Prnire Grea Sub -12 Grade Si Deloc Sub -15 Grade

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
Laurian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 28, 2013 12:37 pm

Mesaj de Laurian » Lun Ian 09, 2017 11:27 am

La multi ani!

Am un Lancer 1.3 GLX si dupa cum se pare a inceput sa aiba personalitate

Despre ce este vorba:

De cand cu iarna a inceput sa porneasca greu la rece (doua trei chei) cand temperaturile afara sunt undeva intre -5 si -12 grade. Cand temperatura scade sub -12 nu mai vrea sa porneasca deloc.

Ce este de remarcat... prima oara cand a facut figura era frig (-13) si ceata, adica foarte umed afara, am dat vina pe aprindere (am dat vreo 20 de chei). Fiind la servici am montat o aeroterma de 15KW am deschis capota si am pus-o sa sufle in compartimentul motor. Dupa 20 de minute de aer cald suflat in compartimentul motor a pornit la a treia cheie si dupa pornire s-a simtit miros puternic de benzina, probabil s-a si innecat.

A doua oara a fost doar frig (-14), la prima cheie s-a auzit doar demarorul la urmatoarele se auzea pentru scurt timp acel "danc danc danc danc" cred eu, specific unor detonatii, si mai departe nimic. 20 de chei nici o incercarede pornire.

Ce nu inteleg este ce anume deranjeaza temperatura scazuta, pentru ca altfel masina porneste OK. Dupa si mers, cu motorul cald, la orice oprire cu o durata in timp mai mare sau mai mica pana sa incghete din nou masina porneste la sfert.

Categoric lipsa pornirii este legata strict de temperatura si aici este problema.

Daca aveti vreo idee, va foarte multumesc.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 09, 2017 11:44 am

20 de chei ti-au omorat bateria. Sa nu mai incerci niciodata asta...puteai sa omori si demarorul.

Cand face clanc clanc clanc nu primeste suficient curent, ori bateria e moarta ori conexiunile sunt slabe, ori demarorul e intepenit.

Cu o baterie redresata poti sa testezi pe rand senzorii de temperatura si de turatie...cam astia au treaba la pornire.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Lun Ian 09, 2017 11:49 am

Subscriu la ce a spus Alex44. Verifica bateria sa ai tensiune normala, apoi verifica sa nu fie senzorul pozitie ax cu came, caci si el da probleme la pornire.

Avatar utilizator
vmarian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2014 8:40 pm

Mesaj de vmarian » Mar Ian 10, 2017 6:21 am

Cred ca ar fi de ajutor daca s-ar specifica si modul in care pot fi verificati senzorii mentionati mai sus

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mar Ian 10, 2017 9:24 am

Daca bateria invarte demarorul dar nu porneste la frig insemana ca bujiile sunt foarte uzate (scanteie slaba). Daca masina are bujii clasice si au mai mult de 30.000km inlocuiestele cu unele de calitate si garantat o sa porneasca la sfert de cheie chiar si atunci cand e ger.
Daca masina este echipata cu bujii "platinum" sau "iridium" si au mai mult de 90.000km inlocuiestele cu unele de calitate identice.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mar Ian 10, 2017 10:41 am

In primul rand trebuie facuta o diagnoza computerizata pentru a vedea daca sunt stocate erori in calculatorul motorului. Daca sunt erori, se verifica reperele corespunzatoare erorilor. Daca nu sunt erori, atunci se investigheaza pe partea de mecanica: se verifica aprinderea (bujii, fise, bobine), se verifica bateria, etc.

Interesant de stiut este ce fel de ulei foloseste Laurian, caci un ulei vascos de tipul 10W40, iti poate pune probleme la pornire la temperaturi de -10 -> -15 grade Celsius.

Avatar utilizator
Laurian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 28, 2013 12:37 pm

Mesaj de Laurian » Mar Ian 10, 2017 8:04 pm

In primul rand va multumesc pentru feedback.

Update:
Astazi dimineata (-22 grade) s-a comportat aproape la fel. Trei chei, la a doua si a treia a dat semne ca ar vrea dar tot degeaba. La a patra si a cincea cheie se auzea doar demarorul.

Solutia de pornire pentru ziua de azi a fost o hala mai calda decat afara. Odata dusa acolo dupa 20 minute a pornit la a treia cheie cu ceva balbaieli in primele 2-3 minute. Mirosul de benzina care a aparut si de data asta ma face sa cred ca totul este pe parte electrica, chiar daca inca nu pricep de ce doar sub o anume temperatura.

Bateria este super OK si de fiecare data cand am incercat din mai multe chei am avut si o a doua baterie incarcata pusa in paralel. Am retinut mesajul cu cele 20 de chei, oricum prin cheie eu inteleg o rotire care nu dureaza mai mult de 1-2 secunde, nu obisnuiesc sa tin demarorul mai mult tocmai sa nu-l ard.

Bujiile sunt schimbate in 2015, au vreo 12000 Km, nu fac multi kilometri intr-un an (5000-6000).

Uleiul este Motul, 10W40, ulei recomandat de un Service auto cu toate ca eu sunt adeptul lui 5W40, dar am zis sa fac cum zice specialistul.

Legat de diagnoza, nimeni nu face diagnoza la modelul din 1996, nu au cu ce. Am gasit aparatul necesar (online) dar costa 1000 euro si nu are sens, cu banii astia schimb motorul cu totul sau chiar masina, atat doar ca masina imi place .

Din pacate programul meu de lucru e un pic aiurea dar dupa cele spuse si de voi am in plan urmatoarele:

1. Am sa schimb capacul si pipa delcoului (le-am comandat deja). Am cumparat si un spray de curatat contacte valabil si pentru inalturarea umezelii (un WD40) si in cazul in care maine dimineata nu porneste bag spray-ul in lucru
2. O sa desfac si bujiile sa vad cum arata.
3. As testa si senzorul de temperatura dar inca nu stiu cum, dar o sa studiez problema.

Si in final o intrebare:

Este posibil ca senzorul de temperatura sa nu mai lucreze corect sub o anumita temperatura iar asta sa inhibe comanda calculatorului pentru aprindere?

Multumesc si va tin la curent!

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Ian 11, 2017 11:01 am

Daca ai delco, inseamna ca aprinderea si avansul se pot regla manual. Mergi la un mecanic bun care stie cum se regleaza avansul si poate scapi de problema asta.

Motorul consuma ulei? Daca nu consuma ulei, pune numai 5W40 care e un ulei superior celui pus de tine la recomandarea specialistului. Poti incerca un Shell Helix Ultra 5W40, un ulei bun si destul de accesibil ca pret, cu performante deosebite.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Ian 11, 2017 11:40 am

La astea mai noi, ECU se uita la senzorul de temperatura lichid de racire si imbogateste amestecul cand e foarte rece.

Nu stiu daca la a ta este un prag anume sub care se declanseaza o imbogatire suplimentara a amestecului sau declansarea socului...

Iti trebuie un mecanic traditional, sa se uite la masina cand nu porneste si sa vada ce nu-ti da: aer, scanteie sau benzina.

QUOTE Trei chei, la a doua si a treia a dat semne ca ar vrea dar tot degeaba. La a patra si a cincea cheie se auzea doar demarorul.

Adica la inceput ii dadea si un pic de benzina si scanteie, incerca sa o ia dar apoi nimic, doar invartea motorul fara tentative de aprindere/pornire?

WD-40 nu e indicat pentru contacte electrice, de fapt nu prea e indicat pt nimic. E bun pe moment daca ai ceva intepenit/ruginit, dar dupa aceea uleiul care dizloca apa (Water Displacement formulation no 40) atrage praful si imbacseste mai tare.

Avatar utilizator
Laurian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 28, 2013 12:37 pm

Mesaj de Laurian » Joi Ian 12, 2017 1:07 pm

QUOTE (Alex44 @ Jan 11 2017, 11:40 AM) Adica la inceput ii dadea si un pic de benzina si scanteie, incerca sa o ia dar apoi nimic, doar invartea motorul fara tentative de aprindere/pornire?

Si mie mi s-a parut ciudat. Adica incearca sa porneasca si apoi zero, NADA.

De la ultima postare masina a pornit fara comentarii. O cheie "semilunga" sa zic asa, adica un pic mai lunga decat atunci cand e cald afara.


QUOTE (Alex44 @ Jan 11 2017, 11:40 AM) WD-40 nu e indicat pentru contacte electrice, de fapt nu prea e indicat pt nimic. E bun pe moment daca ai ceva intepenit/ruginit, dar dupa aceea uleiul care dizloca apa (Water Displacement formulation no 40) atrage praful si imbacseste mai tare.

WD-40 cred ca este marca sub care se vand mai multe produse. Produsul nu e cel de care stie toata lumea pentru curatare si ungere mecanica. Vezi link-ul.

Spray WD-40 contact

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori