Ce Ulei De Motor Ati Pus?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Apr 09, 2014 7:28 pm

Am sa-ti trimit un PM.

Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Mie Apr 09, 2014 10:13 pm

De ce ai ales 0w-30 si nu un 0w-40 sau 5w-40?

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Apr 10, 2014 10:25 am

QUOTE (gabone @ Apr 9 2014, 10:13 PM) De ce ai ales 0w-30 si nu un 0w-40 sau 5w-40?

Am ales 0w30 deoarece intr-un motor pe benzina fara exigente in ceea ce priveste lubrifierea, cum este cazul 4G18, se preteaza un ulei mai subtire dar de calitate. In primul rand e un ulei sintetic, conform fisei tehnice, nu etichetei (vezi ca am atasat fisa tehnica a uleiului Liqui Moly Synthoil 0W30 la postul #97). Consider ca acest 0W30 asigura protectie la rece (ma refer iarna) cat si la cald (respectiv, vara) si se preteaza stilului meu de mers - mai mult in oras, insa cu schimbari de trepte la ~3500 rpm. Imi consuma mai putin carburant daca schimb vitezele la turatia asta, decat daca schimb sub 3000 rpm.

5W40 e mai mult un ulei pentru motoare diesel, ca e mai gros putin, si e mai capabil sa tina in suspensie cenusa rezultata in urma arderilor mai putin "curate" la diesel in comparatie cu benzina.

Pentru motoarele pe benzina, vei observa ca multe configuratoare de pe site-urile producatorilor recomanda 5W30. Pentru o mai buna protectie la pornirile la rece, am ales eu 0W30. Mitsubishi recomanda folosirea lubrifiantilor in functie de temperatura mediului ambient, dandu-ti minime cerinte si recomandari. De aici incolo faci cum crezi. Aud ca unii mecanicii pun in motoare la reprezentanta chiar 10W40, ulei care "omoara" incet dar sigur motorul daca e exploatat in palierul de temperatura de la noi din tara (se face marmelada iarna, iar motorul merge "pe uscat" in primele secunde de la pornire; uzura cea mai mare a motorului, se stie, ca e la pornire). Ca idee, 10W40 poate fi pus in motoare in Italia, unde iarna daca scade temperatura sub +10 grade Celsius, exceptand zona de nord a Italiei, bineinteles.

Atasez normele si recomandarile Mitsubishi pe care trebuie sa le respecte lubrifiantul ce urmeaza a fi turnat in motor.
Fişiere ataşate
Recomandari_ulei_Mitsubishi.jpg
Recomandari_ulei_Mitsubishi.jpg (279.48 KiB) Vizualizat de 2684 ori
Norme_ulei_Mitsubishi.jpg
Norme_ulei_Mitsubishi.jpg (201.04 KiB) Vizualizat de 2672 ori

Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Joi Apr 10, 2014 11:38 am

Imi place ca te documentezi . Am avut si eu acum doi ani ulei de la Mitsubishi 10W-40 si nu imi placea cum mergea. Intr-adevar iarna se auzea acel tacanit (probabil de la axa cu came?) pina se incalzea motorul. La urmatorul schimb de ulei am cumparat Mobil 1 0w-40 si se aude mult mai bine la rece. In afara de asta motorul se aude mai frumos, parca accelereaza mai usor. Cu 10w-40 scotea un sunet mai puternic, parca se chinuia sa se invarta. Acum in acceleratie se aude aproape ca la inceputuri cand am cumparat-o.

Multumesc.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Apr 10, 2014 4:39 pm

Apropos de diferite marci de ulei si de modul in care se comporta ele, in timp, in motor (aici ma refer la schimbarea caracteristicilor uleiului, depunerile care au loc in motor odata cu parcurgerea de km de la schimbul de ulei, etc.), va las un material de studiu. Ei simuleaza "imbatranirea" uleiului in urmatorul mod: https://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ

Aici aveti diferite marci si vascozitati, respectiv cum se comporta in timp. Concluziile le trageti voi.

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Dum Sep 21, 2014 7:07 pm

Dupa 6000 km parcursi cu Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30, pot spune ca sunt multumit atat de consum cat si de performante. Intr-adevar, inca nu a venit iarna cu temperaturi negative ca sa-mi fac o parere asupra sunetului si pornirii la rece, insa sunt multumit. Motorul trage bine, liniar, meritul il are intr-o oarecare masura benzina Efix 95, o benzina destul de buna de pe piata din Romania. Consumul este bun: urban ~9-9.5 L/100km, iar la drum lung ~6 L/100km, in ambele cazuri cu clima in functiune. Am scos consum sub 6 L/100km pe ruta Bacau-Bucuresti si retur (http://mitsu.ro/forum/index.php?s=&show ... t&p=126853) cu clima in functiune ~70% din durata deplasarii, ceea ce ma face sa cred ca alegerea uleiului este una buna.

Avatar utilizator
danny39
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Mar Dec 16, 2014 8:35 pm

Mesaj de danny39 » Joi Dec 18, 2014 7:47 pm

Deci inteleg ca uleiul recomandat pentru 1.6 Clasic :10W-40 cod X1200101 nu este bun?

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Dec 18, 2014 10:28 pm

QUOTE (danny39 @ Dec 18 2014, 07:47 PM) Deci inteleg ca uleiul recomandat pentru 1.6 Clasic :10W-40 cod X1200101 nu este bun?

Sa zicem ca nu e recomandat la clima noastra. Fiecare face ce vrea cu banii/masina lui.
Uleiul 10W40 nu e sintetic, motorul suna de parca "se chinuie" sa urce in ture. Un ulei de calitate ii permite motorului sa urce repede si usor in ture.

Avatar utilizator
danny39
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Mar Dec 16, 2014 8:35 pm

Mesaj de danny39 » Vin Dec 19, 2014 10:49 pm

Bun ,acum ca a venit iarna uleiul (Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30) pus de tine cum se comporta ?
Intreb deoarece intr-un post pus de mine :http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=10996,s-ar putea ca pb. sa fie chiar uleiul .
Daca da rezultate bune in conditiile actuale de temperatura -iarna si esti multumit de uleiul Liqui ,ma gandesc sa fac si eu rapid din nou un schimb de ulei.
Astept sa ne comunici concluziile tale acum ca sant conditii de temperatura diferite-comportament la pornire,plaja de turatii,acceleratie,si nu in primul rand zgomotul motorului la pornirea la rece in conditiile de temperatura de iarna.

Multumesc

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Sâm Dec 20, 2014 10:41 am

@danny 39

Acum ca temperaturile sunt negative dimineata, am constatat ca porneste mai usor fata de vechiul 5W40, motorul nu scoate sunete specifice lipsei lubrifierii in partea superioara (in zona axei cu came, a tachetilor). Nu consuma ulei cum cred unii deoarece este 0W30, dar si masina este exploatata cu suflet sa zic asa. Ii dau cand imi permite si stau linistit cand trebuie
Motorul nu se chinuie sa urce in ture si este "vioi" in limita puterii pe care o dezvolta. Accelerarile brutale le fac mereu cand temperatura apei este ~90 de grade.
Concluzia este ca sunt foarte multumit de Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 si la urmatorul schimb voi pune acelasi ulei.

Nu afirm ca e cel mai bun ulei de motor din univers, dar pe mine ma multumeste si, se pare, ii face bine si motorului. Cel mai important aspect: este sintetic nu conform etichetei ci conform chimiei din ulei si este accesibil ca pret.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori