Ulei Cutie Viteze Manuala

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Badea
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 24, 2012 6:22 pm

Mesaj de Badea » Lun Mai 25, 2015 10:23 am

Cred ca intrebarea mea este extrem de clara si concisa : "ati reusti sa gasiti un ulei ok pana acum, cu confirmare ca nu mai agata nici la rece, nici la cald?".

Uleiul pus in cutie respecta indicatiile producatorului(exact cum a facut lumea din acest topic), dar apartent producatorul este cretin.

Nu am cumparat personal uleiul, a fost schimbat de mecanic acum 1 an jumate. Imi amintesc doar firma(Mobil) si norma(API GL-4).




Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Lun Mai 25, 2015 10:55 am

QUOTE (Badea @ May 25 2015, 10:23 AM) Cred ca intrebarea mea este extrem de clara si concisa : "ati reusti sa gasiti un ulei ok pana acum, cu confirmare ca nu mai agata nici la rece, nici la cald?".

Uleiul pus in cutie respecta indicatiile producatorului(exact cum a facut lumea din acest topic), dar apartent producatorul este cretin.

Nu am cumparat personal uleiul, a fost schimbat de mecanic acum 1 an jumate. Imi amintesc doar firma(Mobil) si norma(API GL-4).

http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/P ... 5W-90.aspx

Ti-am pus un link cu uleiul Mobil care "nu e pe placul" cutiei Mitsubishi Lancer Clasic. Motivul este lesne de inteles.
Cand vei intelege ce inseamna un ulei conform API GL4+/GL5, abia atunci vei intelege de ce insist eu (ca nebunul) in a afla cat mai multe informatii de la tine, tocmai din dorinta de a te ajuta. Mitsubishi cere ca in cutiile manuale de la Lancer Clasic sa se puna ulei ce respecta API GL4.

Daca te interesa, gaseai in topicul dedicat uleiului cutiei de viteze informatii referitoare la un anumit brand de ulei folosit de un user care sa satisfaca cerintele tale. Si e prezentat clar si concis acest aspect.

Eu am schimbat uleiul din cutia de viteze acum ~140 km, uleiul fiind Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 API GL4. De agatat nu mai agata cum facea cu uleiul primit din fabrica, insa nu pot sa spun ca intra in viteza fara sa simti acest lucru. Poate e prea devreme sa ma pronunt, poate inca nu "s-a dat" cutia dupa uleiul asta nou. Cert este ca la aceasta cutie de viteze nu cred ca e posibil sa schimbi treapta fara sa se simta. Insa, la schimbari rapide de treapta de viteze nu mai caraie asa cum caraia cu uleiul vechi (ma refer 1->2); la retrogradari rapide 3->2 sincroanele nu opun rezistenta, insa se simte cand intra in viteza. In treapta intai intra in viteza mult mai usor si lin decat anterior schimbarii uleiului din cutia de viteze.
Nu s-a umblat la timonerie pana acum.
Nu am prins temperaturi negative ca sa pot sa impartasesc si comportamentul cutiei de viteze in aceasta situatie, insa, in ansamblu, cred ca s-a imbunatatit comportamentul cutiei de viteze.

Off topic: Eu folosesc ulei Liqui Moly pentru motor, insa acest brand nu ofera un ulei de cutie conform doar API GL4, ci ofera un GL4+, ceea ce nu ar face bine cutiei. Acum sper sa intelegi, Badea, ceea ce incercam eu sa-ti spun. Numai bine!

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Lun Mai 25, 2015 11:20 am

Acest subiect s-a discutat si in forumul pentru Colt. Chestia e ca foarte putine marci de ulei mai ofera uleiuri de specificatie doar GL 4. In general marcile americane de ulei mai folosesc doar aceasta specificatie care este diferita oarecum de GL 4+ sau GL 5
Eu va recomand Valvoline MAXLIFE MTF GL-4 75W-90. Pe bidon scrie ca e recomandat sau testat pe Mitsubishi...

Puteti citi mai multe si la acest topic: http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=6543&st=0

Avatar utilizator
Badea
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 24, 2012 6:22 pm

Mesaj de Badea » Lun Mai 25, 2015 11:47 am

Testos, acum imi dau seama, poate am fost putin nepoliticos cu raspunsul meu. Imi cer scuze daca s-a interpretat asa, nu a fost am avut in nici un moment intentia asta.

Ca sa rezum, am schimbat uleiul in martie 2014, toate bune si fumoase pana cand a venit iarna(temperaturi negative). Nu stiu ce simtome aveau ale voastre, dar a mea pur si simplu statea sa sara din viteza(dupa 10-15 km fenomenul
disparea). De cand a venit primavara, nu am mai intampinat absolut nici o problema. Topicul l-am citit pe tot, dar nu am gasit(poate gresesc eu) nici un membru care sa confirme ca a gasit un ulei care sa se comporte ok in temperaturi negative(mai putin uleiul Redline, care aparent este ok?).

ps. Multumesc pt ajutor, Testos, si inca o data imi cer scuze pentru ultimul meu raspuns.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Lun Mai 25, 2015 6:55 pm

QUOTE (Badea @ May 25 2015, 11:47 AM) Topicul l-am citit pe tot, dar nu am gasit(poate gresesc eu) nici un membru care sa confirme ca a gasit un ulei care sa se comporte ok in temperaturi negative(mai putin uleiul Redline, care aparent este ok?).

Despre Redline era vorba, PaulT l-a pus in cutia lui si a spus ca ii place cum merge cu acest ulei.

Ma bucur ca ne-am gasit pe aceeasi lungime de unda in cele din urma.

P.S.: Motivul pentru care nu am ales Redline MT90 API GL4 este ca nu se afla in stoc atunci cand am vrut eu sa schimb uleiul din cutie, plus pretul mai mare cu aproximativ 40 lei/quart = 0.946L, la care se adauga si costul transportului.

Avatar utilizator
Badea
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 24, 2012 6:22 pm

Mesaj de Badea » Lun Mai 25, 2015 7:02 pm

Plus ca trebuie 2.1 litri,deci 3 bidoane...o sa merg pe valvoline. Crezi ca uleiul actual dauneaza cutiei si acum, vara, cand totul pare ok?a gandeam sa il schimb la revizie, in toamna.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Lun Mai 25, 2015 11:13 pm

Treaba sta in felul urmator: un ulei GL5 sau un GL4+ contine mai multi aditivi de presiune extrema, aditivi ce se folosesc in cutiile hipoide - cutii in care solicitarile sunt mari, adica in cele in care se recomanda GL5 sau un GL4+ (acesta fiind o gaselnita a producatorilor de ulei care nu vor sa mai formuleze un ulei GL4 si unul GL5, si atunci fac acest GL4+ care, chipurile merge in orice cutie = FALS!).
GL4 e destinat cutiilor de viteze care nu sunt supuse solicitarilor foarte mari, iar pinioanele "calca" diferit fata de cele din cutiile hipoide. GL4 nu face rau sincroanelor din bronz, insa aditivii de presiune extrema din GL5 sau chiar GL4+ ataca si corodeaza sincroanele, afectand in timp schimbarile de treapta de viteza. Nu stiu sa-ti spun in ce masura ti-ar afecta sincroanele uleiul din cutia ta de viteze, insa partea cu saritul din viteza nu e un aspect tocmai normal, fie iarna sau vara. Atat stiu ca uleiul din cutie trebuie sa respecte norma API GL4 si e de preferat un ulei sintetic. Eu am ales Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 deoarece are niste specificatii tehnice bune: are un indice de vascozitate mare => ulei cu baza sintetica; temperatura maxima la care se solidifica e de -51 grade Celsius; review-urile de pe internet ale acestui ulei; in ultima instanta pretul.

Atasez doua link-uri: unul cu fisa tehnica cat si cea cu informatii despre produs a Castrol Syntrans Multivehicle 75W90.

P.S.: Nu mi-a placut la Valvoline MaxLife MTF GL-4 75W-90 ca e prea vascos atat la 40 grade Celsius cat si la 100 grade Celsius, indicele de vascozitate mai mic, temperatura maxima la care se solidifica e de -36 grade Celsius. Nu sunt expert in lubrifianti, insa am dreptul la o parere.

Iti doresc sa alegi bine si sa iti mearga masina asa cum vrei!

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Mar Mai 26, 2015 10:13 am

Ar mai fi si http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... 5W90_1.pdf Nu stiu cum se comporta, dar se poate incerca.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mar Mai 26, 2015 11:42 am

@Vic*

Atentie ca ceea ce ai recomandat este semi-sintetic. Uite aici dovada: http://www.ravenol.de/en/products/usage ... 5w-90.html

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Mar Mai 26, 2015 12:18 pm

Stiu, dar e GL 4. Doar spuneam ca ar fi o optiune pentru cei care nu sunt foarte pretentiosi. Probabil e si mai ieftin.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori