Scris: Dum Dec 30, 2012 1:23 pm
Vă salut! Am citit cu atenţie multe dintre postările voastre şi unele dintre ele mă fac să mă g?ndesc mai bine atunci. Eram destul de decis să merg pe ASX, ?nsă mi-a revenit ?n minte Mazda CX-5. Ok, ca să fiu mai concret, pot să spun că la ASX mă interesează diesel 1.8 - instyle iar la CX-5 benzină 2.0 - attraction. ?n proporţie de 70 % am nevoie de ea ?n oraş, ?n rest drum lung şi eventual arături maxim 5 %, deci teoretic nu aş avea nevoie de un sistem extraordinar 4x4. Mai jos voi face o comparaţie (?n parte subiectivă) ?ntre ele, rug?ndu-vă şi pe voi să mă ajutaţi cu sfaturi, păreri.
1.+. Principalele plusuri la ASX, ?n ordine, ar fi:
- designul care e mai atrăgător;
- sistemul de comutare a tracţiunii;
- sistemul audio care s-a auzit extraordinar pe streaming bluetooth de pe telefon;
- dimensiunile mai reduse;
- consumul redus;
- virtuala fiabilitate mitsubishi;
- sistemul MAP;
- posibilitatea răcirii ?n torpedo;
1.-. Principalele minusuri la ASX, ?n ordine, ar fi:
- calitatea medie a materialelor;
- volanul neatrăgător;
- la dealer am ?ncercat să conectez un ministick USB la sistemul audio şi timp de 10 minute nu l-a luat;
- mă ?ngrijorează ce aud legat de infiltrarea motorinei ?n ulei (nu mă pricep mai deloc la chestiuni din astea). Acum am un Golf 4 (benzină) care are 14 ani şi merge impecabil (chiar am făcut arături serioase cu el). Sunt o persoană destul de agitată şi foarte prinsă mai tot timpul şi nu ?mi permit să stau să fac nu ştiu ce curăţări de filtru de particule sau să merg nu ştiu cum de teama că intră motorină nu ştiu unde;
- diferenţa de consum afişat pe bord şi cel real deoarece ?n cazul acesta consumul nu mai este un plus...;
- ar mai fi chestiunile legate de greieraşi (la cum arată bordul nu mă miră);
- telecomanda arată oribil, cu plasticul acela nici măcar argintiu, zici că e o chinezărie foarte ieftină;
- imposibilitatea de a avea tapiţerie de p?nză (Instyle vine obligatoriu cu piele);
2.+. Principalele plusuri la CX-5, ?n ordine, ar fi:
- interiorul care mie mi-a dat senzaţia de premium;
- poziţionarea butoanelor ?n portiere;
- displayul de o mai bună calitate şi citire ?n timpul zilei;
- poziţionarea excelentă a schimătorului de viteze;
- stickul USB de mai sus a fost luat imediat de către player (stickul vine de pe playerul Pioneer de pe actualul Golf);
- scaunele din textil (nu vreau piele din cauza verii şi a ?ntreţinerii mai pretenţioase), de un design, calitate la atingere şi confort cu mult peste ASX;
- sistemul de navigaţie (dacă tot ?l iei) superior (TomTom);
- tehnologia SkyActiv (cu tot ce presupunea ea şi transpunerea ei ?n consum redus);
- ?n fine, e un model nou, ASX e deja de doi ani pe piaţă...
2.-. Principalele minusuri la CX-5, ?n ordine, ar fi:
- designul care pe mine nu mă atrage aşa de mult;
- dealerul de la Constanţa (ambii v?nzători de acolo complet dezarmanţi, parcă nu doreau să v?ndă maşina), mi-a dat un termen de livrare ?n iulie;
- dimensiunile mai mari;
- lipsa unui feedback solid, faţă de faptul că maşina e destul de nouă;
- sistemul audio care cred că e sub Rockford Fosgate de la ASX Instyle, deşi nu am putut să-l testez ca lumea, v?nzătorul mi-a dat puternica senzaţie de ?ieşi ?n mm afară!? şi nu aş vrea să iau CX-5 Revolution doar pentru sistemul Bose de pe el;
- sistemul de 4x4 care cred că e ?mprumutat de la alţii... cred că mazda face pentru prima oară un SUV (după cx-7);
- garda la sol mai ?naltă (deşi ASX cred că se descurcă bine cu ce are);
- virtuala ţinută de drum superioară.
Menţionez că maşinile le-am studiat doar pe net, ?n reviewuri serioase şi păreri ale utilizatorilor şi ?n showroom. Mai mult ca sigur voi face şi testdrive. V?nzătorii de la Mitsubishi Constanţa mi s-au părut super profi, oameni care chiar doresc să v?ndă pe c?nd cei de la Mazda au fost fix pe dos. Cu riscul de a mă repeta, vreau o maşină de care să mă bucur, pe care să o conduc fără să apară nu ştiu ce probleme pe la motor (din cauza chiar a motorului) sau greieraşi şi alte cele. A! Destul de important: sunetul de la ?nchiderea celor 5 uşi de la ASX este foarte deranjant ?n comparaţie cu cel de la CX-5 (un plus la senzaţia de premium).
Am observat că mulţi dintre voi, posesorii de ASX, sunteţi obiectivi şi vă cer o părere (sau orice altă observaţie) pentru a putea alege mai corect modelul. Vă mulţumesc!
1.+. Principalele plusuri la ASX, ?n ordine, ar fi:
- designul care e mai atrăgător;
- sistemul de comutare a tracţiunii;
- sistemul audio care s-a auzit extraordinar pe streaming bluetooth de pe telefon;
- dimensiunile mai reduse;
- consumul redus;
- virtuala fiabilitate mitsubishi;
- sistemul MAP;
- posibilitatea răcirii ?n torpedo;
1.-. Principalele minusuri la ASX, ?n ordine, ar fi:
- calitatea medie a materialelor;
- volanul neatrăgător;
- la dealer am ?ncercat să conectez un ministick USB la sistemul audio şi timp de 10 minute nu l-a luat;
- mă ?ngrijorează ce aud legat de infiltrarea motorinei ?n ulei (nu mă pricep mai deloc la chestiuni din astea). Acum am un Golf 4 (benzină) care are 14 ani şi merge impecabil (chiar am făcut arături serioase cu el). Sunt o persoană destul de agitată şi foarte prinsă mai tot timpul şi nu ?mi permit să stau să fac nu ştiu ce curăţări de filtru de particule sau să merg nu ştiu cum de teama că intră motorină nu ştiu unde;
- diferenţa de consum afişat pe bord şi cel real deoarece ?n cazul acesta consumul nu mai este un plus...;
- ar mai fi chestiunile legate de greieraşi (la cum arată bordul nu mă miră);
- telecomanda arată oribil, cu plasticul acela nici măcar argintiu, zici că e o chinezărie foarte ieftină;
- imposibilitatea de a avea tapiţerie de p?nză (Instyle vine obligatoriu cu piele);
2.+. Principalele plusuri la CX-5, ?n ordine, ar fi:
- interiorul care mie mi-a dat senzaţia de premium;
- poziţionarea butoanelor ?n portiere;
- displayul de o mai bună calitate şi citire ?n timpul zilei;
- poziţionarea excelentă a schimătorului de viteze;
- stickul USB de mai sus a fost luat imediat de către player (stickul vine de pe playerul Pioneer de pe actualul Golf);
- scaunele din textil (nu vreau piele din cauza verii şi a ?ntreţinerii mai pretenţioase), de un design, calitate la atingere şi confort cu mult peste ASX;
- sistemul de navigaţie (dacă tot ?l iei) superior (TomTom);
- tehnologia SkyActiv (cu tot ce presupunea ea şi transpunerea ei ?n consum redus);
- ?n fine, e un model nou, ASX e deja de doi ani pe piaţă...
2.-. Principalele minusuri la CX-5, ?n ordine, ar fi:
- designul care pe mine nu mă atrage aşa de mult;
- dealerul de la Constanţa (ambii v?nzători de acolo complet dezarmanţi, parcă nu doreau să v?ndă maşina), mi-a dat un termen de livrare ?n iulie;
- dimensiunile mai mari;
- lipsa unui feedback solid, faţă de faptul că maşina e destul de nouă;
- sistemul audio care cred că e sub Rockford Fosgate de la ASX Instyle, deşi nu am putut să-l testez ca lumea, v?nzătorul mi-a dat puternica senzaţie de ?ieşi ?n mm afară!? şi nu aş vrea să iau CX-5 Revolution doar pentru sistemul Bose de pe el;
- sistemul de 4x4 care cred că e ?mprumutat de la alţii... cred că mazda face pentru prima oară un SUV (după cx-7);
- garda la sol mai ?naltă (deşi ASX cred că se descurcă bine cu ce are);
- virtuala ţinută de drum superioară.
Menţionez că maşinile le-am studiat doar pe net, ?n reviewuri serioase şi păreri ale utilizatorilor şi ?n showroom. Mai mult ca sigur voi face şi testdrive. V?nzătorii de la Mitsubishi Constanţa mi s-au părut super profi, oameni care chiar doresc să v?ndă pe c?nd cei de la Mazda au fost fix pe dos. Cu riscul de a mă repeta, vreau o maşină de care să mă bucur, pe care să o conduc fără să apară nu ştiu ce probleme pe la motor (din cauza chiar a motorului) sau greieraşi şi alte cele. A! Destul de important: sunetul de la ?nchiderea celor 5 uşi de la ASX este foarte deranjant ?n comparaţie cu cel de la CX-5 (un plus la senzaţia de premium).
Am observat că mulţi dintre voi, posesorii de ASX, sunteţi obiectivi şi vă cer o părere (sau orice altă observaţie) pentru a putea alege mai corect modelul. Vă mulţumesc!