Ulei Cutie Viteze Manuala

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Vin Iul 01, 2011 4:32 pm

Vad ca nu raspundeti niciunul la apel.... Pina la ora 5 dati-mi un sms sau un tel. la 0784 588155 si ziceti-mi care vreti uleiul la Polivalenta, altfel abia saptamina viitoare il mai aveti!

P.S.: adictoma a fost baiat cuminte si primeste uleiul la el la birou!

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Vin Iul 01, 2011 4:39 pm

ce cuminte frate?????? am mitsubishi, sunt bad boy )

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Vin Iul 08, 2011 8:47 am

QUOTE (PaulT @ Jun 30 2011, 02:22 PM) Stiu cum e. am si eu una pe care o foloseam cu drag si spor la bagat ulei in cutia berlinei, dar nu prea mai etanseaza cum trebuie(curgea un pic si uleiul 80w90). Daca nu merge cu ajutorul gravitatiei voi apela cu incredere.

QUOTE (adictoma @ Jun 30 2011, 02:47 PM) cu gravitatia nu merge - am incercat miercuri - busonul este orientat putin in jos

rectific - am informat gresit - merge si fara pompita - eu asa am reusit sa-l schimb vineri

Avatar utilizator
erlo
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Lun Aug 27, 2007 11:06 am

Mesaj de erlo » Sâm Iul 09, 2011 8:26 pm

Oarecum intamplator am citit discutia pe tema uleiului de cutie de viteze.
Colt-ul meu se comporta in continuare mult prea bine ca sa ma gandesc la uleiul de cutie, cu atat mai mult cu cat n-am decat 35K km rulati cu el.
Nu stiu nimic (dar voi citi) despre Q8.
De ce totusi intervin; conjunctural mi-am facut o impresie teribil de buna despre firma Liqui Moly (Germany 100%) si ii fac (gratuit) reclama .
Prejudecatile nu sunt tocmai punctul meu forte, insa recunosc ca intre un ulei al unei marci de renume produs la o filiala dintr-o tara "mai saraca" si un ulei produs tot de o firma renumita, insa produs chiar in Germania, optez de departe pentru cel de-al doilea, cel produs in tara lui Kant si Hegel etc.
Pe langa argumentul de mai sus, mai aduc un singur alt argument. I-am schimbat uleiul Fiat-ului consoartei mele cu un ulei Liqui Moly si, sincer, parca-i alta masina ...
Va las pe voi, cei interesati, sa va documentati mai mult si mai bine despre marca si produse, ca sa nu lungesc prea mult interventia mea.
Mai adaug doar 2 linkuri:
- unul spre fisa uleiului 75W-90 (fully synthetic high-performance gear oil SAE 75W-90) [echivalentul Castrol/Burma Bot 328 - recomandat in cartea Colt-ului meu] - aici
- si unul spre "Ghid ulei"(un fel de configurator) de pe pagina distribuitorului pentru Romania a produselor Liqui Moly, ca sa vedeti ce spun ei despre momentul schimbului de ulei de cutie ( in cazul Coltului 200.000 Km in regim normal de utilizare si 100.000 Km in regim de forta) - aici

ah, si sa nu uit, preturile sunt de mult bun simt !

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mar Iul 12, 2011 9:47 am

erlo, spre informarea ta, TOTI lubrifiantii auto (si nu numai) provin din rafinarea petrolului. Unde se afla cel mai mult petrol? Prin orientul mijlociu. Asadar, majoritatea uleiurilor provin de acolo, fiind livrate in forma bruta. Ca le cheama Mobil, Castrol, Repsol, Aral, Motul, Tamoil, Texaco, Elf, Liqui Moli sau Q8, provenienta e cam aceeasi. Daca nu stiai, Aral-ul (ca si mai putin cunoscutul Tamoil) este, a fost si va fi o o societate libiana. Ai auzit pe cineva sa se plinga de uleiurile Aral? Eu nu, ba dimpotriva! Ceea ce conteaza in produsul final este tratarea si aditivarea respectivului ulei, lucru care se face (de obicei) in Europa. Ca Liqui Moli si Aral au ales Germania, ca Motul a ales Franta, ca Repsol a ales Spania, ca Q8 a ales Belgia e o chestie prea putin importanta, ceea ce conteaza la final este satisfactia clientului!
In alta ordine de idei, eu vad ca pentru Colt se recomanda ulei de cutie care sa indeplineasca ambele norme, API GL-4 si GL-5, nicidecum API GL-4+. Pentru lancerul Calssic nu recomanda nimeni 75W-80 API GL-3 ( ), ei o fac. Mi se pare o incercare de a-ti vinde ce produc ei, nicidecum ce se recomanda pentru masina ta, iar acest lucru altii nu-l fac, spun simplu ca nu au un produs pentru masina respectiva. Inca o data, nu sunt zeul uleiului de cutie, dar dupa patania cu API GL-5 in loc de API GL-4, nu ma mai joc cu asa ceva!
In final ramine la latitudinea fiecaruia cum isi intretine masina si ce sacrificii financiare si nu numai e dispus sa faca pentru asta. Nu incerc sa te conving ca LM e slab, nu incerc sa te conving ca Q8 e cel mai ulei din tot ce exista-n lumea asta, eu doar mi-am cumparat un ulei recomandat de producatorul masinii pe care o conduc, acel ulei intimplator avind trecut in fisa produsului ca este in conformitate SI cu normele Mitsubishi.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Sâm Aug 06, 2011 6:10 pm

Am schimbat(in sfarsit ) si eu uleiul la cv. Lucrare efectuata in regie proprie, foarte lejer, cu durata de 30-35 minute. Busonul de umplere se desface cu o cheie de 17(atentie la saiba metalica de etansare... se poate pierde foarte usor) iar cel de golire cu una de 24. Uleiul vechi s-a scurs in maxim 2 minute (pe post e recipient se poate folosi cu succes un bidon de apa de 5l taiat in doua). Umplerea s-a facut cu ajutorul gravitatiei si a durat cam 15 minute si datorita faptului ca am avut un furtunas cu diametrul cam mic(deci debit mic..). Impresii la rece: intra sesizabil mai usor in viteze pe loc(cu motorul pornit..) decat inainte. Iar rulajul masinii este de doar 31,000km... Uleiul vechi arata destul de bine, dar clar nu imi pare rau ca l-am schimbat in ciuda rulajului mic. Fiind uleiul de prima umplere, cu care s-a si rodat cutia, nu strica o schimbare inainte de termen. Asta bagat acum va sta fara discutie vreo 100,000km. Pentru cei care faceti schimbarea uleiului la cv in service.. mare atentie la ce vor sa va bage in masina. Aproape 100% vor veni cu seninatate si cu ulei API GL-5, desi la masinile noastre este recomandat in manual NUMAI GL-4. Maine fac un drum cu masina si revin si cu impresii "la cald".

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Aug 08, 2011 9:29 am

Ce ulei ai pus? Trebuie sa-mi schimb si eu uleiul si in service-ul unde au lucrat la cutia mea ( de Colt) nu au decat Elf 75W80 GL-4+

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Lun Aug 08, 2011 1:39 pm

@Alex44 - Am pus Q8 T40 API GL-4 . Trebuie sa verifici in manual ce ulei iti trebuie la cutia de Colt. Cred ca nu e tot API GL-4.

Impresiile la cald sunt pozitive. Si in mers intra tot sezizabil mai lin si mai usor in viteza, deci totul este okei. Repet, rulajul in momentul schimbarii era de numai 31,000km, marea majoritate facuti in extraurban.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Aug 08, 2011 3:26 pm

Merci, eu am 152K si tocmai ce mi-am sudat cutia ca a crapat in urma impactului cu niste pietre, si acum dupa sudura a inceput sa piarda ulei pe la simeringul de la planetara lunga. Si daca tot il schimb pe ala, sa inlocuiesc si tot uleiul..sa nu mai stau cu zeama aia neagra. Probleme eu inca nu am sesizat, intra foarte usor si la rece si la cald, dar nu vreau sa-mi bat joc de ea oricum.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Lun Aug 08, 2011 5:00 pm

Probleme nu aveam nici eu. Intra bine in viteze si la cald si la rece. Dar, dupa schimbarea uleiului schimbatorul merge mai lin si mai usor.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 32 vizitatori