MIVEC / SOHC ?????

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Bogdan Breaban
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 20, 2008 2:03 am

Mesaj de Bogdan Breaban » Dum Sep 21, 2008 8:53 pm

Salut tuturor posesorilor de Mitsubishi. Revin cu un nou topic sper sa nu faca nimeni misto de mine. Cred ca cei cu cunostinte tehnice deosebite ma pot lamuri si pe mine care este diferenta dintre motorul MIVEC ( pe Colt am 1,3/16V/95CP/MIVEC ) si motorul SOHC ( pe Lancer Clasic 1,6/16V/98CP/SOHC)? Practic ce inseamna abrevierile, de la ce performante ale motorului vin ele? La MIVEC am idee cat de cat dar nu pot sa-mi dau seama la SOHC. Bineinteles ca am intrebat si dealerul dar s-a uitat la mine si a dat din umeri razand in acelasi timp, comunicandu-mi nostalgic ca el nu stie, dar poate stie un baiat de la service. Buna treaba sa nu stii nimic despre marfa care o vinzi. Ok, deci daca ma poate lumina cineva ii raman recunoscator. :-D :-D

Avatar utilizator
Bogdan Breaban
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 20, 2008 2:03 am

Mesaj de Bogdan Breaban » Dum Sep 21, 2008 9:14 pm

Hai ca pana la urma am dibuit ca SOHC vine de la Single Overhad Camshaft, adica motor cu un singur ax cu came si DOHC este cu doua axe cu came, dar nu am gasit comparatia cu MIVEC.

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Dum Sep 21, 2008 9:52 pm

MIVEC = Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system
Pe la alti producatori il mai gasesti sub denumire de VVT (variable valve timing).
Se refera la un control mai bun al valvelor ( supapelor de admisie / evacuare ).

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Sep 22, 2008 8:49 am

................

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Sep 22, 2008 2:01 pm

Exista doua variante ale sistemului MIVEC:
a) cu variatie de legi de distributie pe admisie - cum e motorul de 2.4 de pe vehiul model de Outlander ;
b.1) cu variatie a fazei legii de distributie pe admisie - cum este pe Colt, EVO IX;
b.2) Cu variatie a fazei legii de distributie pe admisie si evacuare - Lancer 1.8, Lancer EVOLUTION (X), noul Outlander 2.4.

Numai bine, :-D

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Lun Sep 22, 2008 2:47 pm

Scuza-mi-ati ignoranta, si la MIVEC tot cu fulie defazoare? :-D

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mar Sep 23, 2008 9:30 am

Initial s-au gandit sa faca mai complicat...Da' din comoditate au apelat la solutia asta simpla...
Da e cu rola cu mecanism de defazare - pentru tipul B de MIVEC si cu un sistem special in cazul A.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mar Sep 23, 2008 10:14 am

Scuza-mi-ati impertinenta de data asta, tot la fel de fiabil ca la Renault? :-D

Avatar utilizator
marius_lancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 10, 2008 9:26 am

Mesaj de marius_lancer » Mie Ian 28, 2009 10:37 am

din ce am gasit pe net, se pare ca daca ai 4 valve pe cilindru dinferentele nu mai sunt asa mari intre SOHC si DOHC.

Asa o fi oare ????

si alta intrebare: cica 4G15 si 4g18 ar avea multe componente comune. asa o fi oare ???

a doua intrebare e pentru ca am gasit pe net turbo-kits pt 4g15 si nu pentru 4g18.

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Mar Feb 03, 2009 9:59 am

QUOTE (marius_lancer @ Jan 28 2009, 10:37 AM) a doua intrebare e pentru ca am gasit pe net turbo-kits pt 4g15 si nu pentru 4g18.
Pe tema asta s-a mai discutat. Vezi link-urile de mai jos.
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=1445
si
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=1079

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori