Relanti La 2000 De Ture

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Barboso
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 24, 2012 8:37 pm

Mesaj de Barboso » Sâm Sep 22, 2012 10:36 pm

QUOTE (avy @ Sep 22 2012, 08:52 PM) Cum ai facut reset ecm idle&learn ?
Si eu as vrea sa stiu.
La vechea masina (Nubira) mai faceam asta; nu stiu daca era efect placebo sau nu, dar parca-i prindea bine din cand in cand...

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Dum Sep 23, 2012 8:04 am

Si eu am procedat exact ca la vechea masina, un Hyundai Accent lc 2004, nu am procedat conform manualului.
Iata mai jos procedura:

Se deconecteaza borna - (minus) timp de 2-3 minute, timp in care se apasa pedala de frina
de citeva ori citeva secunde ptr. descarcarea condensatoarelor din modulele care au
alimentare "tot timpul" ! Dupa acest interval de timp de 2-3 minute, se cupleaza borna -
(minus) la baterie, se pune cheia la "ACC" si se tine asa timp de cca. 10 secunde, apoi
se porneste motorul timp de 5-10 minute !

Se mai poate face reset scotand si siguranta ecu din panou, asta fiind o procedura mai soft pentru ca nu reseteaza ceasul sau unitatea audio, Nu m-am uitat insa daca ale noastre au. Vechea masina avea.

Din pacate trebuie sa mentionez ca nu a rezolvat problema acest ecu reset. Aseara am mers vreo 30 de km si a mers perfect, fara lipsa de putere, fara tremurat sau dat in nas. Azi de dimineata, am mutat-o pentru ca parcasem ilegal,aseara nemai gasind loc si dupa ce s-a incalzit motorul stand pe loc deodata a inceput sa tremure ca toti dracii, plus ceva rateuri pe evacuare. Dar din nou, fara check-engine aprins desi pe evacuare se auzeau niste rateuri de te sperii. Marti sper sa ajung la mecanic pentru ca ma cam seaca problema. Hyundai-ul l-am vandut la 180k km schimband doar o valva de purjare la motor iar asta nu are nici 40k km si face figuri.(si culmea a mai fost si masina de angajat Mitsubishi Expozitiei)

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Dum Sep 23, 2012 10:05 am

Incepeti sa ma speriati.

Idea e ca au am luat rabla de noua (asa mi-a fost prezentata, cine stie) si de la inceput a avut crize cu turatiile. Astia imi explicau ce normala e masina. La voi e altceva, comportamentul masinii s-a schimbat dintr-un motiv. Acela trebuie investigat.

Se iau asa:
- cele trei furtunase care intra in corp clapeta. Se verifica daca sunt intregi, se misca cu motorul pornit pentru a observa variatii de turatie.
- Surubul de fixed idle (ala de sus) sa nu traga aer fals. Daca mai aveti capacelul de cauciuc, tineti degetul sau puneti putin scuipinol pentru a observa eventuale
- Servo-ul de la frana. Asta e ciudat. Eu inca raman uimit cat de tare se accelereaza la vreo 2 pedale de frana. Scoateti furtunul si astupati gaura. Observati comportamentul.
- Idle valve sa nu traga aer fals pe la garnitura
- Verificat Idle valve ca nu e blocat. Aici e mai tricky ca n-am gasit metoda ca lumea fara scula de diagnoza. Se desfac cele 3 suruburi, se scoate afa motorasul, se baga un burghiu/ceva de 12/13 (aveti grija la lamela din fundul gaurii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) pentru a obtura gaura lasata de pintle-ul motorasului, se pune contact, se porneste scurt motorul (vedeti ca se tureaza in draci daca burghiul nu obtureaza canalul), dupa care se opreste motorul. In faza asta, ECU incepe procedura de resetare a Idle Valve astfel: (daca auziti niste tacanituri infundate cand motorul se opreste, asta auziti de fapt)
-> - retrage motorasul la maxim pana da in capat de cursa
-> - impinge pintle-ul intotdeauna un numar fix de pasi. Practic l-a pozitionat corect pentru urmatoarea pornire
-> - puneti din nou contactul. NU porniti motorul. Cand contactul a fost pus, pintleul trebuie sa fie impins putin (cca. 1 mm)

Cu altceva n-am cu ce sa va ajut. Eu mi-am modificat corpul clapeta pentru a modifica putin forma camerei de la Idle Valve. Am fabricat oreee bune o piesa din aluminiu la care nu ii mai stiu cotele. Tolerantele sunt foarte mici. Nu cred ca asta este solutia pentru voi. Desi mai stii? Poate eu am problema aparuta acuma la voi de cand am ridicat masina

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Dum Sep 23, 2012 1:43 pm

Multumim pentru hint. Cand merg la mecanic pentru verificare, o sa tin cont de ceea ce ai scris aici si voi sti cum sa pun problema. Ma seaca totusi ca nu se aprinde check-engine si nu stocheaza nici o eroare. Am pus mufa obd si nu gaseste erori. Intre timp mi-am mai facut de lucru, am dar jos tubulatura si am observat ca nu era etansata cum trebuie. Practic traga destul de mult praf exact pe la prima imbinare a racordului flexibil inspre filtrul de aer, iar clapeta era destul de murdara. Nu am reusit sa desfac motorasul pas cu pas pentru ca pozitia e imposibila. O va face mecanicul probabil. Am actionat resortul ca sa am loc si in corpul clapetei si era un "sludge" ce nu s-a vazut. Am inmuiat carpa in wd40 ca nu aveam altceva, si nu mai aveam nici paiul acela si am sters cum trebuie. Necazul e ca am cam distrus suruburile de prindere a tubulaturii, erau extrem de oxidate si au mers desfacute doar prin fortare extrema. Am verificat toate furtunasele dinprejur, valva pvc inchide si deschide cum trebuie adica intr-un sigur sens i-am mai facut un reset din sigurante de data asta.Am mai dat o tura prin oras si a dat in nas o singura data, apoi la ralanti de doua ori a scazut turatia ulterior mergand bine.
Ce e cel mai ciudat e ca pe forumurile din afara unde am citit despre problema nici schimbarea clapetei nici a potentiometrului nu au rezolvat problema. Un tip zicea ca si-a schimbat softul si asa cica ar fi scapat de problema. Tot ce se poate, cand avem Accentul si a aparut noul model multi se plangeau de ralanti care o lua razna si tot prin soft s-a rezolvat.
O sa revin cu detalii dupa ce o vede si o minte avizata pe marti, miercuri ... pana atunci cu inima indoita o sa o las pe dreapta.

Avatar utilizator
eth0tty1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 28, 2007 10:40 am

Mesaj de eth0tty1 » Joi Sep 27, 2012 9:27 am

QUOTE (razvante @ Sep 22 2012, 07:50 PM) Eu mai am si o mufa obd elm prin bluetooth insa nu stiu unde e mufa obd a masinii, imi poate spune cineva unde e pozitionata.


sub volan in partea dreapta ai 2 mufe , una din ele este OBD2

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Vin Sep 28, 2012 4:19 pm

Am gasit azi sa prelev de pe un lancer 2008 un iac si un map dupa ce ai mei o luasera razna rau de tot si nu mai puteam merge decat cu mufa map scoasa. I-am montat, au mers perfect, fara tremurat fara supraturare cu ac pornit, insa cand am alimentat am auzit un mare faaaas desfacand capacelul. Buun, am alimentat rompetrol 95 peste petrom 99. Am pornit am mers 10 metri pana la iesirea din benzinarie, cand a trebuit sa ma opresc ca sa dau prioritate masinilor ce treceau si a scazut brusc turatia, am accelerat-o... si-a revenit, dar cand sa intru in rand a dat in nas pret de 1 sec, apoi a pornit si a mers exemplar fara balbe pana la intrarea in parcarea hetelului. Aici de curiozitate am mai desfacut odata capacelul rezervorul si iar un mare faaaas. Am pornit-o din telecomanda cu capota ridicata dar de data asta a mers ok. Simptomele sunt cam aceleasi ca la fosta masina care avea defecta valva de purjare. Daca si la asta tot aia e de vina, va rog sa imi schimbati nick-ul in purojanu sau purjatorul ).

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Sâm Sep 29, 2012 4:29 pm

Ai bagat cumva benzina in rezervor pana in gat (e recomandat sa bagi pana sare singur pistolul si sa nu mai insisti tocmai pentru a evita probleme de genul asta,ajunge benzina pe furtunul pe care se face recircularea de vapori din rezervor)

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Dum Sep 30, 2012 8:15 pm

Da, la ultimul plin asa am facut. Oare ajunge benzina pana in canistra de vapori? Din ce am vazut e situata desupra rezervorului. Dupa 200km cu noii senzori, mergand spre cota 1400 in Sinaia, motorul a luat-o iar razna. Pur si simplu se sucomba. turatie <500rot. Am tras pe dreapta am scos mufa map si parca incepea din nou sa respire, insa se tura ca idiotul 1000-1500rot/min. La desfacerea capacelului rezervorului se aude din nou un mare fasait. Maine o sa trec prin Ploiesti sa iau o valva de purjare si eventual o valva de retur(cred ca ii spune). Sa vedem daca rezolva cele doua problema.
O alta intrebare In mod normal se auzea pompa in rezervor cand puneam primul contact dimineata, acum pauza. poate fi un semn ca e dusa? masina are 34500km si pornste de fiecare data impecabil.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Dum Sep 30, 2012 8:54 pm

Cred ca duar s-a rodat mai bine pompa si acum suna mai frumos si nu o mai auzi tu ca daca era sa nu porneasca nu mai pornea nici masina.
Din cate stiu dureaza niste chilometrii (chiar si peste 100) pana scapi de benzina din canistra,stiu ca merge moto prost dar nu stiu sa se si strice ceva (poate decat sa trebuiasca schimbat filtrul din ea sau toata canistra dar nu si valvele de retur...)
Ca nu sta la ralanti am inteles dar face fite si in sarcina (la mers constant sau cand accelerezi) ?
Si toate masinile pe injectie care le-am avut fasaiau cand desfaceam busonul la rezervor asa ca nu te mai stresa.

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Dum Sep 30, 2012 9:30 pm

Cu mufa map pusa, o pornesc, merge normal, chiar rotund. Cand se incalzeste motorul insa incepe sa dea in nas atat timp cat e in sarcina si nu mai trage deloc. Scot mufa map, se tureaza de nebuna insa pot merge cu ea, are putere normala.
La vechea masina astaea au fost simptomele si dupa inlocuirea acele valve de purjare masina a mers perfect. Ah si apropo, fasaitul este prelung...nu stiu cat de normal e sa faca asa.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori