Scris: Mie Iun 02, 2010 9:57 pm
Nu am mai scris pana acum pe forumuri, dar acum sunt foarte impartit in privinta unei noi masini pe care as vrea sa o cumpar. Bugetul meu e de maxim 16.000 cu TVA si taxe incluse
Dupa mai multe investigatii m-am oprit la doua alternative
Octavia II 1,2 TSI (Drive + optionale) vs Mitsubishi Lancer Sportback 1,5 (Intense)
Evident, prefer motoarele pe benzina. Nu prea merg mai mult de 20.000 pe an si 85% ii fac in jungla din Bucuresti. (Asta m-a atras la TSI-uri).
Dupa analiza mea rezulta urmatoarele aspecte:
Avantaje Lancer fata de Octavia 2:
Designul exterior,
Fiabilitatea motorului (nu stiu cum sta cu articulatiile) La TSI de 1,2 nu se stie inca cum se comporta dupa 70k)
Airbaguri la genunchi si pentru pasagerii din spate
Telecomanda inclusa in dotarea standard
Jenti aluminiu in dotarea standard (nu sunt fun, dar arata bine)
Geamuri electrice si proiectoare in dotarea standard (importante pentru revanzarea ulterioara)
Directia foarte bine facuta (am facut un drive test si am fost impresionat. Foarte usor de manevrat)
Spatiu interior si intre banchete mai mare (in O2 au sacrificat spatiul dintre banchete pentru portbagajul foarte generos)
O gama extinsa de optionale care pot fi implementate usor si dupa achizitie.
Stabilitatea pe sosea si in viraje cred ca e mai buna decat a Octaviei
Pretul cu aproximativ 500 putin mai jos decat o2 cu aceleasi optionale (Comparatie intre capacitatila aratate mai sus)
Comenzi audio pe volan (la O2 e optionala si e exclus in raprort cu bugetul meu)
Volan si schimbator in piele (La O2 se platesc separat si nu intra in bugetul meu)
Autoaprindere faruri + senzori ploaie in dotarea standard a variantei invite
Revizia din 20k in 20k (nu din 15k in 15k), si nu necesita schimbarea curelei de transmisie (distributie pe lant - La O2 este pe curea)
Faruri halogen (O2 doar la optionale si destul de scumpe...)
6 difuzoare audio (O2 doar 4)
EBD
Placute de frana tip sport (presupun ca tin mai mult...)
Dezavantaje Lancer fata de Octavia:
Motorul parca nu e foarte nervos in prima instanta (cel putin asa mi s-a parut cel 1,5 cand am facut drive testul.... dupa primele 2 secunde urca destul de repede ... 12 secunde pentru 0-100km, iar la TSI cam 10. Am facut si un drive test cu O2 1,2 TSI care a fost cu adevarat surprinzator la cat de bine trage caroseria aia - consumul a fost 11,2% pentru cele 10 minute de test, intr-un trafic cvasi-aglomerat. Insa cine nu a mers cu acest nou TSI ar trebui sa incerce un drive test... chiar e un progres tehnologic, care ramane sa isi demonstreze fiabilitatea peste 100.000 km)
Designul interior cam spartan, dar pe mine nu ma deranjeaza... chiar imi place (poate influenta revanzarea ulterioara - toti care cumpara SH vor optionale multe)
Clima nu e diferentiata intre pasagerii din fata si nu e "deloc" pentru cei din spate.
Cotiera e doar spatiu de depozitare (la O2 chiar poti conduce cu cotul pe ea)
Consumul mai mare decat la O2 TSI, cel putin dupa cartea tehnica (....dupa forumuri rezulta ca Lancer 1,5 are 9/6,5, la O2 am citit pareri foarte diferite... la drive test era insa de 11,2 cu motorul rece)
Vopseaua ecologica (am citit pe forumuri si se plangeau ca se zgarie foarte usor si ca stratul e prea subtire. Nu stiu cum e la O2, dar am vazut ca acum mai toate masinile noi vin cu vopseaua asta)
Pierdere mai mare la revanzare dupa o utilizare de 4-5 ani.
Nu poti avea Cruze control decat daca alegi o varianta superioara care iese din bugetul meu.
Portbagajul mult mai mic 350 cmc fata de 560 la O2.
Motor euro 4 --> Taxe mai mari + taxa de inmatriculare (vreo 650 la motorul de 1,5, ce se achita dupa ce se incheie leasingul) (La O2 este euro 5 si nu are taxa de inmatriculare + rca si casco mai mici datorita litrajului mai redus)
Afisaju computerului de bord mai "neclar" decat Maxi Dot la O2
Costul reviziei 700 - 750 fata de O2 despre care se spune ca ar fi de 450.
Avantajele si dezavantajele O2 rezulta din cele descrise la Lancer
Concluzie: Lancerul are mai multe optionale pe ea (unele nu sunt insa esentiale), pare a fi mai fiabila, dar costul de intretinere e mai mare cand ai probleme. Octavia e putintel mai scumpa, fiabilitatea nu e inca testata pe TSI, dar motorul pare a avea performante mai bune. O2 are avantajul utilitatii portbagajului, desi noi stam mai mult in habitaclu decat in portbagaj ..., insa Lancerul are avantajul designului exterior, desi noi stam mai mult in interior decat in exterior .... etc... etc...
Iata de ce sunt in aceasta mare dilema.
Presupun ca cei mai multi sunteti fani Lancer... totusi cred ca imi puteti spune macar ce avantaje nu am vazut eu la Lancer si ce alegere ati face voi daca ar fi sa alegeti acum intre cele doua modele.
Multumesc mult.
P.S. (Am analizat putin si Chevrolet Cruze, dar e mai jos decat cele doua modele si nu mi-a placut cand am fost in showroom. Nu cred ca merita sa fie in aceasta comparatie...).
Dupa mai multe investigatii m-am oprit la doua alternative
Octavia II 1,2 TSI (Drive + optionale) vs Mitsubishi Lancer Sportback 1,5 (Intense)
Evident, prefer motoarele pe benzina. Nu prea merg mai mult de 20.000 pe an si 85% ii fac in jungla din Bucuresti. (Asta m-a atras la TSI-uri).
Dupa analiza mea rezulta urmatoarele aspecte:
Avantaje Lancer fata de Octavia 2:
Designul exterior,
Fiabilitatea motorului (nu stiu cum sta cu articulatiile) La TSI de 1,2 nu se stie inca cum se comporta dupa 70k)
Airbaguri la genunchi si pentru pasagerii din spate
Telecomanda inclusa in dotarea standard
Jenti aluminiu in dotarea standard (nu sunt fun, dar arata bine)
Geamuri electrice si proiectoare in dotarea standard (importante pentru revanzarea ulterioara)
Directia foarte bine facuta (am facut un drive test si am fost impresionat. Foarte usor de manevrat)
Spatiu interior si intre banchete mai mare (in O2 au sacrificat spatiul dintre banchete pentru portbagajul foarte generos)
O gama extinsa de optionale care pot fi implementate usor si dupa achizitie.
Stabilitatea pe sosea si in viraje cred ca e mai buna decat a Octaviei
Pretul cu aproximativ 500 putin mai jos decat o2 cu aceleasi optionale (Comparatie intre capacitatila aratate mai sus)
Comenzi audio pe volan (la O2 e optionala si e exclus in raprort cu bugetul meu)
Volan si schimbator in piele (La O2 se platesc separat si nu intra in bugetul meu)
Autoaprindere faruri + senzori ploaie in dotarea standard a variantei invite
Revizia din 20k in 20k (nu din 15k in 15k), si nu necesita schimbarea curelei de transmisie (distributie pe lant - La O2 este pe curea)
Faruri halogen (O2 doar la optionale si destul de scumpe...)
6 difuzoare audio (O2 doar 4)
EBD
Placute de frana tip sport (presupun ca tin mai mult...)
Dezavantaje Lancer fata de Octavia:
Motorul parca nu e foarte nervos in prima instanta (cel putin asa mi s-a parut cel 1,5 cand am facut drive testul.... dupa primele 2 secunde urca destul de repede ... 12 secunde pentru 0-100km, iar la TSI cam 10. Am facut si un drive test cu O2 1,2 TSI care a fost cu adevarat surprinzator la cat de bine trage caroseria aia - consumul a fost 11,2% pentru cele 10 minute de test, intr-un trafic cvasi-aglomerat. Insa cine nu a mers cu acest nou TSI ar trebui sa incerce un drive test... chiar e un progres tehnologic, care ramane sa isi demonstreze fiabilitatea peste 100.000 km)
Designul interior cam spartan, dar pe mine nu ma deranjeaza... chiar imi place (poate influenta revanzarea ulterioara - toti care cumpara SH vor optionale multe)
Clima nu e diferentiata intre pasagerii din fata si nu e "deloc" pentru cei din spate.
Cotiera e doar spatiu de depozitare (la O2 chiar poti conduce cu cotul pe ea)
Consumul mai mare decat la O2 TSI, cel putin dupa cartea tehnica (....dupa forumuri rezulta ca Lancer 1,5 are 9/6,5, la O2 am citit pareri foarte diferite... la drive test era insa de 11,2 cu motorul rece)
Vopseaua ecologica (am citit pe forumuri si se plangeau ca se zgarie foarte usor si ca stratul e prea subtire. Nu stiu cum e la O2, dar am vazut ca acum mai toate masinile noi vin cu vopseaua asta)
Pierdere mai mare la revanzare dupa o utilizare de 4-5 ani.
Nu poti avea Cruze control decat daca alegi o varianta superioara care iese din bugetul meu.
Portbagajul mult mai mic 350 cmc fata de 560 la O2.
Motor euro 4 --> Taxe mai mari + taxa de inmatriculare (vreo 650 la motorul de 1,5, ce se achita dupa ce se incheie leasingul) (La O2 este euro 5 si nu are taxa de inmatriculare + rca si casco mai mici datorita litrajului mai redus)
Afisaju computerului de bord mai "neclar" decat Maxi Dot la O2
Costul reviziei 700 - 750 fata de O2 despre care se spune ca ar fi de 450.
Avantajele si dezavantajele O2 rezulta din cele descrise la Lancer
Concluzie: Lancerul are mai multe optionale pe ea (unele nu sunt insa esentiale), pare a fi mai fiabila, dar costul de intretinere e mai mare cand ai probleme. Octavia e putintel mai scumpa, fiabilitatea nu e inca testata pe TSI, dar motorul pare a avea performante mai bune. O2 are avantajul utilitatii portbagajului, desi noi stam mai mult in habitaclu decat in portbagaj ..., insa Lancerul are avantajul designului exterior, desi noi stam mai mult in interior decat in exterior .... etc... etc...
Iata de ce sunt in aceasta mare dilema.
Presupun ca cei mai multi sunteti fani Lancer... totusi cred ca imi puteti spune macar ce avantaje nu am vazut eu la Lancer si ce alegere ati face voi daca ar fi sa alegeti acum intre cele doua modele.
Multumesc mult.
P.S. (Am analizat putin si Chevrolet Cruze, dar e mai jos decat cele doua modele si nu mi-a placut cand am fost in showroom. Nu cred ca merita sa fie in aceasta comparatie...).