Lancer X 1.8 Cvt Vs. Autoturisme Diesel Din Aceeasi Clasa.

Versus intre modelele Mitsubishi si modelele altor marci.
Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Lun Sep 05, 2011 4:39 pm

Salut!

O parte dintre voi s-au obsinuit cu mine, ca fiind 66RRR - cel care posteaza in orice alte arii, dar nu in cele tehnice.
Si asta pentru ca nu ma pricep la tehnica sau automatica, electrica sau fiabilitate, etc.

Pe scurt, vreau sa va fac sa intelegeti care este treaba cu acest topic si prin urmare incep prin a va spune (asa cum scrie si in profil si in semnatura) ca detin un Mitsubishi Lancer model 2008, cu motorizare de 1800 cmc, pe benzina, cu cutie automata CVT si echipare Invite.

Asa cum spune si titlul topicului, de cateva luni urmaresc sa imi vand masina din diverse motive, unele obiective, dar majoritatea extrem de subiective si de aceea incerc sa obtin si parerile voastre in ceea ce priveste intentia mea, aceea de a vinde Lancer-ul si de a-mi lua un autoturism din aceeasi clasa (sau din clase apropiate, preferabil mai inalte), dar cu motorizare diesel, peste 1900 cmc.

O scurta prezentare a istoricului meu de sofer (lucru care va ajuta la intelegerea dorintei mele si implicit a nelamuririlor aparute) incepe cu faptul ca prima mea masina a fost un VW Bora, cumparat de nou in anul 2004, cu motorizare de 1.9 TDI, 90 CP, de care am fost foarte mandru si extrem de multumit. In anul 2008 am cumparat un Passat B6 nou, (model 2005) fabricat in 2008, diesel, tot 1900 cmc, de 105 CP. Aceasta masina a fost pentru mine o experienta placuta in proportie de 90%, intrucat cei 10% de insatisfactie constau in faptul ca masina era prea mare si prea grea pentru cei 105 CP, asta facand sa imi para mie o "balena lenesa pe 4 roti". Insa exceptand acest argument contra, plecand de la Bora si trecand intr-o treapta superioara cu Passat-ul am fost "atins de febra" masinilor nemtesti, atat ca design cat si in ceea ce priveste calitatea materialelor folosite si (in cazul meu) a fiabilitatii masinilor, segment care nu m-a dezamagit. (Fiabilitatea pentru mine insemna ca masina sa mearga bine, sa nu se strice la ea piese importante si sa nu consume mult, in raport cu nevoile mele). Ajuns in anul 2010, am fost nevoit sa las Passat-ul la firma de leasing si printr-un concurs de imprejurari am ajuns proprietarul acestui Mitsubishi, cand avea 36.000 km si un an si ceva de utilizare. Masina a fost a unui prieten bun de-al meu care se afla in cautarea unui spatiu comercial, pe care (culmea) il detineam eu si asa ne-am inteles sa imi plateasca suma ceruta pe spatiu, in masina + diferenta de bani.

Tot timpul, de la intrarea in posesie a Mitsubishi-ului si pana in prezent, nu am facut altceva decat sa compar mere cu pere, adica Passat-ul cu Lancer-ul si toate rezultatele il scot in evidenta pe VW... era mai mare, era mai stilat, era mai economic, era mai confortabil, era mai luxos... etc.

Totodata, Lancer-ul m-a impresionat placut prin faptul ca are cutie automata si eu nu mai condusesem asa ceva (iar cei care spun ca daca te sui in "automata", nu mai vrei "manuala, au foarte mare dreptate), prin aspectul de "baiat rau" si... cam atat. Nu imi place design-ul interior, saracacios si asa cum ii mai spun eu "spartan", nu imi place portbagajul mic, nu imi place lipsa multor detalii pe care Passat-ul le avea in standard si pana acum cateva zile NU IMI PLACEA DELOC CONSUMUL. Consum pe care, dintr-o eroare, il vedeam ca fiind exorbitant, in comparatie cu... ati ghicit, Passat-ul. Eroarea consta in faptul ca eu consideram un consum foarte mic la VW (50 lei/saptamana) pe care il comparam (fara sa iau in calcul scumpirea carburantului) cu consumul Mitsubishi-ului de astazi (200 lei/saptamana).

Totusi, facand cateva calcule, dupa un post al unui coleg, am ajuns la concluzia corecta ca Passat-ul, astazi, ar fi consumat 100 lei/saptamana, in timp ce la Lancer nu am nevoie decat de 150 lei/saptamana... ceea ce mi se pare extrem de rentabil si linistitor.

In acelasi timp, am discutat cu o parte din colegii de aici, despre costul reviziilor periodice si am ajuns la concluzia ca pe mine la Lancer, fata de un diesel cu filtru de particule si tot ce se impune pentru o masina fabricata dupa 2008 (asa cum intentionez eu sa imi cumpar), o revizie ma costa cu pana la 50% mai putin. Acest lucru fiind tot in favoarea mea, ca proprietare de Lancer pe benzina.

Acum, tinand cont de cele spuse mai sus si avand ca argumente contra Lancer-ului - consumul usor mai ridicat, in raport cu km parcursi de mine; interiorul nu foarte stilat, spatiul mult mai mic al habitaclului si mai ales al portbagajului (pe care il folosesc des); diferentele de orice natura intre el si o masina nemteasca; dar si argumente pro Lancer - cum ar fi faptul ca este o masina cu istoric cunoscut, verificat si corect 100%; cutia automata extrem de interesanta; pretul reviziilor; look-ul placut si agresiv, etc. ... se merita sa mai vand masina asta, pentru a ma intoarce la "prima dragoste" : masina nemteasca si diesel?

Astept parerile voastre pro sau contra intentiei mele de a da "sotia" pe "amanta" (si aici vorbesc doar de masini).

Multumesc, 66RRR.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Lun Sep 05, 2011 5:20 pm

dupa ce am citit postul tau anterior precum si celelalte posturi de pe alte topicuri legate tot de acelasi subiect, imi dau seama ca esti in fata unei decizii grele, dar pe care trebuie sa o iei singur.
ai punctat foarte bine plusurile si minusurile atat ale "sotiei" cat si ale "amantei".
daca as fi in locul tau eu nu as renunta la lancer pentru un passat - de exemplu- pentru ca eu consider ca nu este o masina care ma reprezinta.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Lun Sep 05, 2011 6:07 pm

Comparatia nu prea este relevanta din mai multe motive:
1- passatul e cu vreo 10.000 euro mai scump
2- lancerul e SPORT SEDAN, passatul se duce spre clasa lux deci nu prea poti sa ai confort de la o masina sport si nici sportivitate de la o masina din clasa apropiata luxului

Sfatul meu e sa alegi cu inima adica sa alegi ceea ce iti doresti mai mult. Eu pe orice are de luat o decizie din mai multe "variante", nu neaparat masina il sfatuiesc sa aleaga lucrul care ii place mai mult. O vorba dupa care ma conduc eu: Mai bine sa iti para rau de ceea ce ai facut decat de ceea ce nu ai facut.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Lun Sep 05, 2011 6:48 pm

Comparatia nu o fac dupa criteriile pe care le prezinti tu, desi sunt foarte corecte.

Eu stiu doar ca pot lua pe masina mea in jurul a 11.000 euro si cam la aceiasi bani (plus o diferenta eventual) pot sa imi iau o Jetta, un Passat, un Audi A4, o Octavia, un Megane, o Laguna, un Citroen C5, un Ford Mondeo, toate diesel si toate fabricate dupa 2008 (ba chiar dupa 2010, cele frantuzesti). Masini mult mai stilate si cu dotari mult mai multe la interior si exterior.

Pentru mine conteaza foarte mult aspectul interior si dotarile masinii, adica proiectoare, climatronic sau dublu climatronic, scaune incalzite, mp3(dvd) player, navigatie, comenzi volan, volan piele, pilot automat, pachet crom, pachet lumini, pachet senzori, etc., iar la Lancer, in afara faptului ca am pornire din telecomanda si senzori de parcare (ambele montate ulterior fabricatiei) m-a facut sa las foarte mult de la mine, in ceea ce priveste ce-mi doresc de la o masina. Bineinteles ca nu imi permit sa imi cumpar un A6 sau un BMW 3 sau 5 cu dotarile astea, ca sa am un plus de lux, dar tot ce am spus mai sus, constituie pentru mine "must have-uri"... iar Mitsubishi tocmai la asta a facut rabat.

Sunt omul detaliilor si ma deranjeaza ca ne-au luat ochii cu un bandou cromat sub geamuri, care daca tragi mai tare de el se desprinde sau cu faptul ca au montat doua intrerupatoare, identice cu cele de la mine din apartament (de la lumina) pe post de butoane on/off incalzire in scaune; asa cum ma deranjeaza si faptul ca volanul nu se misca decat vertical, in cazul in care vrei sa iti asiguri un confort ca sofer, sau faptul ca nu au pus buzunare pe spatele ambelor scaune, ori lumina in torpedou.

Sunt foarte indignat de multe aspecte la masina asta, dar SINCER, decat sa iau o teapa de pe site-urile de vanzari auto, mai bine cu Lancer-ul. Acum cateva luni, gasisem 2 clienti pentru masina si imediat am inceput sa caut Passat-uri. Am avut un soc in momentul in care am cerut si verificat VIN-urile, majoritatea aveau probleme majore de ordin tehnic, unul nu avea istoric de service, iar unul pentru care proprietarul garanta ca e un "deal", avea pana si pedalierul schimbat, ceea ce dupa spusele celor de la reprezentanta, insemna ca motorul a intrat in habitaclu, dupa un impact frontal. Asa am patit si cu Golf 5 sau Jetta si vorbesc doar de masini carora le-am putut verifica istoricul, ca daca vorbim de frantuzesti sunt ca si pierdut.

De asta sunt in dilema... sa risc si sa dau pasarea din mana pe cea de pe gard, sau sa fac in continuare compromisul de a utiliza o masina care nu este pe deplin pe placul meu, dar care prezinta unele avantaje care merita luat in considerare?

Multumesc!

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Lun Sep 05, 2011 8:21 pm

Passatul si Lancerul nu sunt din aceeasi clasa, de aici si diferentele destul de mari la confort, spatiu si dotari.
Passatul este clasa medie (americanii ii zic family sedan) iar Lancerul e la clasa medie compacta.
Depinde ce vrei tu de la masina, cat de mare e familia ta, cati km faci pe an ca sa se justifice dieselul?
daca primeaza spatiul, confortul si dotarile atunci Passat-ul castiga.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Mar Sep 06, 2011 11:41 am

Nu as vrea sa monopolizeze discutia diferentele intre Passat si Lancer (desi VW ramane, in opinia mea, principalul competitor).
Am dat mai sus mai multe exemple de masini care sunt posibile alternative la Mitsubishi si eu incerc sa fac o discutie de principiu:

Mitsubishi Lancer (proprietatea mea) versus un diesel care sa se incadreze in suma de 11.000-12.000 euro, cat as lua eu pe masina, se merita sau nu sa schimb benzina automata cu un nivel de confort redus, cu diesel manual (mai rar automat) cu nivel de confort sporit?

Ps: daca Lancer-ul este un sport-sedan, ce alte masini din aceasta categorie mai sunt pe piata? In felul asta pote imi dau seama ca pretentiile mele fata de Lancer sunt mult mai ridicate si nu caut in clasa care trebuie un automobil concurent.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mar Sep 06, 2011 1:38 pm

Fasini sport mai sunt dar nu sedan: Fiat bravo, Subaru impreza, Seat leon etc. Deobicei masinile entry sport daca le pot numi asa, sunt hatchback, lancerul e cam singurul sedan din clasa asta. Am zis masini entry sport ca sa nu se confunde cu cele sport gen porche, lamborghini etc care defapt sunt super sport.
Eu zic ca lancerul are marele avantaj ca s-a nascut sedan.

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Mar Sep 06, 2011 3:18 pm

In acceasi clasa cu Lancerul ai : Honda Civic, Ford Focus, VW Golf, Toyota Corolla, Mazda 3, Opel Astra, Renault Megane etc.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mar Sep 06, 2011 3:48 pm

Daca nu faci cel putin 15-20.000km an nu merita sa ai diesel (e mai rentabil motorul pe benzina). Trebuie sa te uiti la costurile totale ale masinii nu numai la cat dai pe combustibil. Diesel sh de la noi? Never ever. Poate numai daca o iei de la fratele tau, de la cineva cunoscut si stii tot istoricul masinii. Altfel ai toate sansele sa iei o teapa masiva. Intrucat rromanii s-au nascut fani VW toti samsarii aduc VW mai bune sau facute praf, le lustruiesc si le vand ca fiind virgine. Cererea si oferta regleaza si cantitatea de tepe.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Mar Sep 06, 2011 3:53 pm

Interesant! Din enumerarea de mai sus reiese ca imi compar Lancer-ul cu o masina cu o clasa mai sus (ceea ce stiam deja).
Insa, luand in considerare pretul de vanzare al masinii mele si pretul de achizitie al uneia dintre cele de mai sus, tot ajung la concluzia ca in jurul sumei de 11.000 de euro, gasesc o masina mult mai dotata si mai stilata (cel putin la interior).

Intr-adevar, in afara Toyota Corolla si oarecum a Ford-ului Focus, toate cele enumerate sunt mult mai mici ca Lancer-ul din punct de vedere al spatiului interior, aspect care este foarte important pentru mine, intrucat am 181 cm si 125 kg. Astfel ca exclud comparatia cu masini din clasa in care se gaseste Lancer-ul si sar o treapta mai sus in clasa Limuzinelor cu pret mediu, de unde cu 11.000 - 13.000 euro pot achizitiona o masina cu destule dotari, mult mai spatioasa si mai rafinata/eleganta, diesel (foarte important), dar care ridica problema incertitudinii vanzatorului si a cheltuielilor cu intretinerea.

@mircanu - tu ai da Lancer-ul tau, 2.0 CVT (benzina, banuiesc) pe o alta masina din clasa Limuzinelor cu pret mediu? Argumenteaza raspunsul, oricare ar fi acela, te rog! Multumesc!

Închis

Înapoi la “Mitsubishi VERSUS...”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori