Honda Cr-v Vs Hyundai Santa Fe Vs Mitsubishi Outlander

Versus intre modelele Mitsubishi si modelele altor marci.
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Sep 26, 2013 12:11 am

Noul val de SUV-uri asiatice format din Honda CR-V, Hyundai Santa Fe și Mitsubishi Outlander ?ncearcă să scoată de pe linia de plutire constructorii europeni cu modele omoloage ?n portofoliu.


Ce ne facem dacă parcările vecinilor sunt pline de mult apreciatele SUV-uri de la Audi, BMW sau Volkswagen, dar noi nu dorim să ne identificăm mașina doar după numărul de ?nmatriculare? Sau ce facem dacă nu am terminat de plătit ratele la casă, dar avem totuși nevoie de un automobil diesel cu tracțiune integrală bun?

?n niciun caz nu trebuie să disperăm, pentru că, din toamnă, oferta a fost ?mprospătată cu modele atractive, precum Honda CR-V, Hyundai Santa Fe și Mitusubishi Outlander, care reușesc să satisfacă o gamă largă de necesități. Toate trei au o lungime de circa 4,6 metri, motoare diesel puternice (150 p?nă la 197 CP) și suficient spațiu de ?ncărcare. Cu prețuri ?ntre 36.000 și 40.000 de euro, cele trei SUV-uri din Asia, cu dotări complete, joacă ?ntr-o ligă dominată de multă vreme de Audi Q5, BMW X3 și Mercedes GLK, dar sunt mult mai accesibile. Un Q5 2.0 TDI de bază, cu tracțiune integrală poate fi achiziționat abia de la 38.080 de euro, iar un X3 tot de bază e la fel de scump. Deci, v-am trezit interesul? Atunci, să continuăm.


Economic, accesibil, sigur, bine dotat și cu cea mai bună ofertă de spațiu, silențiosul CR-V c?știgă pe merit locul ?nt?i.

Honda CR-V

Să ?ncepem cu cel mai accesibil model din acest test comparativ: CR-V 2.2 4WD Lifestyle, care poate fi achiziționat din octombrie. Dotat cu climatizare pe două zone, scaune Alcantara ?ncălzite, subwoofer, cameră video pentru marșarier și faruri bixenon, Honda cere pentru acest automobil cu tracțiune integrală, de 150 CP doar 36.196 de euro.

Top test: Hyundai i30 cw

Și nu există aproape deloc motive de critică. Pasagerii călătoresc pe scaune comode, cockpitul este aranjat ergonomic, de la comenzile climatizării și p?nă la radio, iar podeaua și portbagajul au covorașe moi. Honda ?nsă renunță la utilizarea de materiale plastice și spumă sau aluminiu, dar oferă un cockpit solid și auster, fără prea mult șarm. Hyundai și Mitsubishi ? asta putem să vă dezvăluim ? nu sunt nici ei mai generoși. Tipic pentru Honda, șoferul are ?n fața ochilor instrumente de bord mari și cu margini iluminate ?n verde sau albastru. La fel de tipic, bancheta este concepută ingenios și permite o foarte bună utilizare a spațiului. O singură atingere a manetei mari din portbagaj și toată bancheta, cu spătar și șezut, se rabatează ?n față, oferind o suprafață netedă de ?ncărcare cu un volum de p?nă la 1669 de litri. Volumul minim este 589, astfel că SUV-ul cel mai scurt din test, cu doar 4570 mm lungime, are astfel cel mai mare portbagaj. O masă remorcabilă moderată, de doar 489 kg, reduce ?nsă acest avantaj ?n privința punctajului.


Tipic pentru Honda: tahometrul mare și schimbătorul de viteze poziționat foarte sus

CR-V se prezintă mai consecvent la setarea trenului de rulare. Aceasta e voit mai rigid și te informează cu plăcere despre deficiențele asfaltului sau valurile mici de pe drum, ?n schimb, nu te deranjează cu legănatul sau cu o direcție prea zg?rcită cu feedbackul. De aici rezultă un comportament de drum echilibrat, pe care se poate pune bază și care te face repede să uiți de ocazionalele hurducături.

Rezultate excelente ?n ultima serie de teste EuroNCAP

La aceasta se potrivește, desigur, o transmisie cu șase trepte, cu cursă scurtă, care funcționează prompt și ?n deplină concordanță cu dieselul de 2,2 litri. Cu un cuplul motor maxim, de 350 Nm, mașina oferă performanțe excelente, e silențioasă și fără vibrații (sprint de la 0 la 100 km/h ?n 9.5 secunde), nu dă semne de slăbiciune nici la viteze mai mari și, cu un consum ?n test de 7,8 litri/100 km, este și mai ușor de mulțumit dec?t concurenții săi. Consumul minim poate fi, datorită sistemului stop/start și al modului eco-drive activabil printr-o simplă apăsare de buton, chiar de 5,5 litri la diesel.

Santa Fe e mare, comodă și silențioasă. Motorul său diesel ?nsetat, trenul de rulare hurducăitor și prețul mult prea mare au costat-o victoria.

Hyundai Santa Fe

Hyundai, mai lung cu 12 cm, nu prea poate să țină pasul cu concurența c?nd vine vorba despre consum. Motorul său diesel de 197 CP ?nghite cu peste un litru mai mult (9,2 l/100 km). Pe l?ngă puterea afișată, considerabil mai generoasă, greutatea suplimentată cu aproximativ 200 kg este o altă circumstanță agravantă. Totuși, ?n ciuda unui plus considerabil de putere și cuplu (421 Nm), uriașa Santa Fe este doar la fel de sprintenă ?n plaja superioară de viteză precum CR-V și Outlander.

Hyundai Grand Santa Fe intră ?n scenă

?n schimb, SUV-ul marca Hyundai punctează la interior. At?t ?n față, c?t și ?n spate, oferta de spațiu este considerabil mai bună. Pasagerii călătoresc pe scaune mari, din piele, bancheta are spătar reglabil, iar opțional, se pot comanda două locuri suplimentare ?n portbagaj. De asemenea, mai există și numeroase spații generoase de depozitare, precum și o prelucrare cu tentă de lux a materialelor folosite la finisare. Sistemul de navigație cu touchscreen, tot de serie și ușor de utilizat, e ?nglobat foarte inspirat ?n consola centrală. Tot de lăudat: ecranul clar al computerului de bord, precum și conexiunile USB și AUX care sunt plasate ideal, l?ngă priza de 12 volți din fața schimbătorului de viteze.


E nevoie să te obișnuiești chiar și cu volanul cu multe funcții ?n acest cockpit extrem de elaborat.

La fel ca la Honda, prin rabatarea banchetei ?mpărțită ?n trei, Santa Fe obține un spațiu de ?ncărcare generos. ?n cifre, limitele de ?ncărcare variază ?ntre 534 și 1680 de litri și, bonus, sub podea mai există alte c?teva compartimente de depozitare (?n total, 51 de litri). Doar pragul destul de ?nalt, de 780 mm, mai reduce oarecum caracterul practic al acestei mașini (Honda, 655 mm).

Mai puțin convingător este comportamentul rutier al SUV-ului. La drum ?ntins, joacă mai ?nt?i cu talent rolul unui companion bonom de cursă lungă, cu care se pot parcurge fără probleme distanțe mari. Dar, dacă părăsim autostrada și o luăm pe drumuri laterale, roțile de 19 inchi se hurducăie binișor, deranj?ndu-i pe ocupanții lui Santa Fe cu salturi puternice. Așadar, cine spera să găsească un comportament agil de drum va fi dezamăgit. Setarea destul de dură a trenului de rulare nu reduce nici ?nclinarea considerabilă din curbe și nici nu ?mbunătățește manevrabilitatea. Dar, dacă punem la treabă sistemul 4?4 și demarăm o incursiune ?n teren, Santa Fe este ceva mai pricepută dec?t concurenții săi datorită sistemului de asistență pentru urcarea sau cobor?rea pantelor și a unui diferențial blocabil 50:50% (CR-V fără blocabil, Outlander fără asistență la cobor?re).

La drum cu Hyundai Santa Fe

Ajungem acum la cel mai mare neajuns al lui Santa Fe: prețul. Hyundai cere 39.597 de euro pentru 2.2 CRDi ?n varianta Premium. Faruri cu xenon, scaune din piele, sistem de asistență la menținerea benzii și multe altele se găsesc la bordul său ? dar, deoarece concurenții săi sunt la fel de bine echipați, SUV-ul pierde masiv puncte ?n clasamentul general, ?n ciuda garanției de 5 ani.

Economicul și accesibilul Outlander are probleme cu dieselul prea răgușit, portbagajul prea mic și fr?nele destul de slabe.

Mitsubishi Outlander

Outlander, care e dotat ?n plus cu acoperiș și capotă pentru portbagaj acționate electric, plus o a treia serie de locuri ?n spate (standard), costă, bunăoară, cu 2500 de euro mai puțin. Mitsubishi, cu 150 CP, se ?ntinde pe 4,66 metri, plas?ndu-se astfel ?ntre Santa Fe și CR-V, și este aproape la fel de greu ca Honda. ?n mod asemănător, comportamentul dinamic e la fel de bun. Sprintul de la 0 la 100 km/h se rezolvă ?n 9.6 secunde, iar fișa tehnică afișează performanțe ce se deosebesc doar nesemnificativ.

Test: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D

Cu toate astea, pentru a reuși să se mențină ?n plasa lui CR-V, Outlander arde ceva mai mult combustibil. Motorul diesel mare, de 2,2 litri, are un cuplu mai bun ?n plaja inferioară de turație, dar schimbătorul de viteze masiv ?ți solicită destul de mult atenția. De multe ori ?n testul nostru, am eșuat la trecerea din treapta a cincea ?ntr-a patra. Oricum, sălbaticul diesel are un consum acceptabil ?n test, de 7,9 litri/100 km. Iar datorită trenului de rulare confortabil, cei șapte posibili ocupanți sunt perturbați doar din c?nd ?n c?nd de denivelările mari. Din păcate, insonorizarea nu tocmai reușită lasă sunetele de rulare să intre aproape nestingherite ?n habitaclu.

Cockpitul cu ecran tactil și climatizare pe două zone e amenajat special pentru șofer.

Dar călătoria pe scaunele pliabile din portbagaj este recomandată exclusiv copiilor, deoarece spațiul la picioare și la cap nu inspiră prea mult confort. Nu mai vorbim de urcarea și cobor?rea destul de dificile. Pentru pasagerii adulți răm?n doar scaunele fără susținere laterală din față, precum și bancheta rabatabilă și cu spătar reglabil. Ca la orice SUV care se respectă, nu lipsesc spațiile de depozitare și suporturile pentru băuturi. Lipsește ?nsă un sistem de navigație mai rapid și mai sensibil, av?nd ?n vedere că ?ncăpăț?natul ecran tactil recepționează comanda mai totdeauna doar la o a doua apăsare. Dar, după ce treci prin toate meniurile, descoperi informații dintre cele mai diverse, precum presiunea pneurilor sau timpul obținut pe circuit.

Test comparativ: SUV-uri cu motoare diesel

De slăbiciune dă dovadă și instalația de fr?nare a lui Outlander, care e ?ntr-adevăr solidă, dar fr?nează prea slab. Distanța de fr?nare de la 100 km/h este de peste 38 de metri, ceea ce atrage o depunctare zdravănă la capitolul siguranță. Așadar, pentru rusticul Outlander răm?ne doar locul trei, ?n vreme ce scumpa și ?nsetata Santa Fe urcă pe a doua treaptă a podiumului. Locul ?nt?i ?i revine, evident, accesibilului, economicului și echilibratului CR-V.
http://www.amsonline.ro/test-comparativ ... outlander/

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi VERSUS...”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori