Lancer 1,5 Vs Octavia 1,2 Tsi / Lancer 1,8 Vs O2 1,4 Tsi

Versus intre modelele Mitsubishi si modelele altor marci.
Avatar utilizator
gozy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 02, 2010 8:58 pm

Mesaj de gozy » Mie Iun 02, 2010 9:57 pm

Nu am mai scris pana acum pe forumuri, dar acum sunt foarte impartit in privinta unei noi masini pe care as vrea sa o cumpar. Bugetul meu e de maxim 16.000 cu TVA si taxe incluse

Dupa mai multe investigatii m-am oprit la doua alternative

Octavia II 1,2 TSI (Drive + optionale) vs Mitsubishi Lancer Sportback 1,5 (Intense)

Evident, prefer motoarele pe benzina. Nu prea merg mai mult de 20.000 pe an si 85% ii fac in jungla din Bucuresti. (Asta m-a atras la TSI-uri).

Dupa analiza mea rezulta urmatoarele aspecte:

Avantaje Lancer fata de Octavia 2:

Designul exterior,
Fiabilitatea motorului (nu stiu cum sta cu articulatiile) La TSI de 1,2 nu se stie inca cum se comporta dupa 70k)
Airbaguri la genunchi si pentru pasagerii din spate
Telecomanda inclusa in dotarea standard
Jenti aluminiu in dotarea standard (nu sunt fun, dar arata bine)
Geamuri electrice si proiectoare in dotarea standard (importante pentru revanzarea ulterioara)
Directia foarte bine facuta (am facut un drive test si am fost impresionat. Foarte usor de manevrat)
Spatiu interior si intre banchete mai mare (in O2 au sacrificat spatiul dintre banchete pentru portbagajul foarte generos)
O gama extinsa de optionale care pot fi implementate usor si dupa achizitie.
Stabilitatea pe sosea si in viraje cred ca e mai buna decat a Octaviei
Pretul cu aproximativ 500 putin mai jos decat o2 cu aceleasi optionale (Comparatie intre capacitatila aratate mai sus)
Comenzi audio pe volan (la O2 e optionala si e exclus in raprort cu bugetul meu)
Volan si schimbator in piele (La O2 se platesc separat si nu intra in bugetul meu)
Autoaprindere faruri + senzori ploaie in dotarea standard a variantei invite
Revizia din 20k in 20k (nu din 15k in 15k), si nu necesita schimbarea curelei de transmisie (distributie pe lant - La O2 este pe curea)
Faruri halogen (O2 doar la optionale si destul de scumpe...)
6 difuzoare audio (O2 doar 4)
EBD
Placute de frana tip sport (presupun ca tin mai mult...)

Dezavantaje Lancer fata de Octavia:

Motorul parca nu e foarte nervos in prima instanta (cel putin asa mi s-a parut cel 1,5 cand am facut drive testul.... dupa primele 2 secunde urca destul de repede ... 12 secunde pentru 0-100km, iar la TSI cam 10. Am facut si un drive test cu O2 1,2 TSI care a fost cu adevarat surprinzator la cat de bine trage caroseria aia - consumul a fost 11,2% pentru cele 10 minute de test, intr-un trafic cvasi-aglomerat. Insa cine nu a mers cu acest nou TSI ar trebui sa incerce un drive test... chiar e un progres tehnologic, care ramane sa isi demonstreze fiabilitatea peste 100.000 km)
Designul interior cam spartan, dar pe mine nu ma deranjeaza... chiar imi place (poate influenta revanzarea ulterioara - toti care cumpara SH vor optionale multe)
Clima nu e diferentiata intre pasagerii din fata si nu e "deloc" pentru cei din spate.
Cotiera e doar spatiu de depozitare (la O2 chiar poti conduce cu cotul pe ea)
Consumul mai mare decat la O2 TSI, cel putin dupa cartea tehnica (....dupa forumuri rezulta ca Lancer 1,5 are 9/6,5, la O2 am citit pareri foarte diferite... la drive test era insa de 11,2 cu motorul rece)
Vopseaua ecologica (am citit pe forumuri si se plangeau ca se zgarie foarte usor si ca stratul e prea subtire. Nu stiu cum e la O2, dar am vazut ca acum mai toate masinile noi vin cu vopseaua asta)
Pierdere mai mare la revanzare dupa o utilizare de 4-5 ani.
Nu poti avea Cruze control decat daca alegi o varianta superioara care iese din bugetul meu.
Portbagajul mult mai mic 350 cmc fata de 560 la O2.
Motor euro 4 --> Taxe mai mari + taxa de inmatriculare (vreo 650 la motorul de 1,5, ce se achita dupa ce se incheie leasingul) (La O2 este euro 5 si nu are taxa de inmatriculare + rca si casco mai mici datorita litrajului mai redus)
Afisaju computerului de bord mai "neclar" decat Maxi Dot la O2
Costul reviziei 700 - 750 fata de O2 despre care se spune ca ar fi de 450.


Avantajele si dezavantajele O2 rezulta din cele descrise la Lancer

Concluzie: Lancerul are mai multe optionale pe ea (unele nu sunt insa esentiale), pare a fi mai fiabila, dar costul de intretinere e mai mare cand ai probleme. Octavia e putintel mai scumpa, fiabilitatea nu e inca testata pe TSI, dar motorul pare a avea performante mai bune. O2 are avantajul utilitatii portbagajului, desi noi stam mai mult in habitaclu decat in portbagaj ..., insa Lancerul are avantajul designului exterior, desi noi stam mai mult in interior decat in exterior .... etc... etc...

Iata de ce sunt in aceasta mare dilema.

Presupun ca cei mai multi sunteti fani Lancer... totusi cred ca imi puteti spune macar ce avantaje nu am vazut eu la Lancer si ce alegere ati face voi daca ar fi sa alegeti acum intre cele doua modele.

Multumesc mult.

P.S. (Am analizat putin si Chevrolet Cruze, dar e mai jos decat cele doua modele si nu mi-a placut cand am fost in showroom. Nu cred ca merita sa fie in aceasta comparatie...).

Avatar utilizator
BUGHY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 09, 2008 7:49 pm
Contact:

Mesaj de BUGHY » Mie Iun 02, 2010 11:50 pm

Exista 1.5 intense pe sportback ?

Avatar utilizator
gozy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 02, 2010 8:58 pm

Mesaj de gozy » Joi Iun 03, 2010 12:42 am

nu, e invite... am gresit eu.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Iun 03, 2010 9:08 am

In spate intradevar e putin spatiu in O2, dar e confortabil. Merg destul de des cu una 1.9tdi si pot spune ca e destul de stabila (nu e nici pe departe o barca), dar modelul in discutie si are roti si cauciucuri f buna. Nu cred ca reviziile vor fi atat de ieftine, mai ales daca le faci la reprezentanta. Plus ca vei avea de furca la schimbatul distributiei, acolo or sa fie bani multi + turbina care nu stii cat te tine, poate o viata, poate pica la sfarsitul garantiei. Mai papa si ulei, tre sa mai fi si atent cu ea (cooldown).

Eu sunt adeptul motoarelor mici+turbo pt ca au intradevar multe avantaje. Nu stiu insa daca 1.2 pe O2 este suficient de mare incat sa stai destul timp off-boost sa mai fie si fiabil motorul+turbina. 1.4tsi ar fi o motorizare mult mai adecvata pt gabaritul masinii. Daca 1.4tsi iese din buget, atunci Lancer FTW din partea mea.

Avatar utilizator
cipcirip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 20, 2008 11:36 pm

Mesaj de cipcirip » Joi Iun 03, 2010 2:36 pm

Sincer nu m-am uitat la oferta Skoda: dar exista Octavia cu motor de 1.2??? Ala e motor de Fabia in cel m-ai bun caz.... M-ai bine montau pedale de bicicleta.

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Joi Iun 03, 2010 3:15 pm

QUOTE (cipcirip @ Jun 3 2010, 02:36 PM) .... dar exista Octavia cu motor de 1.2???

Exista. are 105CP si a inceput sa echipeze modelul la inceputul acestui an.
mai multe detalii aici

Avatar utilizator
gozy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 02, 2010 8:58 pm

Mesaj de gozy » Joi Iun 03, 2010 10:44 pm

Am facut test drive la octavia si cu 1,2 TSI si cu 1,4 TSI. Se misca surprinzator de bine. Nu puteti crede pana nu mergeti cu ele (nici eu nu am crezut). Iar 1,2 pare mai vivace decat 1,5 la Lacer. La fel de surprinzator e ca nu se aude tare, cum te-ai astepta la un motor cu turbina. Asta pentru ca masina e bine izolata. Sub capota insa zgomotul e maricel (e un film pe youtube).

Deci la motor O2 cred ca e castigatoare. Raman la Lacer avantajele designului exterior, siguranta si stabilitatea la drum si optioalele in modelul invite (senzori, jenti etc care la O2 te-ar costa o caruta de bani). Cosumul de carburant e comparabil intre O2 1,2 cu Lancer 1,5 si O2 1,4 cu Lancer 1,8. Tot Lancerul mai are avantajul fiabilitatii demonstrate, pe cand O2 1,2 inca nu are vechime ca sa avem pareri la peste 100.000. Lancerul are insa dezavantajul Euro 4, fata de Euro 5 la O2. Deci taxe, inmatriculare (643 euro la Lancer 1,5)....

Cred ca pana la urma voi merge pe Lancer 1,5.... mai ma gandesc putin.... ca m-a terminat cat am stat sa le tot cantaresc. Daca mai sunt pareri fata de ultimele impresii... mi-ar fi de mare ajutor sa iau decizia finala.
Multumesc pentru comentariile de pana acum.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Joi Iun 03, 2010 11:20 pm

Octavia, banala de cand a iesit pe poarta, Lancer si acum intoarce priivirea pe strada. Noah, ce argument sa iti dau, ambele masini sunt bine (exceptand ca inca nu testat 1.2-ul la km multi), deci pana la urma e o chestie de suflet. Daca o iei pe 5 ani, alege care o vrei dupa suflet, sunt noi si nu vor cere bani, pe mai multi ani, deja nu se stie...desi japonezele stau in fata in general.
Cred ca alegerea e deja o chestie de gust, eu zic ca ambele masini sunt OK, insa depinde ce iti place, cred ca alegerea e mai mult o chestie de gusturi si de optiuni...

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Vin Iun 04, 2010 9:14 am

Asta nu prea e asa, a mea are mai putin de 3 ani(07/2007) si deja trebuie schimbate amortizoarele pe fata+flanse+rulmenti, bucse la baza schimbatorului si discurile de frana fata la 50.000km facuti cat de pasnic posibil, doar gropile si liniile de tramvai din Bucuresti si-au spus cuvantul. Si astea sunt cam 4.000lei
Tata, la Octavia 2 1,6 MPI luata de noua acum 5 ani (95.000km acum) nu a avut de schimbat decat ulei si filtre din 15 in 15.000km si compresorul de aer conditionat acum un an.

Despre motorul de 1,2 pe o masina atat de mare si grea...nu stiu ce sa zic. There's no replacement for displacement

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Vin Iun 04, 2010 10:08 am

Metal , motorul de pe O2 a lui taica-tu dezvolta aproximativ aceeasi putere ca si 1.2 TSI , si daca nu sunt probleme de putere cu 1.6 MPI nu vad unde e problema la 1.2 TSI .

Cat despre alegerea pe care trebuie sa o faci tu Gozy ... cei mai multi care sunt aici pe forum au sau au avut Mitsu si iti vor spune ca masina sta bine pe sosea , e mai putin placuta la interior, dar nu urata , design exterior care intoarce privirile , ca la revanzare o sa pierzi mai mult decat la O2 , iti vor spune sa alegi Lancer . De ce ? pentru ca le place masina .
Si sa stii ca preturile de intretinere nu sunt asa de diferite la cele 2 marci .
Banuiesc ca ai vazut si pe forumuri cam ce probleme exista la ambele , impresii , etc , iar alegerea finala va fi a ta . Vrei ceva banal dar sa nu pierzi prea mult la ea - O2 , vrei ceva diferit , dar mai greu de digerat la noi in tara - Lancer ( ca toate japonezele , nu sunt privite cu ochi buni din mai multe puncte de vedere )

Eu as merge pe Lancer - fara sa fac o analiza atat de detaliata ca tine , nu ma intreba de ce , pur si simplu

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi VERSUS...”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori