Ulei Cutie Viteze Manuala

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Iun 26, 2014 7:39 am

QUOTE (Alex44 @ Jun 25 2014, 11:07 AM) In marsarier cum inta? Dar cu motorul oprit? Retrogradarile sunt mai dificile decat schimbarile in sus? Poate ai probleme cu rulmentul sau placa de presiune si nu debreiaza complet, nu e neaparat sa fie de la ulei.

In marsarier nu intra totdeauna din prima, fiind necesara apasarea ambeajului de doua ori, cauza fiind ca marsarierul este o treapta de viteza nesincronizata. Dar la retrogradari agata in special. Nu tremura la plecarea de pe loc si nici nu patineaza discul.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Iun 29, 2014 2:32 pm

O aerisire a ambreiajului si daca nici asta nu ajuta, atunci as suspecta placa/rumlentul de presiune. Nu mai decupleaza complet si de aia agata. Asta e parerea mea.

Ar fi bine sa ti-o vada un mecanic cat de cat priceput, sa-si dea si el cu parerea, mi-e ca dai bani degeaba pe ulei.


Avatar utilizator
goangaus
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Lun Oct 29, 2007 5:28 pm

Mesaj de goangaus » Lun Iun 30, 2014 1:29 pm

Trebuie sa merg la revizie (67000 km) cu un Lancer 1.5 benzina, masina face 7 ani in decembrie.
Mi s-a recomandat sa schimb uleiul cv (Diaqueen 75w80 api GL-3), vad pe aici informatii contradictorii, ba la 105000, ba la 240000, ba la 5 ani. Nici cei din service nu erau foarte siguri pe ei (MCar), imi puteti da un sfat, il schimb sau nu?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Iun 30, 2014 3:41 pm

Vital este sa ti se verifice nivelul, daca e la nivel nu-ti face griji cu schimbarea lui.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Lun Iun 30, 2014 6:27 pm

QUOTE (Alex44 @ Jun 29 2014, 02:32 PM) O aerisire a ambreiajului si daca nici asta nu ajuta, atunci as suspecta placa/rumlentul de presiune. Nu mai decupleaza complet si de aia agata. Asta e parerea mea.

Ar fi bine sa ti-o vada un mecanic cat de cat priceput, sa-si dea si el cu parerea, mi-e ca dai bani degeaba pe ulei.

Daca ar fi problema cu placa de presiune s-ar simti si la urcarea in trepte, inclusiv cele superioare: 4, respectiv 5. Ori la mine nu se intampla asta. Agata cand e rece motorul, implicit cutia de viteze. La cald intra mai bine, dar uneori cand vreau o retrogradare mai rapida din a 3-a in a 2-a, parca agata putin. Tinand cont de faptul ca uleiul din cutia de viteze pus din fabrica este un 75W85W, ulei care nu se mai gaseste, deci un lubrifiant cu norme mai vechi => comportamentul nu tocmai stralucit, as zice ca prin schimbarea uleiului cu unul bun, care sa respecte 75W90 API GL-4, schimbarea treptelor de viteza va fi o placere.

Rulmentul de presiune cand se strica huruie, face zgomot. La mine nu se aude nimic. Cursa pedalei de ambreaj are acea cursa libera cand nu "lucreaza", punctul cand "agata" si incepe cuplarea propriu-zisa este aproximativ la jumatatea cursei pedalei. Am sa verific daca valorile de la masina corespund cu cele date in manualul de service.

Multumesc totusi pentru atentionare.

Curiozitatea mea este daca si la voi agata putin la retrogradari rapide, nu atat de tare incat sa simti ca nu poti baga in viteza, dar nici lin fara sa simti ca ai schimbat treapta.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Iul 02, 2014 11:21 am

La mine clar agata, si daca ma grabesc nici nu intra, ramane intre trepte. Atunci ori ridic usor ambreiajul si intra singura, ori o scot, si mai bag o data. De multe ori si caraie cand o bag repede, si o simt ca agata un pic, face un "crch" scurt.

Cand am schimbat uleiul din cutie (la 8 ani si 170-180K) nu am simtit nici o ameliorare. In a 2-a nu pot sa bag decat daca masina merge drept sau daca nu am viteza mare, in curbe sau daca vin cu peste 60-70, franez si in curba vreau sa bag in viteza nu intra neam. Uneori nici 1-a nu intra perfect, nu se duce pana la capat schimbatorul parca. Acum am 204.000km, si n-am sa mai schimb uleiul din cutie, decat daca o sa am pierderi vreodata, si mai am 2L de redline si 2 de amsoil, ulei sintetic de cutie, GL4 cu 70w80...

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Iul 02, 2014 6:36 pm

@Alex44
Tu ai Smart si cutia difera. La Lancer Classic 1.6 cutia are codul F5M41-1-R7B6. Asemanari exista, dar si deosebiri. Vezi ca uleiul pe care il pui sa respecte intocmai norma ceruta de producator, altfel strici cutia. Eu voi schimba uleiul din cutie in viitorul apropiat, cand scap la bani, si oscilez intre Valvoline MaxLife MTF GL-4 SAE 75W-90 si Redline MT-90 75W90 GL-4, doar ca Redline are un usor avantaj din ceea ce vad in fisa tehnica, insa are si dezavantajul ca e de doua ori mai scump decat Valvoline. Si mai e si capacitatea cutiei de viteze de 2.1 litri care "ma obliga" sa cumpar 3 bidoane doar pentru 100 ml... Stiu ca la Lancer doar GL-4 trebuie turnat in cutie si e musai sa fie SAE 75W90 sau 75W85W (care nu se mai gaseste). In rest conteaza si calitatea iar tu te-ai orientat catre Redline, respectiv Amsoil, deci ai tinut cont si de calitate. Sper sa se rezolve problemele in cazul tau cu unul dintre uleiurile pe care le-ai mentionat.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mie Iul 02, 2014 9:51 pm

Redline (tot MT-90 GL-4) am eu in cutie de cateva luni si sunt foarte multumit de el. Nu lua 3 bidoane de 1 quart. Cu doua a ajuns la nivel fara probleme. Nu am probleme cu agatatul nici la retrogradari nici la schimbare in sus, nici la rece si nici la cald. Ce-i drept nici rulajul masinii nu e prea semnificativ.. doar 64,000km.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Iul 03, 2014 4:09 pm

QUOTE (PaulT @ Jul 2 2014, 09:51 PM) Redline (tot MT-90 GL-4) am eu in cutie de cateva luni si sunt foarte multumit de el. Nu lua 3 bidoane de 1 quart. Cu doua a ajuns la nivel fara probleme. Nu am probleme cu agatatul nici la retrogradari nici la schimbare in sus, nici la rece si nici la cald. Ce-i drept nici rulajul masinii nu e prea semnificativ.. doar 64,000km.

Masina are 52000 km. Am cautat pe net si am vazut ca MITSUBISHI DIA QUEEN MULTI GEAR OIL GL-4 75W-85W este un ulei mineral, de unde si comportamentul "specific" (e mai gros si nu "se plimba liber" cum ar face-o, spre exemplu, un ulei sintetic 75W90 GL-4). Cred ca trecerea la sintetic va fi cu adevarat o schimbare in bine si nu placebo. Mai jos e link-ul de la MITSUBISHI DIA QUEEN MULTI GEAR OIL GL-4 75W-85W, cu dovada ca e mineral.

http://jaytec-lubricants.com/index.php? ... cts_id=240

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Iul 03, 2014 10:25 pm

Eu l-am schimbat devreme pe cel original.. Cred ca in jur de 30,000km aveam cu el. Am pus un Q8 sidupa vreo 7-8,000km am pus un Castrol TAF X, care a fost foarte ok. Dupa ce am pus RL in motor si l-am vazut cum se comporta nu m-am linistit pana nu am pus MT-90-ul in cutie.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori