Cat De Bine Va Cunoasteti Masina?

Discutii in contradictoriu. Pana la un anumit punct. Prin aceasta rubrica nu intrigam la discutii in contradictoriu, ci doar oferim un loc in care aceste dispute sa se desfasoare fara a perturba alte subiecte. A nu se depasi limita bunului simt! Nu se vor tolera jignirile si insultele.
Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Sâm Iul 03, 2010 1:15 am

Foarte buna intrebarea, insa ma intreb daca chiar a probat-o asa de multa lume, cata a votat.... Dar de ce e topicul la "Fight Club" ? Urmeaza ceva ?

Avatar utilizator
Donkey
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:02 am

Mesaj de Donkey » Sâm Iul 03, 2010 9:37 am

Suspect

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mie Iul 07, 2010 1:54 pm

23 de voturi dar foarte putine comentarii...

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Joi Iul 08, 2010 2:02 am

Da, intr-adevar, nici eu nu pot raspunde exact la chestionarul asta.

Oricat de multa experienta ai avea se poate intampla ceva neprevazut in orice clipa si atunci cred ca norocul are o pondere mult mai mare in mersul lucrurilor. Experienta poate fi privita ca un element de siguranta activa, ca sa zicem asa, ea fiind - strict general vorbind - o unealta de care te folosesti pentru a reduce pe cat posibil riscurile, fie ca te joci, fie ca mergi normal, e acelasi lucru. Sigur, odata ce-ai facut-o lata din varii motive, numai elementul de siguranta pasiva, norocul, te poate ajuta in acea situatie.

Asadar, desi am evitat de-a lungul vremii cateva evenimente neplacute (de regula cauzate de alti participanti la trafic) si sunt putine lucruri care cred ca ma pot surprinde, ar fi o greseala sa afirm ca as sti exact ce sa fac in orice situatie. In condus, ca si in orice alta activitate, inveti continuu si oricand poti intalni o situatie noua sau usor diferita de ceea ce stiai si cred ca cea mai mare greseala care poate fi facuta e sa te relaxezi complet, bazandu-te pe oricare din aptitudinile tale sau calitatile masinii.

Cursurile de pilotaj si defensive driving sunt excelente daca intelegi intr-adevar ce vor oamenii aia sa spuna acolo pentru ca am intalnit cateva persoane la asemenea cursuri ce venisera acolo strict pentru a strange hartii ce le ofereau argumente in plus (sau mai bine zis, niste asa-zise argumente) ce le alimentau statutul autoproclamat de regi ai soselelor.

Offtopic:
Ca tot am vorbit de accidente evitate, s-a intamplat demult dar cred ca ramane una dintre cele mai tari situatii (atunci m-am cam speriat dar acum ma amuza). Mergeam linistit pe A1, ~120 pe banda 1 pe inserat asa. Prima masina din fata mea cred ca era la peste 100 m. Vad ca franeaza, scot cruise (ca na, aveam cruise pe-atunci) si vad ca tot se apropie, franez usor si realizez ca ma apropii foarte tare de ala din fata, era o Solenza. Nu stiu cum dar am avut timp sa ma asigur in oglinda si sa iau stanga de volan ca apoi sa ma uit in dreapta si sa vd ce se intamplase: un nene cu un Megan sedan ratase o iesire si dadea pur si simplu cu spatele pe banda 1 ca sa ajunga din nou la iesirea ce era cu cel putin 4-500 m mai in spate...

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Iul 08, 2010 11:22 am

QUOTE (fastcarjunkie @ Jul 8 2010, 02:02 AM) Oricat de multa experienta ai avea se poate intampla ceva neprevazut in orice clipa si atunci cred ca norocul are o pondere mult mai mare in mersul lucrurilor.
...
ar fi o greseala sa afirm ca as sti exact ce sa fac in orice situatie. In condus, ca si in orice alta activitate, inveti continuu si oricand poti intalni o situatie noua sau usor diferita de ceea ce stiai si cred ca cea mai mare greseala care poate fi facuta e sa te relaxezi complet, bazandu-te pe oricare din aptitudinile tale sau calitatile masinii
...
Asta e unul din motivele pentru care nici nu m-am obosit sa votez.
Ma mira totusi ca cei mai multi au raspuns: "Stiu cum raspunde masina in orice situatie, stiu cum sa ma folosesc de ea in situatii-limita".
Una e sa stii niste distante de franare si comportametul masinii cand o ia razna pe asfalt umed si alta e sa stii cum sa te folosesti in situatii limita.
Situatie limita poate fi cand tu esti pe banda a doua si pe prima banda e unu care sta pe loc si semnalizeaza stanaga, de parca vrea sa plece de pe loc. Defapt el vrea sa intoarca si te trezesti cu el in fata. Asta e situatie limita indiferent ca ai 60 sau 100 la ora. Cat de bine trebuie sa cunosti masina ca sa faci fata situatiei. Ai putea spune "cunosc masina, are 5 stele la EuroNCAP" si nici sa nu pui frana .
Si acum serios, dintre cei care ati ales raspunsul 2, de cate ori ati simulat acvaplanare sau derapaje pe ud, uscat, si asfalt cu nisip (pe zapada sigur ati incercat )?

Pe mine m-ar fi caracterizat mai degraba un raspuns apropiat de 4 (E o masina sigura, cred ca ma voi descurca).

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Iul 08, 2010 2:30 pm

lasa asta, dar cati au facut derapaje si dupa aia sau intors sa analizeze urmele? sa incerci sa intelegi ce, cum, de ce?
ca si derapatul asta...e fun pana la un anumit moment, dupa care....buba.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Dum Iul 11, 2010 10:49 pm

Eu personal, la Pajero sunt sigur ca probleme tehnice pot aparea in orice moment, dar cu un minim de cunostinta mecanica, in ultimii 7-8 ani, nu m-a lasat never in drum. Decat cand am ramas in pana prostului ... shit happens. In rest, la capitolul alunecari, derapaje, offroad, viteza printre copaci, franare in orice conditii... Toate astea le inveti pe parcurs. Cu toate ca de 2 ori am pus-o pe-o parte, nici acum nu stiu unghiul de inclinatie la care pica. Stiu doar ca atunci cand se intampla, opresc repede motorul sa nu frec segmentii/pistoanele din lipsa de ulei. In rest ce sa mai fie... Merg cu bio diesel de un an, fara nici o problema. Am pus ulei ars comestibil de la McDonalds, inclusiv ulei ars de motor. Merge si acuma si porneste la prima cheie fara sa scoata gram de fum. Insa, oricat de bine stiu masina si ce poate, tot va fi odata ceva care sa ma uimeasca, fie intr-un mod placut, sau neplacut. Masina e ca femeia... Imposibil sa te satisfaca cu placere de fiecare data cand vrei/ai tu nevoie !

Avatar utilizator
magnex265
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Apr 23, 2009 12:31 pm

Mesaj de magnex265 » Lun Iul 19, 2010 11:18 am

Salut!
F f bun subiectul de discutie! Nu am votat pt ca nu stiu/nu am ce sa aleg aleg de acolo.
Am vazut ca mai raspuns cineva cu un Evo. Deci nu ma mai simt aiurea raspunzand si eu. Teoretic stiu ca daca vrei sa opreasca, apoi opreste(Brembo+ Ferrodo) si pe viraje daca vrei sa stai apoi stai(Bilstein). Asta teoretic. Intotdeauna va exista un neprevazut, un prea mult indiferent cat de peformanta masina. Personal cred ca o cunosc cam pe la jumatate, 60 la suta maxim.
Spre exemplu. Am mers cu masina la service( ambreiajul). M-am dus sa o iau si zic. Haide-ti cu mine un pic si aratati-mi cum se calca , cum se schimba, cand.... Eram la inceput cu ea. Cam pe pe acelasi nivel sunt si acum.
Eu care mai condusesem multe masini pot zice si aici in Romania si in UK.
Tipul e pilot la VTM. Credeti-ma , nu vreau sa il ridic in slavi cu nimic, dar parca a fost de pe alta lume plimbarea aia de 5 km sa zic. Schimbatul lin rapid si precis parca era S class 4 matic, curbe luate cu o viteza de am inchis ochii prima data, o siguranta ce avea de nu aveam cuvinte sa vb si totul a culminat cu o intoarcere cu frana de mana la 180 g perfecta.
Ei dupa experienta aia eu nu pot sa spun vre-o data in viata mea ca stiu sa conduc masina si o cunosc la o capacitate mai mare de 60 %.

Si am mai vazusem o data pe Discovery , Stirling Moss conducea un seria 3 parca cu un om obisnut langa el. mergea mosu ca la 20 de ani era alb ala langa el. In fine, nu ai cum sa zic ca iti cunosti masina la perfectie, sau sa votezi ca o stiu ca pe manusa.!

Numai bine !

Avatar utilizator
pytu_mon
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 05, 2010 2:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Mie Iul 13, 2011 12:47 pm

Salut, sper sa nu fiu pe langa subiect, dar tot odata ar trebui pusa si intrebarea "Daca am depasit aceste limite si s-a produs neprevazutul cati dintre noi stiu sa gestioneze incidentul?", deoarece foarte multi dintre noi au avut momente cand am fortat, poate, pana la limita sau au experimentat unele situatii (stim cu toti ce se intampla la prima ninsoare cu parcarile marilor centre comerciale).

Scrie răspuns

Înapoi la “Combat Zone”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori