Probleme Franare Lancer 1.6 An 2007

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
ossu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:33 am

Mesaj de ossu » Sâm Mai 14, 2016 10:57 pm

Salut, de câteva luni am pe față discuri și plăcuțe ATE, iar recent am avut surpriza sa îmi tremute volanul la frânare (intre 60 și 80 km/h). Exact acesta a fost motivul pt care le-am schimbat pe cele de fabrică la aprox 120k km. Menționez ca cca 90% din km parcurși ii fac în afara localității.

Din câte țin minte, am frânat o singură dată brusc (de nevoie), în rest evit frânarea lungă și folosesc frână de motor.

Setul de discuri și plăcuțe le-am luat de la autokarma.

Sunt puțin confuz.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Dum Mai 15, 2016 1:18 am

Spune-mi, de curiozitate, daca la schimbul rotilor/anvelopelor de iarna/vara se foloseste la strangerea rotilor pistolul pneumatic sau se strange doar cu cheia dinamometrica.

Avatar utilizator
ossu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:33 am

Mesaj de ossu » Dum Mai 15, 2016 8:43 am

Au folosit scula pneumatica.
În teorie, fiecare șurub e strâns cu aceeași forță.
Eu unul nu am văzut nici un service să strângă șuruburile cu cheie dinamometrica, bănuiesc ca nu ar fi eficient dpdv al vitezei de lucru.
Scula pneumatica ar trebui calibrata periodic pe un stand dedicat, dar chiar dacă asta nu se întâmplă, forța tot aceeași rămâne pe fiecare șurub.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Dum Mai 15, 2016 9:28 am

Problema este ca se depaseste cuplul de strangere de 98Nm+/-10Nm folosindu-se pistolul pneumatic, creandu-se astfel tensiuni suplimentare in materialul discurilor de frana. Cand franam, discurile se incalzesc si fiind stranse prea mult dau acest comportament la franare, adica vibratiile in volan. Citisem aceasta explicatie pe net, dar nu mai stiu exact unde. Am sa caut si am sa postez sursa.

Ca veni vorba de rapiditate si eficienta, unui amic la un Sprinter i s-au rupt prezoanele cand mergea cu masina incarcata dupa ce fusese la vulcanizare si i se stransesera rotile cu celebrul pistol pneumatic. Cautand informatii pe net, amicul meu ajunge la concluzia ca prezoanele s-au alungit in urma strangerii nebune cu pistolul pneumatic. Prezoanele au suportat tensiuni din masa si incarcatura masinii fara probleme pana acum, se crapau jantele de tabla in doua daca masina era incarcata peste limita, dar niciodata cand a strans el rotile n-a patit asa ceva.

Cand merg la vulcanizare ma intereseaza sa imi fie mie bine, nu sa le fie angajatilor de acolo mai comod.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Dum Mai 15, 2016 6:10 pm

http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths

Sursa informatilor e link-ul de mai sus, fiind postat in trecut de adictoma

Avatar utilizator
EvoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 27, 2007 7:22 pm

Mesaj de EvoX » Mie Iul 13, 2016 2:42 am

QUOTE (testos @ May 15 2016, 09:28 AM) Problema este ca se depaseste cuplul de strangere de 98Nm+/-10Nm folosindu-se pistolul pneumatic, creandu-se astfel tensiuni suplimentare in materialul discurilor de frana.

La mine au fost strânse doar cu pistolul pneumatic, chiar eu sunt cel care solicit acest lucru. I-am întrebat odată pe cei din service ce cuplu de strângere folosesc şi mi-au arătat că pistolul era reglat pe 100Nm. Mi-au arătat şi un catalog cu cupluri de strângere pt diverse componente. M-au surprins în mod plăcut băieții de la ASCET Craiova.
Recomand, chiar dacă unii mi-au spus că au găsit mai ieftin. Treaba lor!

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Iul 13, 2016 6:34 am

Vezi tu, valoarea de 98Nm (+/- 10 Nm) la care trebuie stranse prezoanele la Mitsubishi nu este valabila si in cazul celorlalte masini de pe piata. Tabelul intr-adevar exista in multe vulcanizari, insa comoditatea angajatilor de a regla pistolul pneumatic /cheia dinamometrica la fiecare masina este monumentala. De aici apar problemele.

Avatar utilizator
sigma23
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 14, 2009 4:37 pm

Mesaj de sigma23 » Dum Noi 20, 2016 6:39 pm

La 70k am schimbat discurile originale cu unele brembo- 200 lei bucata și plăcute textar - 165 lei setul. Pe la 95k am pus placute ferodo ca ma disperase scartaitul constant la rularea la viteze reduse. De franat frana ok. Acum am 101k și a început din nou sa vibreze ușor volanul la franare. Tind sa cred ca plăcuțele alea de la textar sunt vinovate. Astea de la ferodo sunt ok, nu scârțâie, frânează ok dar deja cred ca era cam târziu, discurile erau deja distruse de alea textar. Mă gândesc sa înlocuiesc din nou și discurile și plăcuțele pe ferodo. Are idee cineva cât costa o rectificare de discuri?

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori