Schimb Ulei Servodirectie

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Ian 04, 2017 9:39 pm

Azi am schimbat lichidul din circuitul de servodirectie si am pus Liqui Moly Top Tec ATF 1200. Am scos lichidul vechi din instalatie, am spalat si degresat vasul unde se pune lichidul de servodirectie, am refacut nivelul si am facut aerisirea sistemului, apoi am facut o proba de drum, urmand ca zilele urmatoare sa verific nivelul uleiului de servodirectie si, daca este cazul, sa completez. Lucrarea am facut-o personal, cu ajutor la golirea circuitului cat si la aerisirea lui.

Este prima data cand a fost schimbat, masina fiind din 10.2008 si avand un rulaj de 78230 km. Am decis sa-l inlocuiesc pur si simplu, din cauza vechimii, neavand nicio problema la circuitul sau la pompa de servodirectie. Am atasat o poza cu vasul curat si pregatit de umplerea cu lichid nou si o poza in care se poate vedea diferenta dintre lichidul vechi si cel turnat azi.
Fişiere ataşate
20170104_151515.jpg
20170104_151515.jpg (2.26 MiB) Vizualizat de 7344 ori
20170104_135642.jpg
20170104_135642.jpg (2.42 MiB) Vizualizat de 7350 ori

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Joi Ian 05, 2017 10:56 am

Si eu l-am schimbat acum 2 ani din aceleasi considerente. Am spalat vasul care era destul de murdar. Lichidul vechi avea culoarea aproape de negru. Uleiul pe care l-am pus este cel original facut de idemitsu.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Ian 05, 2017 11:17 am

Am cautat in Autodata sa vad cand se schimba uleiul de la servodirectie si nu zice nimic in afara de verificat nivelul si completat daca este nevoie, si asta pe toata durata de exploatare a masinii. Nu cred ca poate tine un ulei atat de mult timp, fie el sintetic si de cea mai buna calitate. Avand in vedere ca pompa de servodirectie nu e ieftin de inlocuit sau reconditionat, faptul ca circul mult urban si ma bucur de o directie usoara m-a determinat sa-l schimb.
Imi place enorm directia de la Mitsubishi care raspunde atat de fin si precis la comenzi, iti ofera un feedback de masina de curse, dar cred are si un mic minus, raportul de trasnmisie e cam mare, fiind nevoie sa trag mai mult de volan intr-un viraj la 90 de grade fata de alte masini, bineinteles in acelasi viraj care este de referinta. Una peste alta, prefer sa fac mai multa miscare cand conduc si sa simt ce fac rotile, nu sa am o directie asistata electric (cum de altfel am pe alta masina) si sa nu stiu ce se intampla cu rotile cand virez.

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Joi Ian 05, 2017 2:03 pm

Si mie imi place mult directia la lancer si da feedback-ul este unul cat se poate de real.
Uleiul ala cu siguranta nu tine prea mult, de asta isi si schimba culoarea destul de pronuntat. De asta l-am schimbat si eu.

Avatar utilizator
visinica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 27, 2015 3:13 pm

Mesaj de visinica » Mar Mai 02, 2017 11:03 am

Salut,cum se face aerisirea sistemului de servo?

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mar Mai 02, 2017 1:28 pm

Salut.

1. Ridici ambele roti de pe fata astfel incat sa nu atinga pamantul.
2. Scoti fisele de la bujii si dai la demaror concomitent cu rotirea volanului maxim stanga-maxim dreapta. Virezi stanga-dreapta maxim (lock to lock) de 5-6 ori. Intre timp te asiguri ca nivelul uleiului de servodirectie din rezervor nu scade sub minim. Atentie, daca faci operatiunea asta cu motorul pornit, intra bule de aer in ulei si numai aerisire nu faci.
3. Pui fisele la bujii inapoi. Completezi nivelul cu ulei de servo pana la maxim, lasi masina inapoi pe pamant si virezi pe loc stanga-dreapta, insa de aceasta data cu motorul pornit. Verifici nivelul doar dupa ce mergi cu masina, caci el se incalzeste cand virezi de volan si numai asa iti dai seama daca ai suficient lichid in vas.

Daca mai ai nevoie de alte informatii nu ezita sa le ceri.

Avatar utilizator
visinica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 27, 2015 3:13 pm

Mesaj de visinica » Joi Iul 06, 2017 10:22 am

SALUT ESTE OK LICHIDUL ?CE CULOARE ARE ROSU SAU ALB?

Avatar utilizator
visinica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 27, 2015 3:13 pm

Mesaj de visinica » Joi Iul 06, 2017 11:07 am

SALUT DIRECTIA MEA FACE UN ZGOMOT CIUDAT ZICI CA ESTE FIER PE FIER CAND ESTE RECE AFARA NU FACE DAR CAND SE INCALZESTE CARAIE CA NAIBA DAR DOAR DACA DAU USOR DE VOLAN DE ACEEA MA GANDESC SA SCHIMB ULEIUL DE SERVO AL MEU ERA ALB ...UN PIC MURDAR SI AM MAI BAGAT PESTE EL UN PIC ROSU ATF .MA GANDESC CA POATE ASTA ESTE BUBA CASETA DE DIRECTIE NU ARE SI IA CEVA DE AERISIT?

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Joi Iul 06, 2017 12:34 pm

Alb este din cauza ca e contaminat cu apa.Necesita schimbare.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori