Lungime Joja De Ulei Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Vin Apr 03, 2015 3:37 pm

Salutare tuturor!


Am facut schimbul de ulei avand motorul cald, dat drumul la ulei, asteptat 15 minute sa se scurga uleiul vechi, pus buson golire inapoi, insurubat filtru de ulei si turnat ulei in motor. Asta se intampla seara, cand am turnat ~2.2 litri de ulei in motor, urmand ca in dimineata urmatoare sa-i refac nivelul la rece, cand uleiul proaspat turnat in motor s-a scurs in voie in baie. A doua zi am verificat nivelul si am completat pana la 2.7 litri de ulei, nivelul fiind la maxim. Precizez ca am asteptat inca o zi sa ajung la concluzia ca 2.7 litri de ulei turnat in motor au facut ca nivelul uleiului sa fie in dreptul indicatorului de maxim. Stiu bine ca la Lancer cu motorul de 1.6 (4G18 cod motor) intra in baie 3 litri de ulei si 0.3 litri de ulei in filtrul de ulei, un total de 3.3 litri de ulei fiind necesar la revizie.
De aceea va rog sa-mi spuneti ce lungime are joja voastra de ulei ca sa-mi fac o parere daca a fost sau nu schimbata joja mea. Masina nu consuma ulei de la schimb la schimb.

Pun o poza de pe net cum as dori sa masurati joja, caci si eu am s-o masor exact asa, sa pot compara corect datele. Va multumesc anticipat pentru ajutor!
Fişiere ataşate
Joja_Mitsubishi_Lancer_CS_A.JPG
Joja_Mitsubishi_Lancer_CS_A.JPG (48.71 KiB) Vizualizat de 7363 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Apr 03, 2015 4:20 pm

Unde e busonul de golire de pe baie? La smart/colt e in coltul dreapta al baii, daca faci schimbul cu masina pe teren plat nu se scurge tot, daca o ridici de partea soferului se mai scurge din baie.

Dupa ce ai turnat uleiul ai pornit motorul? In filtru pui ulei?

Eu umplu filtrul de ulei de 2-3 ori ca sa se imbibe hartia, chiar daca vars un pic atunci cand il insurubez pe motor (din pacate se insurubeaza paralel cu solul).

Daca in baie au incaput 2.7 si inca n-ai pornit motorul, dupa ce o sa mearga putin o sa-ti mai ia ulei. De asemenea, nivelul de regula se verifica la cald (uleiul se dilata, in plus nivelul uleiului este important in functionare, nu in parcare).

Eu zic sa o pornesti cu 2.7, sigur e ok, las-o sa mearga 5 min, verifica nivelul, completeaza dupa caz si apoi fa un drum de 15-20 min macar, ca sa se incalzeasca tot uleiul din baie. Apoi verifici nivelul si retii unde se situeaza, urmand sa-l verifici a 2-a zi, peste o sapt, si apoi din luna in luna pana la urmatorul schimb.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Vin Apr 03, 2015 4:52 pm

Am mers cu masina cu cei ~2.2 litri cam 7 km. Dimineata urmatoare am verificat joja, apoi am completat ~0.5 litri, apoi mi-am facut treaba mergand cu masina toata ziua. Urmatoare dimineata am verificat nivelul, stiind ca am turnat in motor 2.7 litri de ulei (incluzand filtrul de ulei care este plin de ulei din moment ce am mers cu masina) si am constatat ca nivelul e la maxim pe joja. De aceea incerc sa aflu care este lungimea jojei de ulei sa stiu daca joja mea a fost inlocuita la service sau e cea cu care a venit masina din fabrica.

P.S.: La revizie, masina a stat atat pe elevator cat si pe sol in timp ce se scurgea uleiul din baie. Nu stiu, insa, daca masina pe elevator e perfect dreapta sau daca pardoseala din service e dreapta sau nu.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Vin Apr 03, 2015 8:25 pm

Eu la fiecare schimb pun in motor 3 sticle de cate 1 quart ( pun numai ulei cu tara de provenienta SUA), adica 0.946 l/bidon. Totalul este de 2.838l, cu tot cu filtru, iar indicatia pe joja este tot putin peste maxim ( si asa ramane pana la urmatorul schimb, interval maxim 15,000km). Nu ai nici un motiv sa iti faci probleme...

Avatar utilizator
PIRI
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 12:16 pm

Mesaj de PIRI » Vin Apr 03, 2015 9:07 pm

Lungimea partii metalice care se vede, Marcata cu rosu 432,5 mm
Fişiere ataşate
Joja_Mitsubishi_Lancer_CS_A.JPG
Joja_Mitsubishi_Lancer_CS_A.JPG (28.57 KiB) Vizualizat de 7377 ori

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Sâm Apr 04, 2015 5:38 pm

@PaulT
Stiind ca sunt necesari 3.3 litri de ulei de motor, iar in motorul meu au intrat ~2.7 litri si nivelul pe joja e la maxim, ma gandeam ca am o problema. Multumesc pentru raspuns, asa m-am mai linistit.

@PIRI
Am reusit azi sa masor joja de ulei si este aceeasi cu cea indicata de tine. Multumesc pentru informatii.

Nu inteleg de ce manualul de service specifica 3.3 litri necesari la schimbul de ulei (incluzand si cantitatea de ulei din filtru de ulei) cand, de fapt, intra ~2.8 litri de ulei iar aceasta cantitate din urma face ca nivelul pe joja sa fie putin peste maxim. E o enigma pentru mine acest lucru. Ciudat este ca si configuratoarele de pe site-urile marilor firme de lubrifianti auto specifica 3.3 litri necesari la schimbul de ulei, din care 0.3 litri intra in filtrul de ulei.
Ma intreb daca in reprezentanta Mitsubishi mecanicii toarna in motor 2.7-2.8 litri sau 3.3 litri. Poate confirma cineva acest lucru pe baza devizului sau facturii eliberate in urma reviziei in reprezentanta?

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Dum Apr 05, 2015 11:29 am

Aceeasi surpriza o vei avea si la capitolul ulei cutie viteze. Desi necesarul conform manualului ar fi de 2.2 l, nu intra mai mult de 1.9 - 2 l (2l cu masina ridicata pe stanga fata...).

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Dum Apr 05, 2015 5:35 pm

QUOTE (PaulT @ Apr 5 2015, 11:29 AM) Aceeasi surpriza o vei avea si la capitolul ulei cutie viteze. Desi necesarul conform manualului ar fi de 2.2 l, nu intra mai mult de 1.9 - 2 l (2l cu masina ridicata pe stanga fata...).

Cred ca manualul de service a fost facut la cererea reprezentantelor Mitsubishi, pentru a factura mai mult decat intra efectiv in motor, cutia de viteze, etc, altfel nu-mi explic.

Mai e o chestie: in reprezentanta cand faci schimbul de ulei, nu asteapta nimeni pana dimineata urmatoare sa faca citirea pe joja la rece. Ei toarna in motor, sa zicem, 3.3 litri de ulei si asteapta 5-10minute pana fac citirea pe joja, dar nu suficient incat sa ajunga tot uleiul proaspat turnat pana in baia de ulei. In cazul acesta, cred ca 3.3 litri de ulei fac ca, pe joja, nivelul sa fie la maxim. Dar daca dimineata urmatoare, ca proprietar cunoscator de ceva mecanica, verifici nivelul pe joja la rece, te cam ia cu panica, sa zic asa, gandindu-te cum va lovi arborele cotit in ulei, va face spuma iar uleiul va fi pompat cu bule de aer => ungere defectuoasa => probleme de lubrifiere.

Sincer sa fiu, nu ma asteptam sa patesc asa ceva cu o masina japoneza. Nu cu precizia si nivelul lor de rigurozitate, seriozitatea specifica japonezilor...

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Apr 06, 2015 9:17 am

Daca faci motorul din piese, si torni ulei in el s-ar putea sa intre 3.3L cu filtrul de ulei OEM. La fel si cutia, reconstruita, ia 2.2L, dar la reumplere intra mai putin,ca nu poti s-o golesti de tot... Si nici baia... mai ramane prin canale, sau cotloane ori depresiuni, poate si prin pompa...

De ex pt motoarele de colt 1.1-1.3-.1.5 se pot pune 2 filtre de ulei, W61 sau W67/1, cel din urma fiind semnificativ mai mic, cam 60% din inaltimea primului. In 1.3 intra 4.2L de ulei in motor, si imi iau 5 de fiecare data pt ca-mi place ca dupa ce s-a scurs tot din baie cu masina inclinata, sa mai torn ulei cu busonul de golire scos... vezi cum iese negru-maro-curat...si stii ca nu mai e mare lucru in baie.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Lun Apr 06, 2015 10:43 am

Buna ziua ,

Asa cum s-a explicat mai sus exista spatii, interstitii unde ramane ulei .Cantitatile indicate in manuale sunt cele transmise de producator si se refera la prima umplere cand motorul , cutia viteze sau puntea sunt alimentate prima data."Un proprietar cunoscator de mecanica " ar trebui sa stie ca ungerea in motoare se face si prin barbotare . Uleiul are aditivi antispumanti . Ungerea capului pistonului, a cuzinetilor se face sub presiune ! Nu trbuie sa nefacem griji pentru ungerea "cu bule de aer " cat timp sorbul pompei este in ulei .Mentionez ca joja are si indicatie de minim ,despre care nu faceti nicio referire .Volumul de ulei corespunzator diferentei dintre cele doua indicatii este chiar de un litru .As ficurios daca v-a fost facturata cantitatea de 3,3 [litri] de ulei ?!

O zi buna !

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori