De Ce Cumperi O Masina Daca N-ai Bani Sa O Intretii?
Ce faci daca o gasesti lovita in parcare asa cum am gasit-o eu ? 2 intamplari de genul asta si iti iei campii. Pe mine m-a costat 1400 simplul indreptat al unei portiere + revopsit. La momentul ala chiar nu aveam banii aia, deci m-a salvat CASCO. Uneori nu depinde totul de tine, deci nu mereu conteaza ce fel de sofer esti.
de principiu eu sunt pentru casco si am avut casco la toate masinile pe care le-am avut.
daca fac un calcul simplu, adica cat m-a costat casco pana acum la lancer, adica 800+600+500=1900euro si daca compari de ex cu devizul lui malakai ( cca 4000 lei doar pentru bara spate ) eu zic ca merita mai ales ca banii acestia ii dau in rate lunare nu toti odata in caz de accident.
daca fac un calcul simplu, adica cat m-a costat casco pana acum la lancer, adica 800+600+500=1900euro si daca compari de ex cu devizul lui malakai ( cca 4000 lei doar pentru bara spate ) eu zic ca merita mai ales ca banii acestia ii dau in rate lunare nu toti odata in caz de accident.
Probabil ma repet: din punctul meu de vedere, valoarea politei Casco reflecta si valoarea pana unde te poti intinde cu achizitia unei masina (daca teoretic iti permiti acea polita anuala). Daca faci Casco sau nu, ramane la atitudinea fiecaruia...eu sunt comod si prefer sa fac, nu imi place sa raman fara masina mai mult de 24 de ore (cautand prin dezmembrari aripi, usi, etc) si atunci de asta exista Casco.
Stai linistit ca si pe casco daca o faci poti sa ramai mai mult de 24 ore fara masina.... muuuult mai mult. Facturile emise de service si care urmeaza sa fie platite de firma asiguratoare sunt foarte unflate. La mine pentru un far ar fi trebuit sa plateasca firma asig 1240 RON (setul de 2 ar fi costat 2480 RON) iar eu le-am cumparat cu 1100 setul. Pentru capota ar fi costat 1400 RON iar eu am dat 450.... Cam mare diferenta nu credeti?
Calculati si varianta garajului astfel: Pe casco dai cam 3000 RON pe an ok? o rata la un garaj (subliniez RATA) te ajunge cam 6000 RON/an pe o perioada de 10 ani. Pe langa faptul ca iti protejezi masina de accidente o protejezi si de intemperiile vremii. Dupa 10 ani ramai cu garajul si constati ca jumatate din valoarea lui ai fi pierduto la casco. Bine varianta asta merge pentru cei care nu au o placere din a-si zgaria masina intentionat sau care nu-si tuneaza pe casco bolidul.
Calculati si varianta garajului astfel: Pe casco dai cam 3000 RON pe an ok? o rata la un garaj (subliniez RATA) te ajunge cam 6000 RON/an pe o perioada de 10 ani. Pe langa faptul ca iti protejezi masina de accidente o protejezi si de intemperiile vremii. Dupa 10 ani ramai cu garajul si constati ca jumatate din valoarea lui ai fi pierduto la casco. Bine varianta asta merge pentru cei care nu au o placere din a-si zgaria masina intentionat sau care nu-si tuneaza pe casco bolidul.
Am dat 40+ milioane pe 2 ani si nu mi-a sarit nici un caine in fata. Defapt daca stau sa ma gandesc, nu mi s-a intamplat sa nu pot evita un caine in 9 ani de cand am permisul.
Doar pentru ca nu vreau sa platesc casco (pentru ca mi se pare jecmaneala pe fata) nu inseamna ca nu imi permit masina, sa fim seriosi. Ba chiar din contra - partial, banii care i-as fi dat la casco ii bag tot in ea, un ulei mai bun, cunsumabile, o modificare, benzina de frecat fara nici un motiv etc.
Si daca chiar s-ar intampla, cred ca in 9 (-2 in care am platit) ani am facut economie destula cat sa imi schimb o bara. Per total, tot pe plus ies chiar daca o scot din buzunar.
Doar pentru ca nu vreau sa platesc casco (pentru ca mi se pare jecmaneala pe fata) nu inseamna ca nu imi permit masina, sa fim seriosi. Ba chiar din contra - partial, banii care i-as fi dat la casco ii bag tot in ea, un ulei mai bun, cunsumabile, o modificare, benzina de frecat fara nici un motiv etc.
Si daca chiar s-ar intampla, cred ca in 9 (-2 in care am platit) ani am facut economie destula cat sa imi schimb o bara. Per total, tot pe plus ies chiar daca o scot din buzunar.
De ce am cumpara o masina pe care nu o putem intretine ... pai sunt si cazuri de genul, dar sunt mai rare cel putin sper sa fie mai rare la Mitsubishi.
La alte marci sunt sigur cu gramada si am si eu exemplu: acum vreo 3/4 ani la peco eu la acea vreme cu dacia, unul cu un seria 3 in leasing dupa care am alimentat eu am bagat in dacie de 50 ron, surpriza, cel cu bmw-ul ca de...are masina a alimentat de 30 Ron la un 2.0i deci...traiasca "basinosi".
Sa revenim la ale noastre, si eu ma plang cand trebuie sa platesc ora de manopera care mi se pare exorbitanta plus ca ti se baga ore in plus pe gat, o revizie cu schimbat filtre nu dureaza mai mult de 1,5 maxim 2 ore cu indulgenta ca daca ai porni cronometrul timpul de lucru efectiv nu cred ca ar depasi o ora cu schimbat toate filtrele, uleiul, verificari tehnice si pus pe tester. Dar a fost vreounul sa nu plateasca macar 3 ore pe aceasta vizita la service!
A doua din probleme, piesele in regim service autorizat/preferat de marea firma distribuitoare sunt si ele umflate uneori cu 30/40/50% daca nu mai bine asta fiind punctul meu de vedere, probabil ca ma insel dar chiar mi se par scumpe piesele/consumabilele. Poate unele dintre ele au un adaos de bun simt dar nu am convingerea necesara (doar sper sa fie asa). Referitor la piese ne poate lumina unul dintre colegi forumisti care are job-ul la unul dintre dealeari.
Sustin sus si tare ca nu m-au interesat costurile de intretinere cand am acizitionat masina dar asta nu inseamna ca trebuie sa se profite pe seama noastra ca vrem sa ne pastram garantia. Ii multumesc lui Dumnezeu ca nu am avut nevoie sa apelez la garantie cu toate ca sunt multe care sunt de proasta calitate iar de ceea ce sunt nemultumit, daca m-as duce la service si as intreba m-ar luat cu "asa face toate" tipic romanesc sau cel dintre volan si scaun e praf, nu stie sa utilizeze masina in conditii optime macar de ar preciza in cartea tehnica toate conditiile optime care sunt.
Referitor la casco ca tot s-a adus in discutie eu cred ca este excelent pt preturile care trebuiesc platite in caz de un incident (nu ca ni le-am dori dar se intampla si neprevazutul) fie mic fie mare suma este consistenta in ambele cazuri si e bine sa fie acolo in pct meu de vedere.
Cam astea sunt parerile mele referitoare la intrebarea thredului.
La alte marci sunt sigur cu gramada si am si eu exemplu: acum vreo 3/4 ani la peco eu la acea vreme cu dacia, unul cu un seria 3 in leasing dupa care am alimentat eu am bagat in dacie de 50 ron, surpriza, cel cu bmw-ul ca de...are masina a alimentat de 30 Ron la un 2.0i deci...traiasca "basinosi".
Sa revenim la ale noastre, si eu ma plang cand trebuie sa platesc ora de manopera care mi se pare exorbitanta plus ca ti se baga ore in plus pe gat, o revizie cu schimbat filtre nu dureaza mai mult de 1,5 maxim 2 ore cu indulgenta ca daca ai porni cronometrul timpul de lucru efectiv nu cred ca ar depasi o ora cu schimbat toate filtrele, uleiul, verificari tehnice si pus pe tester. Dar a fost vreounul sa nu plateasca macar 3 ore pe aceasta vizita la service!
A doua din probleme, piesele in regim service autorizat/preferat de marea firma distribuitoare sunt si ele umflate uneori cu 30/40/50% daca nu mai bine asta fiind punctul meu de vedere, probabil ca ma insel dar chiar mi se par scumpe piesele/consumabilele. Poate unele dintre ele au un adaos de bun simt dar nu am convingerea necesara (doar sper sa fie asa). Referitor la piese ne poate lumina unul dintre colegi forumisti care are job-ul la unul dintre dealeari.
Sustin sus si tare ca nu m-au interesat costurile de intretinere cand am acizitionat masina dar asta nu inseamna ca trebuie sa se profite pe seama noastra ca vrem sa ne pastram garantia. Ii multumesc lui Dumnezeu ca nu am avut nevoie sa apelez la garantie cu toate ca sunt multe care sunt de proasta calitate iar de ceea ce sunt nemultumit, daca m-as duce la service si as intreba m-ar luat cu "asa face toate" tipic romanesc sau cel dintre volan si scaun e praf, nu stie sa utilizeze masina in conditii optime macar de ar preciza in cartea tehnica toate conditiile optime care sunt.
Referitor la casco ca tot s-a adus in discutie eu cred ca este excelent pt preturile care trebuiesc platite in caz de un incident (nu ca ni le-am dori dar se intampla si neprevazutul) fie mic fie mare suma este consistenta in ambele cazuri si e bine sa fie acolo in pct meu de vedere.
Cam astea sunt parerile mele referitoare la intrebarea thredului.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori