Ce Ulei De Motor Ati Pus?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Ian 25, 2017 9:05 am

Mult prea gros 10w40, si e si un ulei slab. La 240.000km (2004) inca pun 0w40 si nu a consumat niciodata ulei. Filtrul de ulei e iarasi important, cele foarte ieftine mai au probleme la supapa anti-golire si dupa fiecare stationare mai indelungata se dezamorseaza filtrul si pornesti fara pic de presiune la ulei.

Incearca 5w40 sau 0w40, daca nu ai probleme cu motorul ar trebui sa toarca pe un ulei mai subtire.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Ian 25, 2017 11:12 am

Subscriu la ce a spus Alex44. Uita de existenta 10W40! Incearca un Shell Helix Ultra 5W40 (varianta care are scris pe bidon "pure plus technology"), iar ca filtre iti recomand Mahle/Knecht.

Avatar utilizator
candrei92
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 06, 2017 9:50 pm
Contact:

Mesaj de candrei92 » Joi Ian 26, 2017 3:53 pm

Masina are 170.000 km reali deci ar trebui sa ii pun un 5w40 ? stiti ceva despre uleiul ARAL din ce am mai citit pe net multa lume zice ca e ok.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Ian 26, 2017 8:55 pm

Pune 5W40 fara retinere. Este cu mult superior celui 10W40.

Eu unul nu stiu nimic despre Aral ca nu am folosit asa ceva.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Ian 27, 2017 4:41 pm

Am folosit eu primele 2-3 schimburi Aral 0w40 pt ca asta avea in ea, si a fost ok dar si faceam foarte multi km de autostrada si 2 schimburi pe an, la 20.000km (am mers si 25.000km cu un schimb) Aral HighTronic 5w40 ar trebui sa fie si el ok, mai ales daca nu e exploatata in regim sever.

Mobil 1 New Life are TBN mai mare si deci o capacitate mai mare de a rezista acizilor, e mai sigur pt un schimb pe an cum am ajuns sa fac acum, mai mult prin oras, uleiul se incinge rar, aduna condens, se dilueaza cu benzina....



Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Vin Ian 27, 2017 6:12 pm

Mobil 1 New Life 0W40 produs pana in 12.2015 era cel cu baza PAO, insa acum are alta baza. Eu am turnat Mobil 1 NL 0W40 in motorul altei masini, insa era produs in 2015, caci stiam despre schimbarea bazei si chiar m-am bucurat ca nu e produs in 2016.

Avatar utilizator
vmarian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2014 8:40 pm

Mesaj de vmarian » Sâm Ian 28, 2017 7:56 am

Aral am folosit eu la fosta masina, nu am avut nici un fel de probleme cu el, un ulei f bun cu un raport pret/calitate excelent ! Pe alte forumuri este f apreciat si il recomand cu incredere dupa 8 ani de utilizare !
La mitsu am pus LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40, dar pt ca este un mare mancator de ulei, cred ca la urmatorul schimb am sa incerc ceva mai ieftin...

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Sâm Ian 28, 2017 9:23 am

@vmarian

Cred ca motorul masinii tale are o problema caci mie nu mi-a consumat ulei, desi folosesc 0W30. N-a consumat nici macar cand am facut intr-un weekend 1040 km si am fost pe Transalpina si Transfagarasan, in masina fiind 4 persoane si bagajele aferente unei drumetii de weekend. Am schimbat treptele 1 si 2 la 5000 rpm foarte des pe aceste trasee si nu mi-a consumat motorul ulei in aceste conditii, incat sa se vada pe joja. De aceea zic sa nu ai o problema cu segmentii sau simeringurile de la supape.

Scoate fum albastru pe esapament?

Avatar utilizator
vmarian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2014 8:40 pm

Mesaj de vmarian » Sâm Ian 28, 2017 11:07 am

Culmea e ca nu scoate fum, noxele sunt bune, verificate si la itp si la RAR, doar cand este vreme rece/umeda scoate mult abur (chiar exagerat as zice...)
Masina am luat-o acum 2 ani cu 78000 km in bord, stiu ca sunt reali pt ca il cunosc pe fostul proprietar si stiu masina de la 0 km, cu toate astea a "uitat" sa imi pomeneasca de acest amanunt nesemnificativ... cam 3 L de ulei la 10K de km !

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Sâm Ian 28, 2017 11:11 am

La un schimb de ulei intra, conform manualului de service, 3.3 litri de ulei, inclusiv filtrul de ulei. Tu in 10000 km completezi cu aproape aceeasi cantitate de ulei cat intra in mod normal la revizie, ceea ce indica o mare problema. Tu verifici nivelul uleiului cand motorul este rece sau cand e cald? Intreb pentru ca atunci cand verific nivelul uleiului cu motorul rece, pe joja este peste semnul care indica maxim. Insa, daca verific cu motorul cald (lichidul de racire este la 90 de grade) nivelul pe joja este pe maxim, nici o miime de mm peste sau sub, asta in conditiile in care am pus 3.3 litri de ulei la ultimul schimb de ulei.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori