Probleme Franare Lancer 1.6 An 2007

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mar Dec 13, 2011 8:46 am

Nu disc care nu franeaza uniform poate sa o faca si din alte motive decat ovalizarea. Se pare ca nu sunt singurul de pe aici la care ii apare fenomenul dupa care bruc dispare.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Mar Dec 13, 2011 6:52 pm

Din experienta proprie va spun ca bataile la franare, care apar brusc si care in timp dispar, se datoreaza mai mult ca sigur a blocarii etrierului de frana. El trebuie sa se miste stanga - dreapta si sa urmareasca astfel discul de frana! In cazul in care este blocat apare acest fenomen. Acelasi fenomen se intampla atunci cand un pistonas de frana sau ambele sunt partial blocate. Daca mai exista si noroi pe interiorul jentii fenomenul pare amplificat!. Scartaitul acela la franari fine e datorat in principal azbestului din placute, iar uneori datorita uzurii discului de frana la marginea superioara unde ramane o banda de material mai groasa decat discul, placuta fiind putin mai jos. Asta atinge placuta si creeza acel sunet! Discurile de frana sunt ovalizate din fabricatie pt a impinge inapoi placutele de frana, aceasta ovalizare creste pt a creea acea bataie doar in conditii de franari care duc la incingere uneori cumulat cu stropire cu apa(in general se fisureaza) si atunci cand sunt subtiate peste limita!

Avatar utilizator
IRONICK
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 05, 2009 3:15 pm

Mesaj de IRONICK » Mie Dec 14, 2011 2:20 pm

QUOTE (bacodrut @ Dec 13 2011, 06:52 PM) se datoreaza mai mult ca sigur a blocarii etrierului de franaTe-ai uitat la miscarea lor si nu se retrag cat sa nu mai faca contact cu discul dupa ce ridici piciorul de pe frana?QUOTE (bacodrut @ Dec 13 2011, 06:52 PM) Discurile de frana sunt ovalizate din fabricatie pt a impinge inapoi placutele de franaPoftim???

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Mie Dec 14, 2011 2:26 pm

QUOTE (IRONICK @ Dec 14 2011, 02:20 PM) Te-ai uitat la miscarea lor si nu se retrag cat sa nu mai faca contact cu discul dupa ce ridici piciorul de pe frana?
poate avea sens ce spuneti voi aici luand in calcul si problemele de care mai multi s-au plans cu acei culisanti. prolema ca eu i-am schimbat si pe aceea si nu am ajuns nicaieri.

Avatar utilizator
IRONICK
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 05, 2009 3:15 pm

Mesaj de IRONICK » Mie Dec 14, 2011 2:34 pm

Bataia este in mod sigur de la rulment+butuc. Discurile sunt pe post de victime.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Mie Dec 14, 2011 5:39 pm

@IRONIK, ai citat ceva si ai intrebat altceva! De la inceput trebuie cazut de acord asupra faptul ca discurile au o "ovalizare" din fabrica! Motivul logic este impingerea inapoi a placutelor dupa franare, implicit a pistonaselor! Fara aceasta ovalizare placutele ar ramane permanent in contact cu discul, de unde ar rezulta uzuri permanente plus mersul relativ infranat! Pompa de frana nu creeaza depresiunea necesara departarii placutelor de frana! Plecand de la acest fapt, logica este ca orice pistonas care nu culiseaza normal va face ca la franare etrierul sa se deplaseze mai mult impins de catre celalat pistonas iar in portinea de departare maxima apare bataia. La franare puternica acest lucru nu mai este asa de bine sesizat intrucat placutele sunt mult mai stranse pe disc iar "zona de bataie" a discului este foarte mica sau chiar deloc, miscarea etrierului anihiland acest lucru. Nu uita ca etrierii sunt de aluminiu, alt material decat suportul acestuia care este de metal. Daca "coclirea" aluminiului cumulata cu depuneri de pamant in zona de culisare a etrierului este mare apare acest fenomen. De asemenea, cati dintre noi schimba lichidul de frana?! La golirea acestuia se pot observa particule mici de aluminiu! Acestea pot obura canalul dintre cele 2 parti ale etrierului sau intra intre pistonas si garnitura si creeaza o franare ce duce la o strangere neuniforma a discului de frana de catre placute! Nu mai amintesc burduful antipraf al pistonasului, care se poate sparge sau este agatat de pistonas, caz in care acesta aproape se blocheaza (fenomenul este des intalnit atunci cand discurile si placutele sunt uzate, pistonasul fiind spre capatul cursei).
In ceea ce priveste bataia cauzata de rulment, este adevarat, dar un rulment care are un joc asa de mare huruie..., iar fenomenul se amplifica!

Avatar utilizator
IRONICK
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 05, 2009 3:15 pm

Mesaj de IRONICK » Joi Dec 15, 2011 2:26 pm

QUOTE (bacodrut @ Dec 14 2011, 05:39 PM) @IRONIK, ai citat ceva si ai intrebat altceva!Nope. Am citat exact greseala care voiam sa o scot in evidenta.QUOTE (bacodrut @ Dec 14 2011, 05:39 PM) De la inceput trebuie cazut de acord asupra faptul ca discurile au o "ovalizare" din fabrica! Motivul logic este impingerea inapoi a placutelor dupa franare, implicit a pistonaselor!Du-te la un mecanic priceput si explica-i asta.QUOTE (bacodrut @ Dec 14 2011, 05:39 PM) In ceea ce priveste bataia cauzata de rulment, este adevarat, dar un rulment care are un joc asa de mare huruie..., iar fenomenul se amplifica!Gresit. Este de ajuns o lovitura cu ciocanul in butuc la demontare/montare si o sa ai huruiala la franare. Bataia se vede pe comparator. Cand se ajunge la rezonanta in mers, deja a depasit toate cotele posibile.

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Vin Dec 16, 2011 2:45 pm

QUOTE (IRONICK @ Dec 15 2011, 02:26 PM) Este de ajuns o lovitura cu ciocanul in butuc la demontare/montare si o sa ai huruiala la franare. Bataia se vede pe comparator. Cand se ajunge la rezonanta in mers, deja a depasit toate cotele posibile.

Nu are legatura cu ce se intampla la acest model. La mine, vibratiile au aparut pe la 10-11000 de km si pana atunci nu s-a umblat deloc la masina. Nu au fost demontate nici rotile, nici macar nu au fost slabite piulitele de la roata.
Problema e mult mai subtila din pacate.

Avatar utilizator
IRONICK
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 05, 2009 3:15 pm

Mesaj de IRONICK » Mie Dec 21, 2011 2:10 pm

Ca exemplu, probleme cu discurile au fost si la Mercedes C-Class. Cand a fost sesizata problema s-a facut verificare amanuntinta asupra ansamblului rulment/butuc? Sau doar s-au schimbat discurile?

Avatar utilizator
body
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 21, 2007 9:28 am

Mesaj de body » Joi Dec 22, 2011 8:49 pm

Hai sa va povestesc ce am patit cu o Dacie in 1998. Problema asemanatoare. La 1000 -2000 de km bataieli nasoale la franare. Masina noua , dus la service , schimbat discul , dupa 1000 - 2000 de km , se repeta problema. Am schimbat asa 4 (patru) discuri de frana. Bataiala parea a veni de pe dreapta. La al cincilea disc ridica astia de la service masina pe elevator , pornesc motorul baga in viteza cu masina suspendat si se vedea cum axul planetarei era stramb!!!!!! Schimba planetara si pana acum vre-un an cand am dat masina nu am mai schimbat nici un disc de frana in circa 100.000 km.
Acum trageti voi concluzia.
Eu sunt 100% ca nu e de la discuri.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori