată deficiențe majore, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială.

În cazul în care, la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe periculoase, se consideră că inspecția nu a fost trecută și este necesară o nouă inspecție a vehiculului în tot maximum 30 de zile de la inspecția inițială.

Prin deficiențe minore se va înțelege deficiențele care nu au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului, precum și alte neconformități minore. Deficiențe majore vor fi cele susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic, precum și alte neconformități mai importante, iar deficiențele periculoase vor fi cele care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.

Un vehicul care prezintă deficiențe încadrabile la mai mult de o categorie de deficiențe dintre acestea va fi clasificat în categoria care corespunde deficienței mai grave. Un vehicul care prezintă mai multe deficiențe la același element inspectat poate fi clasificat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficiențe ar genera un risc mai mare la adresa siguranței rutiere.

În intervalul dintre două inspecții tehnice periodice, deținătorul certificatului de înmatriculare/înregistrare este răspunzător de menținerea vehiculului într-o stare tehnică sigură și corespunzătoare, utilizând în acest scop numai sisteme, echipamente, componente, entități tehnice, piese de schimb și materiale de exploatare de origine sau omologate/certificate conform legislației în vigoare.

Noile reguli vor fi introduse la 20 mai anul acesta, dar vor fi valabile peste un an, din 20 mai 2018.

Documentele conținând viitoarele modificări pot fi citite AICI și AICI.

http://i0.1616.ro/media/2/2621/33239/16 ... inspec.pdf

http://i0.1616.ro/media/2/2621/33239/16 ... nspec2.pdf


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Joi Apr 20, 2017 5:35 pm

RAR vrea ca mașinile mai vechi de 12 ani să facă ITP-ul anual: "Este o măsură de siguranță după creșterea numărului de mașini second-hand"

http://www.automarket.ro/stiri/rar-vrea ... 76897.html

Capital.ro anunță că Registrul Auto Român propune ca mașinile mai vechi de 12 ani să efectueze anual Inspecția Tehnică Periodică, întrucât eliminarea timbrului de mediu a condus la o creștere spectaculoasă a înmatriculărilor de mașini second-hand.


Eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie a condus la o creștere îngrijorătoare a numărului de mașini second-hand în România.

În primele 3 luni ale anului au fost înmatriculate peste 128.000 de mașini second-hand, de 6 ori mai multe decât numărul înmatriculărilor de mașini noi, iar Registrul Auto Roman (RAR) atrage atenția că vârsta medie a parcului auto national a crescut la 10.5 ani, comparativ cu vârsta medie de 8.7 ani înregistrată cu un an în urmă.

În acest context, RAR susține că mașinile mai vechi de 12 ani ar trebui să efectueze Inspecția Tehnică Periodică (ITP) o dată pe an, pentru a spori siguranța rutieră. Informația a fost publicată în premieră de Capital.ro



"În actualul context al evoluÅ£iei parcului auto naÅ£ional, Registrul Auto Român intenÅ£ionează să propună ca măsură de majorare a siguranÅ£ei rutiere creÅŸterea frecvenÅ£ei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent la un an", a precizat George Dincă, directorul general al RAR, pentru Capital.

RAR își justifică acest demers prin faptul că în primele 3 luni ale anului românii au înmatriculat numeroase mașini second hand cu o vechime ridicată. De exemplu, numărul mașinilor fabricate până în anul 2000 (cel mult Euro 2) s-a dublat, în timp ce numărul mașinilor fabricate intre 2001-2005 și care respecta cel mult norma de poluare Euro 3 a crescut cu 57%, în timp ce în cazul mașinilor fabricate intre 2006-2010 creșterea a fost de 69%. În schimb, românii au înmatriculat cu numai 15% mai multe mașini produse după anul 2011.

Via Capital


Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Apr 20, 2017 7:24 pm

Daca s-ar face ITPul pe bune la parcul auto al Romaniei cred ca cel putin o treime din turisme/autoutilitare usoare, etc. n-ar mai avea drept de circulatie. In conditiile in care si la RAR se pot face diverse aranjamente/manevre, cred ca prin aceasta masura este vizata inca o posibila strangere de fonduri la bugetul de stat, siguranta rutiera fiind urmarita adiacent.

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Apr 25, 2017 5:30 pm

Cum justifică șeful RAR creșterea frecvenței ITP. Mașinile vor fi testate și în trafic

http://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/aut ... 15?ref=yfp

Directorul general al Registrului Auto Român a declarat, pentru Capital, că instituția pe care o conduce a propus deja o creÅŸtere a frecvenÅ£ei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent la un an. De asemenea, oficialul anunță și o întărire a controalelor în trafic.

„Registrul Auto Român intenÅ£ionează să propună, ca măsură de majorare a siguranÅ£ei rutiere, în actualul context al evoluÅ£iei parcului auto naÅ£ional, creÅŸterea frecvenÅ£ei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent la un an”, a anunÅ£at George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român (RAR).

Conform acestuia, după eliminarea timbrului de mediu, „reacÅ£ia pieÅ£ei auto a fost cea preconizată, anume de creÅŸtere importantă a numărului de autovehicule uzate, pentru care deÅ£inătorii acestora au solicitat eliberarea de către RAR a documentelor necesare înmatriculării în România”. George Dincă susÅ£ine că „este interesant de remarcat în primul rând că o anumită parte dintre aceste vehicule deja circulă pe drumurile publice din România, fiind înmatriculate în alte state (de exemplu, Bulgaria). Cel mai probabil ele nu au fost înmatriculate în Å£ara noastră deoarece vârsta lor, corelată direct cu o normă de poluare inferioară, a făcut ca pentru ele să se calculeze o valoare a timbrului de mediu considerată prea mare”.

Vârsta maÅŸinilor testate a crescut la 10,5 ani

Analizând structura parcului de autovehicule de ocazie verificat de RAR, în funcÅ£ie de anul de fabricaÅ£ie, la nivelul primului trimestru al anului 2017, comparativ cu primul trimestru al anului 2016, se constată o creÅŸtere a vârstei medii a acestor vehicule de la 8,7 ani în trimestrul I 2016, la 10,5 ani în primul trimestru din 2017.


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Joi Apr 27, 2017 5:09 pm

RAR propune schimbări majore: primul ITP pentru o mașină nouă să se facă la 3 ani, iar mașinile de peste 12 ani să-l facă anual

http://www.automarket.ro/stiri/rar-prop ... 77011.html

Registrul Auto Român propune ca o mașină nouă să facă primul ITP după 3 ani, în timp ce mașinile cu o vechime de peste 12 ani să realizeze operațiunea anual.


Registrul Auto Român (RAR) a anunțat că va propune autorităților schimbarea legislației cu privire la realizarea Inspecției Tehnice Periodice (ITP). În prezent, aceasta are loc o dată la doi ani indiferent de vechimea mașinii, însă RAR vrea să facă o diferențiere clară în acest sens.

Prima modificare vizează ca o mașină nouă să facă ITP-ul la 3 ani, iar RAR o justifică prin faptul că cei mai mulți producători au extins garanțiile acordate vehiculelor noi și solicită revizii regulate pentru acordarea acestora.

"RAR are în vedere mărirea termenului de efectuare a primului ITP pentru autoturismele noi. Astfel, o mașină nou achiziționată va efectua primul ITP la 3 ani, nu la 2 cum este în prezent", precizează RAR.



În plus, RAR va propune ca mașinile mai vechi de 12 ani să realizeze ITP-ul anual, o măsură anunțată cu câteva zile în urmă.

"În actualul context al evoluÅ£iei parcului auto naÅ£ional, Registrul Auto Român va propune ca o măsură de sporire a siguranÅ£ei rutiere creÅŸterea frecvenÅ£ei de efectuare a ITP pentru autoturisme începând cu vechimea de 12 ani, de la 2 ani cât este în prezent la 1 an", mai precizează RAR.

Nu este clar când vor fi făcute oficial cele două propuneri de modificare a legislației pentru ITP și nici când ar putea acestea să intre în vigoare.

Via Registrul Auto Roman

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Dum Aug 20, 2017 7:15 am

Noul Cod Rutier a fost aprobat: din 20 mai 2018, înmatricularea va fi suspendată dacă ITP-ul este expirat sau anulat

http://www.automarket.ro/stiri/noul-cod ... 79133.html

Inmatricularea masinii se suspenda daca nu ai ITP valabil sau daca nu ai trecut masina cumparata pe numele tau

http://www.auto.ro/stiri/inmatricularea ... e-tau.html


Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori