Ce Ulei De Motor Ati Pus?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Aug 10, 2017 12:13 pm

Daca ai dilutie presupun ca faci multe drumuri scurte, deci se incadreaza la regim sever de exploatare, caz in care intervalul de schimb se injumatateste. Nici nu trebuie sa iei cel mai scump ulei daca nu faci curse cu ea.

Alternativ, poti cauta un ulei cu rezistenta de forfecare mai mare la aceeasi vascozitate, dar cel mai sanatos e sa-l schimbi mai des.

Cu ulei mai gros castigi putina protectie in plus la cald dar cu ce penalitate pt protectia la rece si pt momentele in care uleiul n-a ajuns la 100C (momente predominante, deoarece ia si jumatate de ora sa se incalzeasca si inca jumatate sa se usuce de condens uleiul)?

Daca presiunea e prea mica (la cald, la turatii crescute), atunci merita sa schimbi uleiul pt unul mai gros.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Aug 10, 2017 10:40 pm

N-am probleme cu presiunea uleiului, nici cu uleiul pe care il folosesc de 40000 km (Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30), doar ca as incerca si altceva. Sa zicem ca sunt mai mult curios de Mobil 1 FS 0W40 decat sa schimb LM 0W30.
Cu LM 0W30 merge masina de rupe, fara nici cea mai mica problema dupa un traseu in forta pe Transalpina si Transfagarasan. Nu motor zgomotos, nu consum de ulei. Uleiul il schimb la 10000 km sau un an cu precizie de ceas elvetian.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Lun Noi 27, 2017 1:03 pm

Am reusit sa fac sambata schimbul de ulei si filtre, avand de la ultima revizie 10374 km. Am pus Mobil 1 FS 0W40, iar ca filtre am folosit urmatoarele: ulei - Mahle (made in Austria); aer - Knecht (Mahle e produs in Coreea si voiam sa vad daca cel Knecht e produs tot in Coreea, deci a fost un experiment. In mod obisnuit luam Mahle) ; polen - Knecht (pentru ca are pretul putin mai mic decat cel Mahle / made in Czech Republic). Am mers cu masina ~30 de km ca sa incing uleiul, apoi i-am dat drumul si am asteptat sa se scurga mai bine de jumatate de ora, masina fiind suspendata de puntea fata. Am montat filtrele, am inlocuit saiba si am strans busonul de ulei, apoi am turnat uleiul. Am pus in prima faza 3L si am verificat nivelul pe joja, acesta fiind la maxim. Am zis sa fac o proba de drum ca sa se amorseze sistemul de ungere si sa pot completa cu ulei pana la cantitatea totala de 3,3L asa cum spune in manualul de reparatii. Dupa proba de drum, tot de ~30 de km, am lasat masina sa stea o ora si am verificat nivelul de ulei, care era la maxim pe joja. Masina asta e formidabila, caci nu a intrat niciodata in baie cantitatea de 3,3L de ulei si nivelul sa nu depaseasca maximul pe joja. Am ridicat puntea fata ca sa elimin suspiciunea ca ar ramane ulei in baie cand masina se afla in pozitie orizontala (ori la sol, ori ridicata cu elevatorul) si tot nu a fost bine. N-am vazut in manualul de service in ce mod se verifica uleiul la motor: cu motorul cald sau cu motorul rece. Daca se face cu motorul rece, clar ca nu trebuie sa mai adaug ulei. Daca se face cu motorul cald (ma rog, astept 5 minute dupa oprirea motorului pana sa verific nivelul), atunci ar trebui sa mai adaug caci ar ramane niste ulei "agatat" de internele motorului si nu s-ar scurge in baie.
Fişiere ataşate
20171125_141138.jpg
20171125_141138.jpg (2.9 MiB) Vizualizat de 7507 ori
20171125_141200.jpg
20171125_141200.jpg (2.26 MiB) Vizualizat de 7500 ori
20171125_140125.jpg
20171125_140125.jpg (1.88 MiB) Vizualizat de 7502 ori
20171125_130334.jpg
20171125_130334.jpg (3.37 MiB) Vizualizat de 7499 ori
20171125_125759.jpg
20171125_125759.jpg (2.57 MiB) Vizualizat de 7500 ori
20171125_125747.jpg
20171125_125747.jpg (2.74 MiB) Vizualizat de 7499 ori
20171125_143727.jpg
20171125_143727.jpg (1.8 MiB) Vizualizat de 7506 ori
20171125_143752.jpg
20171125_143752.jpg (1.58 MiB) Vizualizat de 7501 ori
20171125_131733.jpg
20171125_131733.jpg (1.59 MiB) Vizualizat de 7501 ori
20171125_125131.jpg
20171125_125131.jpg (2.02 MiB) Vizualizat de 7500 ori

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Sâm Dec 30, 2017 6:01 pm

Am parcurs peste 1000 km de la schimbul de ulei cu Mobil 1 FS 0W40 si am urmatoarele de spus:

- motorul porneste usor dimineata la temperaturi negative, lampa de presiune ulei se stinge in momentul pornirii;
- motorul este silentios dimineata la prima pornire a zilei, nu se aude niciun zgomot metalic;
- motorul se incalzeste repede, timpul/distanta in care lichidul de racire atinge valoarea de 90 grade Celsius variaza in functie de temperatura exterioara [nu am sesizat diferente majore fata de LM A3/B4 0W30];
- nu se aud zgomote metalice la turatii mari cu motorul cald;
- motorul urca in ture rapid;
- motor silentios la ralanti, fara vibratii.

Chiar si consumul de carburant e mai bun de cand am facut schimbul, dar acest aspect poate fi pus si pe seama filtrelor curate.

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Mar Ian 16, 2018 9:02 pm

A facut si eu recent schimbul de ulei si filtre si am folosit pentru prima oara ulei Eneos.

Am folosit Eneos Premium Ultra 5w30 fiind cel care respecta norma 507.00 (Lancer tractoras 2.0 DID)

Ca si prime impresii....motorul parca este mai silentios la pornirea la rece...in rest voi vedea in timp cum se comporta masina si cam cat ulei va consuma pana la urmatorul schimb comparativ cu ce ulei am folosit pana acum (Castrol Edge, Mobil 1, Q8).

Avatar utilizator
candrei92
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 06, 2017 9:50 pm
Contact:

Mesaj de candrei92 » Dum Ian 28, 2018 4:25 pm

Salutare tuturor. Am facut aproximativ 10.000 km cu ulei Motul X-cess 8100 5w40, sunt multumit de el nu mi-a consumat deloc, insa a venit timpul sa il schimb iar si mecanicul mi-a recomandat sa pun 5w30 (deoarece parca am o mica bataie de tachet) ce ziceti sa pun 5w30 sau sa merg in continuare cu 5w40 ? Sau sa trec si eu la ENEOS ca am auzit ca e mai bun pentru mitsubishi ?

Avatar utilizator
ossu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:33 am

Mesaj de ossu » Lun Mai 28, 2018 10:17 pm

salutare
am 145k km parcurși, în ultimii 5 ani am folosit doar Eneos 5W40, de la Premium Hyper până la Sustina.
cam doi ani am făcut naveta 90km/zi și nu am mers la consum.
motorul a început să consume ulei cam 1l la 6000km
de un an fac cca 6000km/an iar consumul a rămas la fel.
am să încerc Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40 chiar dacă nu e full sintetic, dar îl am cumpărat deja de cateva luni.
sunt curios dacă va fi vreo diferență.

baftă

Avatar utilizator
dorianakis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 20, 2008 12:26 am

Mesaj de dorianakis » Vin Iul 06, 2018 3:51 pm

Mitsubishi Lancer Clasic 1.6 an fabricatie 2007 125000 - 130000 Km parcursi

Cat timp a fost in garantie au pus ulei DIAMOND PROTECTION 10W-40 (X1200101)
Dupa ce a iesit din garantie am mers pe 5W-40
Prima data am pus Repsol, dar nu mi-a placut zgomotul scos de motor, iar apoi am mers pe Mobil.
Mai precis din 2013 am pus doar ulei Mobil Super 3000 5W-40 Fully Synthetic. Nu am avut probleme, motorul nu a consumat ulei, totul a fost ok.
Am mers pe filtre MANN (ulei, aer, polen).

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Re: Ce Ulei De Motor Ati Pus?

Mesaj de testos » Joi Noi 01, 2018 10:07 pm

Am facut revizia la masina si e al doilea schimb de ulei cu Mobil 1 FS 0W40. Filtrele de aer, ulei si polen sunt toate Knecht. Sunt multumit de uleiul Mobil 1 FS 0W40, nu l-a consumat, motorul merge bine, lampa de presiune ulei se stinge instant cand pornesc motorul.
Cu Mobil 1 FS 0W40 consumul de carburant este mai mare cu pana la 0,5 L/100km fata de perioada cand foloseam Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30. Astea sunt concluziile de pana acum. Merg mai departe cu Mobil 1 FS 0W40 pana imi trezeste interesul alt ulei. :D

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Re: Ce Ulei De Motor Ati Pus?

Mesaj de testos » Dum Iul 28, 2019 1:04 am

Am facut revizia la 10000 km (masina are 109534 (o suta noua mii cinci sute treizeci si patru km)) si am folosit urmatoarele repere:
-filtru ulei Knect;
-filtru aer Knecht;
-filtru polen Mann;
-Mobil 1 FS 0W40;
-lichid de frana Textar DOT 4 (il schimb la interval de doi ani).

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori