Ulei Cutie Viteze Manuala

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
johnion65
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Ian 03, 2016 10:03 pm

Mesaj de johnion65 » Mie Iul 20, 2016 5:34 pm

Am folosit penrtu cutie un ulei API GL4+ dupa ce am avut o scurta conversatie (pe care o redau mai jos) cu Markus Scherl, application engineer, LIQUI MOLY GMBH.

Eu:
Dear Markus.
Thank you for your answer.
If I understand well you are telling me that is safe to use, because of yellow metal parts corrosion, High Performance Gear Oil (GL4+) SAE 75W-90 in a gearbox that demands strictly 75W90 API GL4..Thank you.

Markus:

Hello,
no there is no problem with yellow matal parts corrosion. This product is a GL4 gear oil, but you have higher pressure properties.
Best regards

i. A. Markus Scherl
Anwendungstechniker
application engineer

F & E / Anwendungstechnik
Phone: +49 731 1420-624
Fax: +49 731 1420-44624
Markus.Scherl@liqui-moly.de
LIQUI MOLY GMBH
Jerg-Wieland-Straße 4 | 89081 Ulm | GERMANY
www.liqui-moly.de

Sper ca aceasta conversatie sa lamureasca "misterul" API GL4+.
N-am cumparat High Performance Gear Oil (GL4+) SAE 75W-90 pentru ca am gasit Tutela la 3/4 de pret.
Cautand alternative pentru uleiul de cutie am vazut ca se poate gasi pe piata interna si REPSOL CARTAGO CAJAS E.P. 75W90 API GL4, din pacate doar la 5 litri.
Eu folosesc in acest moment ulei de motor REPSOL si sunt multumit.

Avatar utilizator
sigma23
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 14, 2009 4:37 pm

Mesaj de sigma23 » Mie Noi 23, 2016 9:56 pm

QUOTE (testos @ Jan 19 2016, 10:50 PM) @sigma23

Ca si gluma, daca nu ai gasit inseamna ca nu ai cautat suficient.

Sa stii ca e mai bine de cand am bagat in cutia de viteze Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 API GL-4. Acum cand noaptea temparaturile coboara pana la -15 grade Celsius, pot spune ca e o alegere fericita. Sa stii ca nu intra in viteza fara sa simti nimic, dar nici nu fac eforturi asa cum se intampla cu vechiul ulei (cel pus din fabrica), si aici ma refer strict imediat dupa ce pornesti motorul. Cand temperatura apei s-a stabilizat la ~90 de grade Celsius, intra in viteza fin tare, dar tot simti schimbarea de treapta. Cred ca Mitsubishi a dorit ca schimbarea treptelor sa se faca barbateste, masina per ansamblu dandu-mi impresia ca are ca tinta placerea de a conduce cu tot ceea ce presupune ea.
Îți zic eu ca nu se găsește. Am făcut inclusiv comanda la mai multe magazine și când a venit comanda din depozit era transaxel. Au sunat la furnizori și nu exista. Cel puțin nu la noi

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Noi 23, 2016 10:03 pm

Atunci cauta-l pe net.

Avatar utilizator
sigma23
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 14, 2009 4:37 pm

Mesaj de sigma23 » Mie Noi 23, 2016 10:04 pm

QUOTE (johnion65 @ Jun 5 2016, 10:04 PM) @ Testos
Multumesc inca odata. Cred ca voi lua 3 bidoane de AMSOIL Synthetic Manual Transmission and Transaxle Gear Lube 75W90 API GL4 de 0.946 ml.
In alta ordine de idei, poti te rog sa-mi spui cam unde ar ajunge nivelul uleiului de motor daca folosesc 3 litri si schimb si filtrul?
Sunt curios unde bagi 3 litri de ulei în cutie când ăsta zic 2.1 și care filtru schimbi? Ca uleiul ăla e de cutie nu de motor.
A și apropo ai luat? Cum merge la rece

Avatar utilizator
sigma23
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 14, 2009 4:37 pm

Mesaj de sigma23 » Mie Noi 23, 2016 10:11 pm

QUOTE (testos @ Nov 23 2016, 10:03 PM) Atunci cauta-l pe net.
Nu cred ca are rost ca o sa comand și vine transaxel. Mai stau un pic și bag mt-90 eram curios Cum merge la rece AMSOIL Synthetic Manual Transmission and Transaxle Gear Lube 75W90 API GL4 . Dar văd ca nu răspunde colegu

Avatar utilizator
johnion65
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Ian 03, 2016 10:03 pm

Mesaj de johnion65 » Joi Noi 24, 2016 10:31 pm

@sigma33
Bidonul de ulei Amsoil Synthetic Manual Transmission and Transaxle Gear Lube 75W90 API GL4 are volumul de 0.946 ml. Deci pentru a umple un volum de 2.1 l este nevoie de 3 bidoane si mai ramane si ceva de rezerva.
N-am folosit Amsoil pentru ca era prea scump, am folosit Tutela Technyx 75W85 API GL4+ si este OK dar cand voi schimba kitul ambreiaj voi trece pe LM High Performance Gear Oil (GL4+) SAE 75W-90.
Referitor la postul meu la care ai facut referire, intr-adevar era vorba despre uleiul de cutie si despre cel de motor.
Oricum, din cate am citit, Amsoil este un ulei foarte bun, unul dintre cele mai bune din State si posibil, mai bun decat multe uleiuri cu nume din Europa.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Noi 24, 2016 11:44 pm

@sigma 23

Pretul la MT-90 este 122 lei/quart! Mi se pare absurd pretul asta. De banii pe un quart de Mt-90 iei 2 litri de Syntrans Multivehicle

Banii tai, masina ta, decizia ta.

P.s.: nu uita sa te uiti in fisele uleiurilor sa le compari proprietatile. Vei constata ca la rece este mai vascos Mt-90. Asta inseamna un plus pt Syntrans Multivehicle. Punctul de curgere este mai bun la Castrol Syntrans Multivehicle decat la Mt-90.

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Mar Ian 16, 2018 9:19 pm

Am si eu niste nelamuriri legate de ce ulei de transmisie sa folosesc la apropiatul schimb ce va sa vina, astfel ca ii rog pe cei care se pricep la acest capitol sa ma indrume si pe mine.

Masina este Lancer 2008 2.0 did (motor vag)
In manualul de service spune ca trebuie sa folosesc ulei pentru transmisie manuala cu clasificarea Dia Queen New Multi Gear Oil, API-GL-3, SAE 75W-80 (cantitale 2l).

Din ce m-am documentat despre ce inseamna ulei de transmisie ar fi indicat sa folosesc exact un ulei cu specificatia data de producator (75w-80 GL3) pentru ca uleiul cu aceasta specificatie protejeaza mai bine componentele din metal galben care intra in componenta cutiei de viteze, uleiurile din celelalte categorii GL4, GL5 avand, prin aditivii pe care ii contin, predispozitia sa uzeze prematur aceste componente din metal galben.

Cum am vazut ca marea majoritate a uleiurilor pentru transmisie manuala care se gasesc sunt GL4 sau GL5 intreb daca afirmatiile mele de mai sus, culese din surse ce se gasesc pe internet la o prima cautare, sunt adevarate si este bine sa folosesc NUMAI ulei GL3 75w-80 sau pot folosi linistit si uleiuri GL4, GL5.

Singurul ulei care respecta norma GL3 75W-80 pe care l-am gasit este facut de Liqui Moly si este un GL3+ cu urmatoarele aprobari: MAN 341 Typ Z-3, MB 235.10 / 235.11 / 235.4, Renault LKW, Volvo 97307 400000 km, ZF TE-ML 02D / 08

Astept eventuale recomandari

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori