Anvelope iarna, Lancer Clasic

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Sep 24, 2008 5:52 pm

Tinind cont de faptul ca masina mi se pare cam joasa pentru o iarna romaneasca iar oferta de gume de iarna pentru dimensiunile mele (195/50 R16) e destul de saraca, am decis sa trec la 195/55 R16. Cu ocazia asta am gasit un set de Nokian WR G2, indice de greutate 91 (recomandat e 84), indice de viteza H (190 km/h), "la numai pretul de" 312.6 lei/bucata.
Voi ce ati facut iernile trecute, ce solutii ati ales si cum vi s-a parut comportamentul masinii prin zapada? In principiu ma intereseaza reactii ale posesorilor de Lancer 2.0, dar topicul este deschis tuturor posesorilor de Lancer Clasic.

P.S.: Daca doriti sa va schimbati dimensiunile rotilor sau doar al anvelopelor si nu sunteti siguri de efectele schimbarii, accesati cu incredere acest calculator de roti: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Avatar utilizator
Bogdan Breaban
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 20, 2008 2:03 am

Mesaj de Bogdan Breaban » Mie Sep 24, 2008 10:41 pm

Daca ar fi sa iau anvelope pe aceleasi dimensiuni ca cele cu care mi-a fost livrata masina insa cu specificatia sa fie de iarna, sunt probleme ? Pentru ca pana acum nu am schimbat niciodata cu alte dimensiuni pentru iarna, nu credeam ca ar fi nevoie, dar asta s-a intamplat la alte masini de alta fabricatie.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Joi Sep 25, 2008 9:09 am

La tine nu ar fi probleme, masina ta avind o garda la sol simtitor mai mare. Mie imi e teama sa nu raman suspendat pe vreun "senal" format pe stradutele din cartiere.

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Joi Sep 25, 2008 11:27 am

Eu iarna trecuta m-am descurcat binisor cu cauciucurile de vara. Adica in Ianuarie cand a fost zapada aia mare, am lasat masina acasa, stau la casa si pe strada nu ieseai nici cu Hummerul. Il stii pe SorinV, a venit cu Nissanul Pathfinder sa ma scoata si nu a reusit, nici macar nu am apucat sa punem sufa, era sa ramana el blocat si am renuntat. Cand a mai scazut nivelul am reusit sa ies cu greu, caucioacele de vara sunt 0 pe zapada si gheata.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Vin Sep 26, 2008 1:00 pm

Ma aflu-ntr-o mare dilema! Tinind cont de faptul ca ma aflu-n posesia a 4 gume de iarna pe 15", nu stiu daca sa-mi cumpar niste jante pe 15" si sa pun gumele astea sau sa-mi cumpar Nokianele alea si sa le pun pe jantele originale. Ca si cheltuiala, pretul e f. arpopiat: 1100 RON pentru 4 jante aliaj KorMetal (turcisme) sau 1250 RON 4 gume Nokian.
Va rog frumos, incercati sa ma scoateti din dilema, eu nu sunt in stare. :-D

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Vin Sep 26, 2008 1:11 pm

QUOTE (Marty)La tine nu ar fi probleme, masina ta avind o garda la sol simtitor mai mare. Mie imi e teama sa nu raman suspendat pe vreun "senal" format pe stradutele din cartiere.

Pentru situatiile in care ramai in zapada sau suspendat, cea mai buna solutie este sa ai o lopata in masina. Eu am un pliabila de campanie. Am gasit in METRO (anul trecut) cu 30 RON si de atunci o port tot timpul in portbagaj.
http://www.fungift.ro/magazin-online-ca ... c-0-p.html

Insa nu rezolva problema decat partial. Tot sunt necesare anvelope de iarna.

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Vin Sep 26, 2008 1:15 pm

Eu as merge pe doua randuri de roti (de vara si de iarna). Incaltatul si descaltatul cauciucului de pe janta nu e cea mai fericita solutie. Daca gumele care le ai acum mai sunt si lipite pe janta (cum fac foarte multi pe la vulcanizare), ai toate sansele sa le deteriorezi cand le scoti.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Sep 26, 2008 3:42 pm

Si eu spun ca e cel mai bine cu doua randuri de roti. Daca ai aceleasi jante trebuie in fiecare toamna / primavara sa faci operatiunea descaltat - incaltat - echilibrat, care de obicei depaseste 50ron. Depinde si de gumele pe care le ai daca sunt noi sau uzate. Eu anul trecut la ford am luat anvelope de iarna second hand care erau tocite foarte putin, si cam aluneca.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Vin Sep 26, 2008 3:51 pm

Am 4 Viking-uri cumparate de noi, merse pina in 10 mii de km. ete modelu': http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... Viking.jpg
Acu', sa mai pun niste greutati in balanta, m-au anuntat ca jantele alea pe 15" au ET42 si latimea de 6,5. Pe calculator imi zice ca distanta dintre interiorul jantei si amortizor se micsoreaza cu 2 mm si-mi e sa nu atinga-n etrier. Astea-s jantele: http://www.kormetal.com/ingilizce/jantd ... heel_ID=92
In fine, cred ca fac maine o deplasare pina la Pitesti ca sa le vad cum vin pe masina, dar deja tind sa ma aplec spre Nokian-uri pe 16" si sa-mi cumpar alte jante pentru vara.

Avatar utilizator
J.B.
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 10, 2008 4:55 pm

Mesaj de J.B. » Vin Sep 26, 2008 4:25 pm

Sfatul meu , fara turcisme ..am avut pe masina anterioara si mi-am blestemat zilele, fiind mai grele feedback-ul directiei
s-a schimbat radical , la gropi ziceai ca se rupe masina in trei si nu mai zic ca dupa 6 luni bucse si alte alea schimbate.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori