Scris: Mie Dec 22, 2010 6:32 pm
Stiu ca e comparatia dintre un motor pe benzina si un diesel, dar dieselul de la BMW e foarte performant.
Preturi: Mitsu costa un pic peste 29000 in varianta de baza (cu vopsea metalizata si senzori parcare spate) si 35000 in varianta mai scumpa. Nu stiu de reduceri la modelele 2011. BMW-ul poate fi obtinut la 35000, dupa reducere (la prima intrebare exista o reducere de aproximativ 6000 euro), in varianta cu cutie steptronic cu 6 trepte. In pretul asta mai intra senzorii de parcare, faruri xenon, sac pentru schiuri, etc. Pretul depinde si de multiplele pachete care grupeaza diferite optiuni.
Motoare: avem motorul de 240 cai de pe Mitsu care trage bine, urca frumos in ture, e galagios la turatii mari si consuma zdravan cand e "biciuit". BMW-ul vine cu mult laudatul motor de 4 cilindri diesel de 184 cai, cu un cuplu fenomenal (are reprizele mai bune decat puternicele 6 cilindri pe benzina ale BMW-urilor) si incredibil de economic. Daca am lua consumul mediu, la Ralliart am fi la dublu fata de BMW. Acceleratia 0-100 se face in 7 sec la mitsu respectiv 7.5 sec la BMW.
Transmisie si tractiune. Amandoua vin cu cutii automate in 6 trepte, cu posibilitatea schimbarii manuale. Ralliartul are avantajul tractiunii 4x4. La BMW nu am luat in considerare x-driveul pentru ca ar creste pretul si nu ar aduce mari avantaje; tractiunea spate clasica e foarte buna, sportiva, iar sistemele de control isi fac treaba daca e nevoie.
Confort si calitate in habitaclu. Aici BMW-ul sta mai bine: materiale mai bune, asamblare ingrijita, izolare mai buna. Spatiu interior si portbagaj oarecum asemanatoare.
Condus. Amandoua au directia foarte buna si mentin contactul cu drumul perfect. Mitsu e mai sportiv, poate fi turat mai mult. BMW-ul e mai rafinat, trage bine, dar nu poate fi turat la 7000 desi se preteaza condusului sportiv. La drum lung nemtoaica e mai comoda decat japoneza.
Alte costuri. Amandoua sunt sub 2000cmc si au 4 cilindri, deci diferitele taxe vor fi la fel. BMW-ul vine cu "basic service inclusive" pe 5 ani. Chiar si fara acesta, sta mult mai bine cu cheltuielile de intretinere: reviziile obligatorii sunt la 7500 km la Ralliart respectiv 30000 km (sau 2 ani) la BMW. Diferenta e enorma! Cheltuielile cu combustibilul sunt undeva la jumatate la BMW. Valoare la revanzare mai buna pentru BMW.
Fiabilitate. Aici cred ca amandoua stau bine.
Preturi: Mitsu costa un pic peste 29000 in varianta de baza (cu vopsea metalizata si senzori parcare spate) si 35000 in varianta mai scumpa. Nu stiu de reduceri la modelele 2011. BMW-ul poate fi obtinut la 35000, dupa reducere (la prima intrebare exista o reducere de aproximativ 6000 euro), in varianta cu cutie steptronic cu 6 trepte. In pretul asta mai intra senzorii de parcare, faruri xenon, sac pentru schiuri, etc. Pretul depinde si de multiplele pachete care grupeaza diferite optiuni.
Motoare: avem motorul de 240 cai de pe Mitsu care trage bine, urca frumos in ture, e galagios la turatii mari si consuma zdravan cand e "biciuit". BMW-ul vine cu mult laudatul motor de 4 cilindri diesel de 184 cai, cu un cuplu fenomenal (are reprizele mai bune decat puternicele 6 cilindri pe benzina ale BMW-urilor) si incredibil de economic. Daca am lua consumul mediu, la Ralliart am fi la dublu fata de BMW. Acceleratia 0-100 se face in 7 sec la mitsu respectiv 7.5 sec la BMW.
Transmisie si tractiune. Amandoua vin cu cutii automate in 6 trepte, cu posibilitatea schimbarii manuale. Ralliartul are avantajul tractiunii 4x4. La BMW nu am luat in considerare x-driveul pentru ca ar creste pretul si nu ar aduce mari avantaje; tractiunea spate clasica e foarte buna, sportiva, iar sistemele de control isi fac treaba daca e nevoie.
Confort si calitate in habitaclu. Aici BMW-ul sta mai bine: materiale mai bune, asamblare ingrijita, izolare mai buna. Spatiu interior si portbagaj oarecum asemanatoare.
Condus. Amandoua au directia foarte buna si mentin contactul cu drumul perfect. Mitsu e mai sportiv, poate fi turat mai mult. BMW-ul e mai rafinat, trage bine, dar nu poate fi turat la 7000 desi se preteaza condusului sportiv. La drum lung nemtoaica e mai comoda decat japoneza.
Alte costuri. Amandoua sunt sub 2000cmc si au 4 cilindri, deci diferitele taxe vor fi la fel. BMW-ul vine cu "basic service inclusive" pe 5 ani. Chiar si fara acesta, sta mult mai bine cu cheltuielile de intretinere: reviziile obligatorii sunt la 7500 km la Ralliart respectiv 30000 km (sau 2 ani) la BMW. Diferenta e enorma! Cheltuielile cu combustibilul sunt undeva la jumatate la BMW. Valoare la revanzare mai buna pentru BMW.
Fiabilitate. Aici cred ca amandoua stau bine.