Scris: Vin Iul 22, 2016 9:32 pm
Am dorit sa va informez ca am schimbat saptamina aceasta semeringurile de la supape, motor 1.3 , benzina.
Daca doriti sa faceti si voi aceasta operatie va voi descrie pasii pe care trebuie sa-i urmati:
-Mentinerea supapelor inchise se realizeaza cu ajutorul aerului comprimat, avind nevoie de compresor
-Neavind o presa pentru arcuri supape, am folosit un dispozitiv ajutator confectionat, vezi foto 2
-Confectionati o scula asemanatoare cu cea din foto 2, dintr-o bujie veche taiata,o bucatica de teava si o cupla rapida pentru aer comprimat
-Virati volan dreapta maxim
-Demontati capac culbutori
-Indeparati cele 2 axe care fixeaza culbutorii
-Scoateti toate cele 4 bujii
-Curatati complet uleiul din zona supapelor
-Astupati obligatoriu cu servetele de hartie toate gaurile de scurgere a uleiului din chiuloasa(daca scapati accidental o siguranta de arc supapa ,sa nu cada
in aceste canale)
- Pe linga pasajul rotii introduceti o tubulara de 19,cu prelungitor lung , cu clichet la capat ,pentru a putea roti motorul
-Aduceti pistonul 1 in punctul mort superior(verificati cu o surubelnita lunga acest aspect)
-Infiletati teava in locul bujiei.
-Conectati furtunul de aer comprimat si porniti compresorul(incepind cu minim 2.5 bari supapa nu mai cade)
-Neavind o presa de arcuri supape, am folosit o cheie tubulara la diametrul talerului supapei si lovind usor cu un ciocan s-au desprins cele 2 sigurante
-Am indepartat semeringul vechi, am curatat ghidul supapei, si am remontat noul semering dupa ce l-am uns cu putin ulei.
-Pentru remontarea si comprimarea arcului supapei, am folosit un mic levier, sprijinit de teava suplimentara montata
-Am schimbat toate cele 4 semeringuri de la cilindrul 1
-Am demontat teava pentru aer comprimat la cilindrul 4, care era si el in punctul mort superior si am repetat operatia
-Dupa care am adus pistonul no 2 la punctul mort superior si am refacut aceeasi operatii descrise. La fel si pistonul no. 3
Atentie:Intotdeauna inaintea cuplarii aerului comprimat, goliti complet butelia compresorului.
NU demonati arcul supapei daca pistonul nu este in punctul mort superior(daca se intrerupe accidental aerul comprimat supapa va cadea in cilindru)
Nu loviti tare cu ciocanul in talerul supapei pentru demontarea sigurantelor.
Demontati cu atentie semeringurile de pe ghidurile supapei, folosind un patent ,rotiti si trageti in sus pentru extragere. Ghidurile sunt fragile.
Va doresc succes pentru cei care se incumeta sa faca aceasta operatie.
Daca doriti sa faceti si voi aceasta operatie va voi descrie pasii pe care trebuie sa-i urmati:
-Mentinerea supapelor inchise se realizeaza cu ajutorul aerului comprimat, avind nevoie de compresor
-Neavind o presa pentru arcuri supape, am folosit un dispozitiv ajutator confectionat, vezi foto 2
-Confectionati o scula asemanatoare cu cea din foto 2, dintr-o bujie veche taiata,o bucatica de teava si o cupla rapida pentru aer comprimat
-Virati volan dreapta maxim
-Demontati capac culbutori
-Indeparati cele 2 axe care fixeaza culbutorii
-Scoateti toate cele 4 bujii
-Curatati complet uleiul din zona supapelor
-Astupati obligatoriu cu servetele de hartie toate gaurile de scurgere a uleiului din chiuloasa(daca scapati accidental o siguranta de arc supapa ,sa nu cada
in aceste canale)
- Pe linga pasajul rotii introduceti o tubulara de 19,cu prelungitor lung , cu clichet la capat ,pentru a putea roti motorul
-Aduceti pistonul 1 in punctul mort superior(verificati cu o surubelnita lunga acest aspect)
-Infiletati teava in locul bujiei.
-Conectati furtunul de aer comprimat si porniti compresorul(incepind cu minim 2.5 bari supapa nu mai cade)
-Neavind o presa de arcuri supape, am folosit o cheie tubulara la diametrul talerului supapei si lovind usor cu un ciocan s-au desprins cele 2 sigurante
-Am indepartat semeringul vechi, am curatat ghidul supapei, si am remontat noul semering dupa ce l-am uns cu putin ulei.
-Pentru remontarea si comprimarea arcului supapei, am folosit un mic levier, sprijinit de teava suplimentara montata
-Am schimbat toate cele 4 semeringuri de la cilindrul 1
-Am demontat teava pentru aer comprimat la cilindrul 4, care era si el in punctul mort superior si am repetat operatia
-Dupa care am adus pistonul no 2 la punctul mort superior si am refacut aceeasi operatii descrise. La fel si pistonul no. 3
Atentie:Intotdeauna inaintea cuplarii aerului comprimat, goliti complet butelia compresorului.
NU demonati arcul supapei daca pistonul nu este in punctul mort superior(daca se intrerupe accidental aerul comprimat supapa va cadea in cilindru)
Nu loviti tare cu ciocanul in talerul supapei pentru demontarea sigurantelor.
Demontati cu atentie semeringurile de pe ghidurile supapei, folosind un patent ,rotiti si trageti in sus pentru extragere. Ghidurile sunt fragile.
Va doresc succes pentru cei care se incumeta sa faca aceasta operatie.