Lancer X 1.8 Cvt Vs. Autoturisme Diesel Din Aceeasi Clasa.

Versus intre modelele Mitsubishi si modelele altor marci.
Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Vin Sep 16, 2011 11:27 am

Discutia cu ESP-ul este una lunga si nesfarsita.
Recunosc ca fac parte din tabara celor care recomanda ca iarna sa nu se foloseasca ESP-UL.
Daca incepem sa discutam pe aceasta tema vom fi off-topic rau, eu unul iarna incerc sa nu blochez rotile(efectul sanie), iar esp exact asta face. Orice masina cu orice tractiune atata timp cat are rotile blocate iarna, se va comporta ca o sanie, tocmai d'asta prefer ca atunci cand o simt ca derapeaza sa o pot ajuta din acceleratie.

Avatar utilizator
n.vasiliu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 05, 2009 6:18 pm

Mesaj de n.vasiliu » Vin Sep 16, 2011 11:46 am

Sa NU se foloseseasca ESP-ul iarna? :-o

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Vin Sep 16, 2011 12:03 pm

Suntem off-topic ....dar DA !

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Sep 16, 2011 1:47 pm

ESP franeaza o roata, si daca o blocheaza, o blocheaza pt f scurt timp, nu ajungi sa derapezi din cauza asta. Nici mie nu imi placea la inceput, eram obisnuit sa corectez mereu din volan si apoi cand intra ESP-ul ma indrepta prea rau, dar in timp am inceput doar sa fac corectii mici la inceput si apoi cand intra esp sa-l las sa-si vada de treaba, si in felul asta masina se redreseaza mult mai repede si pastreaza o traiectorie mult mai dreapta si mai controlabila decat fara. Fara ESP in unele locuri nici cu 30 nu puteam sa merg controlat, si cu ESP mergeam DREPT cu 70 80, aproape fara efort prin zapada si viscol. AM facut 70 de km de autostrada asa, in spatele unui seria 3 cu tractiune pe spate. Pe prima banda se circula cu 20-30 in coloana, pe sleaurile facute de tiruri, si cand se gasea cate unul sa depaseasca si facea urme pe banda 2 si le intalneai, vai vai sa nu ai ESP atunci...eram amandoi in sant cu rotile in sus.

Masina cu tractiune spate + ESP e ok in marea majoritate a conditiilor, dar la urcare intradevar s-ar putea sa nu te ajute tractiunea spate, sa vrea fundul sa fuga. Dar daca ai controlul tractiunii, in cel mai rau caz nu reusesti sa urci ca iti taie constant puterea cum fuge o roata, dar tot nu ajungi in sant. Fara ESP, daca din 2 corectii nu te-ai echilibrat, la a 3-a e deja noroc sau mare skill daca nu esti in sant...

Masinile cu tractiune spate mai au un dezavantaj : tunelul transmisiei care fura din spatiu si consumul usor marit datorita scaderii eficientei transmisiei.

Deci daca schimbi masina, si nu esti mega maniac cu condusul sportiv, mergi tot pe ceva cu transmisie fata, si consum bun pt puterea/cilindreea motorului

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Sep 22, 2011 11:27 pm

La urcare ai mai multa apasare la sol pe rotile din spate decat pe cele din fata. Deci, rotile motoare ale carei masini crezi ca vor pierde aderenta in cazul urcarii unei rampe cu suprafata de rulare alunecoasa? Ale celei cu tractiune sau ale celei cu propulsie? Eu zic ca cea cu rotile motoare pe puntea spate va urca inca acolo unde cea cu puntea fata motoare va pierde aderenta datorita apasarii reduse la sol. Iar eficienta ESP-ului scade odata cu scaderea aderentei la sol. Daca pe carosabil ud si usor alunecos poate creste toleranta masinii la greseli de conducere, in cazul in care aderenta tinde catre 0, nu prea mai are cum sa faca ceva. Actiunea lui de corectie se bazeaza pe franarea selectiva a rotilor, deci este total dependent de aderenta la sol. Ai aderenta, efectul de stabilizare este relativ maricel. Nu ai aderenta... nu prea mai poate face mare lucru.

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Sep 26, 2011 3:33 pm

Daca vreo unul din voi recomanda copiilor sai sa nu mearga iarna cu ESP-ul cuplat, atunci, o fi chiar ok. Dar este vreo unul ? Stiti si voi cam ce rol are esp-ul ala ? Da, exista situatii jenante, insa asta inseamna ca ai apasat frina prea tare. va rog sa mai experimentati inainte de a da sfaturi de doi lei. ESP-ul nu e nici dumnezeu, dar nici degeaba nu este. Indiferent de conditiile de drum.

Si cumva on-topic, am condus si eu Lancerul 1.8 cvt. Nus ce echipare, insa nu mi-a displacut atit de mult. Chiar ok si la tinuta de drum si la interior.
Nevasta l-a condus o saptamina si a fost foarte incintata de el.
Si inteleg treaba cu nervii facuti din cauza unor detalii de rahat. Gen butoane de doi lei, lipsa luminii in torpedou si alte amnunte care te vor chinui in timp tot mai mult.
Eu sint obisnuit cu bordul de VW si sincer nu i-am gasit defecte de genul celor de mai sus. Si nici alte lucruri enervante.
Pierzi la sportivitate putin, insa cistigi la restul capitolelor.

Daca crezi ca nu poti trece cu vederea rahaturile de pe lancer, fa schimbul. Pina la urma, cu orice masina vei avea si probleme si bucurii. Si nu faci curse toata ziua. Eu prefer de multa vreme sa merg linistit, fara excese prea mari, chiar daca am si ceva cai sub capota. Stii de ei si ii folosesti atunci cind e nevoie.

Avatar utilizator
las ruinas
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 04, 2010 11:41 pm

Mesaj de las ruinas » Mar Sep 27, 2011 11:32 am

Corect! Nu mergeti cu ESP-ul dezactivat, mai ales iarna! Scopul ESP-ului este sa te puna pe trasa cand ai pierdut stabilitatea. Iar asta se intampla mai ales iarna. Asa ca, daca nu sunteti piloti de raliu, mergeti cu ESP-ul pornit.
Incurcatura cu iarna apare datorita faptului ca, la majoritatea masinilor, sistemul ESP include si sistemul de control al tractiunii. Controlul tractiunii blocheaza roata cand patineaza. Asta se intampla mai ales cand pornesti tare de pe loc (sau accelerezi foarte tare), mai ales in conditii de aderenta scazuta. Uneori iarna, dar doar pe zapada/gheata, soferii mai putin experimentati nu pot pleca de pe loc deoarece ambaleaza prea tare, rotile se invart in gol, controlul actiunii intervine si blocheaza roata. Doar in aceste conditii, daca nu se stie pleca altfel de pe loc ci doar prin patinare "pana prinde", se poate dezactiva ESP-ul (in aceste conditii se dezactiveaza de fapt controlul tractiunii). Daca se reuseste plecarea prin patinare, trebuie reactivat ESP-ul imediat dupa demaraj.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Sep 29, 2011 6:22 pm

Fara suparare.. adica cei care nu au masini cu ESP sunt toti piloti de raliu? Acum pe bune, hai sa nu ridicam in slavi electronica si sa ii apreciem la rece imbunatatirile aduse. Nu de alta dar am auzit de cateva ori expresia "cum de am pierdut controlul masinii, ca are ESP" dupa ce meseriasul de la volan muscase bine acostamentul sau a facut o excursie pe camp. Meserias care nu prea stia cum functioneaza respectivul sistem si vazuse foarte multe filmulete de "oda si preamarire" aduse respectivului sistem de siguranta in care se excerbeaza la maxim diferentele de comportament dintre o masina cu ESP si una fara. Este bine sa se cunoasca faptul ca tot ce face este sa adauge un plus de toleranta la greseli din partea conducatorului auto. Un plus care este strict legat de conditiile de aderenta la suprafata de rulare (dupa cum spuneam si in postul anterior) si variaza de la relativ sesizabil la egal cu 0. Cu cat suprafata de rulare are aderenta mai mica cu atat mai mica va fi posibilitatea esp-ului de a opera interventii utile. Pe gheata efectul lui este "pure placebo". Pe zapada nu este chiar 0 dar este aproape nesemnificativ. Plus ca, intr-un moment in care chiar s-ar pierde controlul asupra masinii (si nu ma refer la o fuga de spate sau fata de 2-3 cm ) eu personal as prefera sa ma aflu la volanul unei masini fara ESP. Sa nu se inteleaga de aici ca as critica ESP. Departe de mine gandul acesta. Critic in schimb atitudinea multora, care se bazeaza excesiv pe orice sistem electronic (de control al stabilitatii, de control al tractiunii, de control al franarii) acordandu-le puteri fantastice, uitand ca inca nu s-a inventat sistemul care sa sfideze legile fizicii. Toata electronica pusa pe masini nu reuseste decat sa faca masina UN PIC mai toleranta la erori de conducere. Atat si nimic mai mult.

Avatar utilizator
dumi_id
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 28, 2010 7:53 pm

Mesaj de dumi_id » Lun Oct 31, 2011 3:39 pm

Pana la urma ti-ai mai luat ceva? Sau ai ramas cu Lancerul?

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Lun Oct 31, 2011 5:31 pm

Am fost in renovare cu apartamentul si am retras anunturile de pe site-urile de profil.
De cateva zile l-am pus din nou, desi daca nu apare un cumparator pana vine zapada nu ma mai chinui.
Faptul ca este pe benzina si am pornire din telecomanda imi este foarte util iarna asa ca cel putin pentru o vreme, am motive sa o mai tin.

Ps: sambata am fost la o nunta; cand am plecat, afara erau 2 grade, eu am pornit masina din restaurant, am salutat masa mea, mirii, nasii si cand am iesit afara am gasit in masina 21 grade, geamurile dezaburite, luneta si parbrizul dezghetate si mi-am spus ca masina mai merita inca un efort in a o pastra. Culmea a fost ca o data cu mine a plecat si fratele mirelui si inca un cuplu si ei au ramas sa curete geamurile plus ca in masini area aproape la fel de frig ca afara, iar sotia fratelui mirelui era si insarcinata. Puncte in plus pentru Lancer.

Multumesc!

Închis

Înapoi la “Mitsubishi VERSUS...”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori