Dimensiuni Jante Lancer classic
QUOTE (costynio)CORECTIE... latimea jantei stock de lancer clasic 2.0 nu este de 7 este de 6 :-(
Totusi, prin configuratoarele de la Borbet si de la OZ se arata ca la Lancer ( atat pentr varianta cu 4 prezoane cat si pentru cea cu 5 prezoane) se potrivesc si modele cu latimea de 6,5J (ET=40) si de 7J (ET=43).
Daca e sa ma iau dupa ce e scris in certificatul de inmatriculare (ma refer doar la Lancer Classic de 1,6l care vine cu pridere doar in 4 prezoane) nu se pot pune jante mai mari de 6Jx15" si cu gume de 195/60/15. Unde e oare greseala. Le-a fost oare lene celor care au completat CIV-ul si ulterior celor de la politie cand au completat certificatul de inmatriculare sau e o greseala in configuratoarele celor doi producatori (cam greu de crezut) ?
Totusi, prin configuratoarele de la Borbet si de la OZ se arata ca la Lancer ( atat pentr varianta cu 4 prezoane cat si pentru cea cu 5 prezoane) se potrivesc si modele cu latimea de 6,5J (ET=40) si de 7J (ET=43).
Daca e sa ma iau dupa ce e scris in certificatul de inmatriculare (ma refer doar la Lancer Classic de 1,6l care vine cu pridere doar in 4 prezoane) nu se pot pune jante mai mari de 6Jx15" si cu gume de 195/60/15. Unde e oare greseala. Le-a fost oare lene celor care au completat CIV-ul si ulterior celor de la politie cand au completat certificatul de inmatriculare sau e o greseala in configuratoarele celor doi producatori (cam greu de crezut) ?
- marius_lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Ian 10, 2008 9:26 am
deoarece faimosul link "http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html" a fost deja postat, dar nimeni nu l-a comentat, i sa incerc sa dau cateva comentarii
1. Lancer 1.6 are jante 6jjx15 ET46 cu cauciucuri standard 195/60 R15
2. navigand pe acolo, am dedus urmatoarele:
a. jante cu dimensiunea de 7 J sunt admise
b. ET trebuie calculat in functie de latimea dorita a cauciucului. adica,
* daca ramanem pe 195, dar vrem jante de 16 putem pastra ET de 46 cu cauciucuri 195/55 R16
* daca vrem de 205, ideal ar fi jante de 16 cu ET de 41 si cauciucuri 205/50 R16
3. jante de R17 sunt putin cam periculoase pt drumurile noastre, ca ne gandim mai mult la banii dati pe jante decat la siguranta noastra in trafic in momentul aparitiei unei gropi, canalizari fara capac, samd (asta e dedusa citind si celelalte posturi de la adresa mentionata).
4. orice tip de janta luam, trebuie sa fim foarte atenti, ca suruburile de prindere roata nu sunt facut sa suporte tensiune pe verticala. Pe romaneste, nu sunt pt a sustine greutatea masinii, ci sunt pentru a tine roata lipita de discul de frana/tambur. Nu stiu cum sa traduc, asa ca o sa ii zic si eu: "Centre spigot". Jantele aftermarket, au adaptor "Centre spigot" pentru tipul nostru de masina. Mai mul decat atat, pentru compatibilitate cu diverse modele, "Centre spigot" este destul de mare, pt a fi folosit pe mai multe masini.
5. "6"J-ul de la janta reprezinta latimea de "prindere" a cauciucului pe janta. Degeaba cautam si punem janta de 6 inch ca cele originale, atat timp cat noi marim latimea cauciucului (6 inches = 152.4 millimeters, 7 inches = 177.8 millimeters). Nu atinge janta, dar atinge cauciucul....
6. si sa nu uitam, ca roata nu trebuie sa atinga nici pe interior, nici pe exterior.
1. Lancer 1.6 are jante 6jjx15 ET46 cu cauciucuri standard 195/60 R15
2. navigand pe acolo, am dedus urmatoarele:
a. jante cu dimensiunea de 7 J sunt admise
b. ET trebuie calculat in functie de latimea dorita a cauciucului. adica,
* daca ramanem pe 195, dar vrem jante de 16 putem pastra ET de 46 cu cauciucuri 195/55 R16
* daca vrem de 205, ideal ar fi jante de 16 cu ET de 41 si cauciucuri 205/50 R16
3. jante de R17 sunt putin cam periculoase pt drumurile noastre, ca ne gandim mai mult la banii dati pe jante decat la siguranta noastra in trafic in momentul aparitiei unei gropi, canalizari fara capac, samd (asta e dedusa citind si celelalte posturi de la adresa mentionata).
4. orice tip de janta luam, trebuie sa fim foarte atenti, ca suruburile de prindere roata nu sunt facut sa suporte tensiune pe verticala. Pe romaneste, nu sunt pt a sustine greutatea masinii, ci sunt pentru a tine roata lipita de discul de frana/tambur. Nu stiu cum sa traduc, asa ca o sa ii zic si eu: "Centre spigot". Jantele aftermarket, au adaptor "Centre spigot" pentru tipul nostru de masina. Mai mul decat atat, pentru compatibilitate cu diverse modele, "Centre spigot" este destul de mare, pt a fi folosit pe mai multe masini.
5. "6"J-ul de la janta reprezinta latimea de "prindere" a cauciucului pe janta. Degeaba cautam si punem janta de 6 inch ca cele originale, atat timp cat noi marim latimea cauciucului (6 inches = 152.4 millimeters, 7 inches = 177.8 millimeters). Nu atinge janta, dar atinge cauciucul....
6. si sa nu uitam, ca roata nu trebuie sa atinga nici pe interior, nici pe exterior.
QUOTE (adictoma)eu inca nu am avut timp sa caut si nici nu cred ca o sa am prea curand, asa ca pun o intrebare: sunt chiar asa de rare jantele care sase potriveasca pe lancer1.6???
daca a luat cineva, ne poate indruma de unde?scuze, m-am grabit si am batut raspunsul in alta parte. am gasit niste wolfrace aliaj vopsite si lustruite pe 15 la 300 ron/buc. noi. la un magazin tunning pe m. eminescu colt cu vasile lascar. frumusele. aveau chia vreo 2-3 modele. se lauda ca sunt chiar englezesti, nu stiu. aveau si dimensiuni mai mari. daca te intereseaza, trec saptamana viitoare si iti spun exact.
daca a luat cineva, ne poate indruma de unde?scuze, m-am grabit si am batut raspunsul in alta parte. am gasit niste wolfrace aliaj vopsite si lustruite pe 15 la 300 ron/buc. noi. la un magazin tunning pe m. eminescu colt cu vasile lascar. frumusele. aveau chia vreo 2-3 modele. se lauda ca sunt chiar englezesti, nu stiu. aveau si dimensiuni mai mari. daca te intereseaza, trec saptamana viitoare si iti spun exact.
centre spigot, daca am retinut bine, cred ca se refera la alezajul central(gaura din mijloc). la 1,6 classic este de 67 mm. am gasit niste sh de rover pt. iarna care aveau alezajul central de 64. mi le-au prelucrat excelent la autosoft. chiar nu vrea nimeni un set detable sh? ieftin. sunt de gasit la 0766333120
QUOTE (Marty)Am gasit niste jante de Honda (nu stiu ce model) Type R, pe 17" si as vrea sa le iau. Ideea e ca nu stiu care este diametrul exterior buzei de centrare de pe fuzeta Lancerului Clasic. Ma poate ajuta cineva cu informatia asta? la 2,0 classic, alezajul central al jantei este de 67 mm, ca si la 1,6. poate sunt deplasat, dar am observat ca la autosoft iti pot mari alejajul central pana la cota dorita, daca este mai mic, si iti ofera si inele de adaptare, daca este mai mare. am observat ca la honda in 4 prezoane, distanta intre acestea nu este de 114,3 mm. nu stiu care este acesta la 5 prezoane
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori