Bujii
Masina vine dotata cu NGK ifr6s care sunt cu iridium daca nu ma insel. (pe net nu sunt prea multe rezultate la o prima cautare dupa codul asta). Le-am schimbat la ~40k km(5 ani vechime) cu unele NGK 6465 cumparate de la AlPadrino cu 12 lei bucata. Am 40k km cu ele,au mers fara probleme si ma gandesc sa le inlocuiesc cu DENSO IK 20(~34 lei/buc) sau DENSO K20TT(12 lei/buc). E adevarat, DENSO IK20 nu sunt cele recomandate de producator, insa incerc (pe propria raspundere) putin marea cu degetul. Cele cu iridium sunt foarte laudate (in special) pe reno.ro cat si pe alte forumuri auto.
QUOTE (razvante @ Jul 15 2014, 03:47 PM) Masina vine dotata cu NGK ifr6s care sunt cu iridium daca nu ma insel. (pe net nu sunt prea multe rezultate la o prima cautare dupa codul asta). Le-am schimbat la ~40k km(5 ani vechime) cu unele NGK 6465 cumparate de la AlPadrino cu 12 lei bucata. Am 40k km cu ele,au mers fara probleme si ma gandesc sa le inlocuiesc cu DENSO IK 20(~34 lei/buc) sau DENSO K20TT(12 lei/buc). E adevarat, DENSO IK20 nu sunt cele recomandate de producator, insa incerc (pe propria raspundere) putin marea cu degetul. Cele cu iridium sunt foarte laudate (in special) pe reno.ro cat si pe alte forumuri auto.
Pune NGK IFR6S (iridium tip) si nu vei regreta. Sunt mai scumpe, insa ai avantajul ca se schimba la un interval mai mare de km (~90000 km) si dau o scanteie buna. Mai jos ai un link ce sper ca te va ajuta sa alegi bujiile in cunostinta de cauza.
http://www.ngk.de/en/technology-in-deta ... re-window/
Pune NGK IFR6S (iridium tip) si nu vei regreta. Sunt mai scumpe, insa ai avantajul ca se schimba la un interval mai mare de km (~90000 km) si dau o scanteie buna. Mai jos ai un link ce sper ca te va ajuta sa alegi bujiile in cunostinta de cauza.
http://www.ngk.de/en/technology-in-deta ... re-window/
@razvante - Ai avut vreun motiv sa schimbi IFR6S-urile la 40,000km? In mod normal trebuiau sa duca fara probleme pana la 90,000km. Ale mele n-au nici cea mai mica problema la 67,000km rulati. Si eu iti recomand sa pui tot ce ai avut din fabrica, nu pentru ca a fost echipare stock ci pentru ca sunt bujii foarte bune.
Le-am schimbat mai mult datorita varstei. Cred ca inca le mai am prin portbagaj. Si cele ieftine au dat scanteie buna insa la de 5 ori mai putin decat cele cu iridium. IFR6S nu prea le-am gasit pe nicaieri, voi de unde le luati?
Later edit. Acum am vazut ca dupa noile coduri se identifica mai usor cu codul 99404. Pretul nu e chiar de neglijat.
Later edit. Acum am vazut ca dupa noile coduri se identifica mai usor cu codul 99404. Pretul nu e chiar de neglijat.
Salut!
In primul rand, bujiile se aleg in functie de motor. Este cunoscut faptul ca orice motor are particularitatile lui, chiar daca aprinderea se face prin scanteie la toate motoarele alimentate cu benzina. Pozitia scanteii, distanta dintre electrodul de masa si electrodul mijlociu, cat si materialul din care este facut electrodul mijlociu sunt detalii care ne intereseaza ca motoarele noastre (4G18) sa functioneze in parametri. Bujiile puse de tine, BKR6E-11, sunt recomandate pentru anii de fabricatie 06.2003->06.2006. Incepand cu 07.2006-> sunt recomandate bujiile IFR6S (NGK) sau IK20 (DENSO). Punand bujii bune, motorul raspunde mai repede si prompt la accelerare, faci si o economie de carburant, te bucuri de masina la potentialul ei. Benzina la noi e cum e, asa ca mai compensezi cu bujii de calitate, iridum tipped. Gandeste-te ca bujiile normale (cele cu electrod mijlociu din cupru) trebuie schimbate la ~20000km pentru a fi sigur ca motorul funtioneaza in parametri optimi. Adauga si diferenta de consum de carburant cand bujiile nu mai dau scanteie cum trebuie si ai diferenta de pret justificata (cel putin in cazul DENSO IK20 care sunt ~37lei/buc). Asta e sfatul meu, ca si coleg de forum, mai ales ca vad ca iti place sa iti intretii masina.
Numai bine!
In primul rand, bujiile se aleg in functie de motor. Este cunoscut faptul ca orice motor are particularitatile lui, chiar daca aprinderea se face prin scanteie la toate motoarele alimentate cu benzina. Pozitia scanteii, distanta dintre electrodul de masa si electrodul mijlociu, cat si materialul din care este facut electrodul mijlociu sunt detalii care ne intereseaza ca motoarele noastre (4G18) sa functioneze in parametri. Bujiile puse de tine, BKR6E-11, sunt recomandate pentru anii de fabricatie 06.2003->06.2006. Incepand cu 07.2006-> sunt recomandate bujiile IFR6S (NGK) sau IK20 (DENSO). Punand bujii bune, motorul raspunde mai repede si prompt la accelerare, faci si o economie de carburant, te bucuri de masina la potentialul ei. Benzina la noi e cum e, asa ca mai compensezi cu bujii de calitate, iridum tipped. Gandeste-te ca bujiile normale (cele cu electrod mijlociu din cupru) trebuie schimbate la ~20000km pentru a fi sigur ca motorul funtioneaza in parametri optimi. Adauga si diferenta de consum de carburant cand bujiile nu mai dau scanteie cum trebuie si ai diferenta de pret justificata (cel putin in cazul DENSO IK20 care sunt ~37lei/buc). Asta e sfatul meu, ca si coleg de forum, mai ales ca vad ca iti place sa iti intretii masina.
Numai bine!
Azi am schimbat si eu bujiile dupa 40k km. Cele vechi erau Bosch Super asa ca am pus acelasi model. Mare a fost surprinderea mea cand am desfacut a treia bujie. Vreau sa va spun ca am desfacut-o la mana. Nu aveam nevoie de cheie de si am pus cheia pe tubulara. A patra era un pic mai mult stransa fata de a treia. Primele doua in schimb au fost stranse bine. Pe langa faptul ca erau slabe, mai erau pline si de ulei. Ma intreb ce compresie aveam eu in cilindri. Am mers cu ele asa aproape 40k km. Bujiile au fost montate in service, asa ca aveti grija sa stati langa mecanic si sa il vedeti ca pune mana pe dinamometrica, o regleaza si strange ca la manual.
Toate cele bune.
Gabi.
Toate cele bune.
Gabi.
- Fişiere ataşate
-
- 20140720_190047.jpg (1.46 MiB) Vizualizat de 8334 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori