Cat De Bine Va Cunoasteti Masina?

Discutii in contradictoriu. Pana la un anumit punct. Prin aceasta rubrica nu intrigam la discutii in contradictoriu, ci doar oferim un loc in care aceste dispute sa se desfasoare fara a perturba alte subiecte. A nu se depasi limita bunului simt! Nu se vor tolera jignirile si insultele.
Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Joi Iul 01, 2010 8:47 am

Lumea e plina de "oameni". Fie ei oameni cu capul pe umeri, fie oameni cu capul in nori.
Chiar daca tu ai conduce perfect, va exista mereu un nenorocit care nu se va asigura, nu va semnaliza, va avea becurile de la stopul de frana arse sau va fi beat. De astia nu vom scapa niciodata, oricata civilizatie ar aparea peste noapte pe meleagurile mioritice.
Insa te-a interesat vreodata ce poate masina ta sa faca si care-i sunt limitele de siguranta? Ai incercat vreodata sa vezi in ce distanta franeaza si cum se manifesta? Sau macar te-ai interesat?
Am intrebat 12 consultanti de vanzari, de la diverse marci, mecanici din service-uri. Mi-au raspuns franc ca, din 10 clienti, maxim 2 intreaba cum reactioneaza masina in cazul unei franari la limita, care sunt distantele de franare, cum se manifesta ESP/ABS pe carosabil umed cand pui frana si vrei sa faci si o manevra de evitare.
Nu-s lupul moralist. Doar vreau sa vad care-s procentele la raspunsurile voastre. Poate ma insel eu atunci cand am impresia ca marea majoritate a soferilor nu vede decat ce putere are, in cat timp face suta, cat consuma si cum suna bass-ul.

Avatar utilizator
Jeff
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 12, 2007 3:28 pm
Contact:

Mesaj de Jeff » Joi Iul 01, 2010 9:53 am

Intrebarea din titlu nu poate avea un raspuns obiectiv pur si simplu pentru ca majoritatea habar nu avem ce poate masina si ce putem noi face cu ea. As reformula in "Cat de bine CREDETI ca va cunoasteti masina?", sunt convins ca nu multi au fost nevoiti sa impinga masina la limita si mai putini curiosi sa o faca. Daca faci un curs de defensive driving sau o scoala de pilotaj pe masina proprie poate te apropii de idee, si nici atunci nu stii cum ai reactiona TU intr-o situatie de criza pana nu treci efectiv prin ea. Sper pentru toti sa nu fie nevoie niciodata!

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Joi Iul 01, 2010 11:01 am

Pai legat de matza mea, am facut acvaplanari controlate la limita iesirii de pe carosabil (evident treptat, nu din prima), am franta violent pe zapda, gheata, m-am intors 540 de grade (pe bune) cu ea pe polei intr-o curba larga. Am incercat mereu sa vad ce poate sa ii stiu limitele, am virat brusc la 120 kmh (nu recomand, era cat pe aici sa ma rastorn)...insa am ajuns la niste limite pe care nu le voi depasi, stiind cam unde se incadreaza masina si cam ce poate. Asta legat de control ei sau de frana.

Legat de viteza/cai putere, banuiesc ca toti si-au testat si isi cunosc masina...

Sper sa nu inceapa lupii moralisti sa imi tina teroria sigurantei, testele s-au realizat fara alte masini in zona, exceptand situatiile cand am "testat-o" de nevoie, din cauza altora. Oricum, eu sunt multumit de comportamentul ei, si mai mult decat stiu EU ca duce nu am chef sa o incerc.

Avatar utilizator
Стрелок
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 04, 2009 2:45 pm

Mesaj de Стрелок » Joi Iul 01, 2010 11:04 am

Eu vin de pe un 307. Cu masina aia eram absolut sigur ca ma descurcam in orice situatie.
Outlanderul se apleaca mai mult pe curbe ceea ce imi tempereaza condusul sportiv. M-a surprins in bine de mai multe ori, dar nu imi inspira aceeasi incredere in comportamentul la limita precum compacta. Prefer sa merg mai linistit si doar din cand in cand sa imi mai dezmortesc aptitudinile pe curbe. Nu pot spune ca ma simt 100% in siguranta cu masina. Prefer sa nu ajung acolo.

PS. N-am testat viteza maxima. (nu situ daca o sa o fac, dar pentru mine nu e relevant; motocicleta am vandut-o si nu am avut curiozitatea sa vad cat se duce)

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Joi Iul 01, 2010 11:25 am

consider ca intrebarile ar trebui revizuite. nu e vorba de chestii tehnice (alea tin mai mult de motor, piese, etc) ci mai mult de exploatarea masinii. din cele 4 intrebari in momentul de fata nu cred ca pot aleg vreo una.
stiu ce inseamna acceleratie, putere si franare la masina mea dar mai am de lucrat la partea cu limita superioara de viteza pentru a aborda un viraj

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Iul 01, 2010 3:40 pm

In cazul oricarei masini cu care stiu ca voi "convietui" un timp efectuez mici teste care sa cuprinda distanta relativa de franare(normal / cu ajutorul motorului in retrogradari succesive plaja 4500-3500rpm la benzina si chiar mai sus), comportament in timpul franarii si bruscarii (in anumite limite) directiei, comportament in viraje (cand prind zone virajate si libere o duc chiar pana la ruperea aderentei), si, obligatoriu se testeaza comportamentul in reprize pe mai toata plaja de turatii(treptele 2/3 la 5 trepte sau 2/3/4 la 6 trepte - astea fiind folosite cu preponderenta in depasiri mai in scurt si in care e posibil sa se ajunga spre limitare ) si modul in care se comporta cutia la retrogradari rapide(cum intra, daca are tendinta sa agate, etc...). Cam asta vreau sa stiu cu siguranta vis a vis de comportamentul unei masini cu care urmeaza sa fac un numar mai semnificativ de km mai ales in afara orasului. E important sa stii dinainte raspunsul masinii in diverse situatii, pentru a nu avea surprize neplacute in cazul unei situatii de urgenta(balans, intarziere raspuns directie, rupere aderenta, intrat in limitare, etc...). Duse spre limita masinile se comporta diferit si trebuie tratate diferit pentru a scoate tot ce pot da atunci cand situatia o cere(sau cand pur si simplu tu vrei.. ). Asa procedez de cand am permisul(de 19 ani) si nu am avut surprize neplacute(pana acum). Si in afara de a cunoaste masina, e foarte important sa te educi ca sofer si sa nu faci rabat niciodata sau, ma rog, pe cat posibil, de la anumite principii de raspuns la semnalele traficului.
@Apple - Interesant topic.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Iul 01, 2010 5:02 pm

inclin sa cred ca Apple a pus intrebarile oarecum gresit, tocmai pentru a-i vedea si pe cei care sesizeaza greselile. aia sunt si cei care au facut cu adevarat lucrurile astea (acvaplanari, franari violente de la viteze mari, curbe luate la limita pierderii controlului, etc - eu repet chestiile astea inclusiv la schimbarea anvelopelor sau ca si verificare a lor pe masura ce se tocesc/imbatranesc)
nu de alta, dar intr-un pool de genul asta, e usor sa stai la taste si sa zici "da-o dreku ca bifez ce vrea muschiuletu meu....cine o sa stie"
pe de alta parte am facut destule testdriveuri cu baieti care vroiau sa bage spaima in mine (si sunt genul care imi e frica cand conduce altcineva) si nu le-a iesit. deci povestitori avem destui. (corect, si eu pot fi unul dintre ei )

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Joi Iul 01, 2010 11:09 pm

offtopic; nu mai departe de azi un 'baietas' a testat cei 388cp disponibili la rotile din spate la 230km/h..tot sa faci test-drive asa..

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Joi Iul 01, 2010 11:12 pm

QUOTE nu mai departe de azi un 'baietas' a testat cei 388cp disponibili la rotile din spate la 230km/h

La asta te referi??

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Vin Iul 02, 2010 6:46 am

nu ...ala e cu tractiune integrala si are peste 500cp
ma refer la asta

Scrie răspuns

Înapoi la “Combat Zone”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori