Ulei Cutie Viteze Manuala

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
EvoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 27, 2007 7:22 pm

Mesaj de EvoX » Mie Iun 26, 2013 9:23 pm

testos,
si eu am tot 40000, iar la mine intra in vitezele inferioare ceva mai greu decat la inceput, parca ar trece peste un prag, stiu eu... comparabil cu senzatia pe care ti-o da o cheie care se invarte in yala, nu stiu daca e cea mai buna comparatie...
Din acest motiv as vrea sa incerc un ulei sintetic, insa e cam dificil sa decid asupra unuia anume. In tara noastra cel mai usor s-ar gasi Castrol 75W-90 (din cate am citit, 75w-85w s-ar plasa undeva intre 75w-85 si 75w-90, iar 75w-85 este recomandat de Castrol pentru camioane, autobuze si vehicule comerciale). Pe de alta parte ma gandesc la faptul ca uleiurile Castrol si Mobil 1 sunt cele mai vizate de comerciantii de facaturi, datorita faimei de care se bucura aceste brand-uri pe plaiurile Mioritice.
Revenind la problema uleiului de transmisie, peste ocean se pare ca in lipsa 75W-85W e de preferat 75W-90 in locul 75W-85 (sincer, eu credeam ca e de preferat 75W-85) http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 4079&page=
A folosit cineva uleiuri de la RAVENOL? http://www.ravenolromania.ro/produse/ul ... 90-81.html
Si daca a folosit poate ne spune si noua cum e... Cred ca astea fiind mai noi, nu sunt asa matrasite ca cele mai celebre.
Bafta!

Avatar utilizator
EvoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 27, 2007 7:22 pm

Mesaj de EvoX » Mie Iun 26, 2013 9:23 pm

Scuze,
din viteza s-a postat de 2 ori.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Iun 26, 2013 9:30 pm

Nu am manualul de utilizare al masinii, implicit nu stiu ce ulei este in cutia de viteze. De altfel, am achizitionat acest automobil la 37000 de km asa ca nu stiu cum facea atunci cand era noua. Ideea e ca nu mi se pare normal sa agate cand schimb vitezele, cu precadere in treptele 1 si 2. De agatat ar trebui sa agate iarna cand sunt -20 de grade Celsius, nu acum cand e cald de mori. Daca gasesti solutii, te rog sa ne spui si noua, colegilor de pe forum, sa stim ce e de facut. Deocamdata iti multumesc pentru informatii.

Avatar utilizator
EvoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 27, 2007 7:22 pm

Mesaj de EvoX » Vin Iul 05, 2013 12:00 am

Salut,
Am schimbat lichidul de frana si pot spune ca intra mai lin in viteza, mai ales in cele inferioare si mers inapoi. Nu schimbasem lchidul de frana pana acum, avea mai bine de 6 ani jumate. Le fel si cel de servodirectie, l-am schimbat si pe ala (fara sa obsrev vreo diferenta). La Honda m-a costat 100 lei manopera, inclusiv schimbul de ulei; cred ca e OK.
Pana acum, toate bune. Schimbul uleiului de CV ramane pe alta data...
Bafta!

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Vin Iul 05, 2013 12:22 am

Bre... io-s mai prost informat de felu' meu... ce treabă are lichidul de fr?nă şi cel de la servo cu... cutia de viteze? poţi să detaliezi? n-ai umblat şi la altceva? Timonerie... tampoane (nu la OB-uri)...

EvoX iartă-mi miştocăreala, da' sunt convins ca şi postul tău e scris la băşcălie.

Nu daţi cu paru'! Folosiţi cu incredere "pulanu".

Avatar utilizator
EvoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 27, 2007 7:22 pm

Mesaj de EvoX » Vin Iul 05, 2013 2:31 am

QUOTE (volint @ Jul 5 2013, 12:22 AM) Bre... io-s mai prost informat de felu' meu... ce treabă are lichidul de fr?nă şi cel de la servo cu... cutia de viteze? poţi să detaliezi? n-ai umblat şi la altceva? Timonerie... tampoane (nu la OB-uri)...

EvoX iartă-mi miştocăreala, da' sunt convins ca şi postul tău e scris la băşcălie.

Nu daţi cu paru'! Folosiţi cu incredere "pulanu".

Pai daca ai sti ca lichidul de frana e utilizat si pentru actionarea ambreiajului, iar acel fluid degradat duce atat la scaderea eficientei functionarii franelor cat si a timoneriei atunci ti-ai schimba convingerile.
Nu postez la bascalie si nici nu folosesc paru'/pulanu'.
Apropo, ai recomandat site-ul jaytec-lubricants.com si cred ca nu doar eu sunt interesat daca e rentabila aprovozionarea de acolo. Poti sa dai detalii sau era tot o mistocareala/bascalie?!
Stai, linistit, te-am iertat demult...
Bafta!

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Vin Iul 05, 2013 11:10 am

Intr-adevar si ambreiajul si franele au circuit comun. Daca aerisirea s-a facut cum trebuie in mod cert trebuie sa se simta o diferenta. Eu as zice sa facem o lista pentru un groupbuy pentru butoi de 20 de kile ca si eu vreau si cred ca si Andrei (Angelwin) vrea. Ne mai strangem inca 5-6 insi si e ok. Cu privire la lichidul de frana de care ai folosit? Eu ma gandesc sa pun Motul 5.1.

Avatar utilizator
EvoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 27, 2007 7:22 pm

Mesaj de EvoX » Sâm Iul 06, 2013 12:14 am

Salut,
Am mers pe mana tipilor de la Honda si am folosit Textar Dot4, pret 25lei/litru. Am platit un litru, ca a fost de ajuns. Acum, lichidul de frana e deschis la culoare, nu mai e negru . Vechiul lichid de frana avea 6 ani si jumatate; mai puteam sa continui cu el, dar nu avea sens.
Deja ma cunosc baietii, cica ma asteapta la anu' cu nu stiu ce, ca tot la ei o sa vin...
Din cate am vazut, Motul 5.1este peste Motul Dot4. Textar mai avea Dot 4 PRO, insa ala e pentru masini dotate cu ASR, cica... Acum, eu sunt multumit cu ce am.
Butoiul al de 20litri cu ce sa fie?
Bafta!

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Sâm Iul 06, 2013 9:57 pm

Pai topicul este despre ulei cv. D-asta ziceam eu sa luam la butoi. E drept ca am luat-o putin pe aratura cu lichidul de frana, dar si ala trebuie schimbat.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Dum Iul 07, 2013 10:15 am

QUOTE (EvoX @ Jul 5 2013, 12:00 AM) Nu schimbasem lchidul de frana pana acum, avea mai bine de 6 ani jumate. Eu zic ca de data asta sa nu-l schimbi mai devreme de 8 ani, n-are sens sa-l schimbi daca nu se face noroi! Scrie-n carte: lichidul de frina se schimba la 2 ani!

QUOTE Le fel si cel de servodirectie, l-am schimbat si pe ala (fara sa obsrev vreo diferenta).
Lichidul de servo se schimba la culoare, daca nu era murdar l-ai schimbat degeaba!

QUOTE (EvoX @ Jul 5 2013, 02:31 AM) Pai daca ai sti ca lichidul de frana [...] degradat duce la scaderea eficientei functionarii [...] timoneriei Si ajuta la stabilizarea ruliului tobei de mijloc! Sau, poate nu stiu eu si Classic-ul de 1.6 are timonerie cu actionare hidraulica.

QUOTE (razvante @ Jul 5 2013, 11:10 AM) Eu ma gandesc sa pun Motul 5.1. Daca dai in ea pe drumuri virajate ca surdu-n clopot si/sau pui frine sustinute, da' merita. Daca nu... Pentru un condus 80% normal, nu are sens sa folosesti 5.1, diferenta o vei simti in rau, nu in bine. 5.1 e mult mai water friendly (comparativ cu DOT 4 sau 3) si necesita o atentie continua, trebuie sa aerisesti circuitul si sa completezi destul de des (se pierde la aerisire). Iti zic din experienta, am avut Motul DOT 5.1 pe masina.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori