Lancer Classic Versus Octavia Tour

Versus intre modelele Mitsubishi si modelele altor marci.
Avatar utilizator
vasis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 04, 2009 8:43 pm
Contact:

Mesaj de vasis » Lun Oct 05, 2009 9:11 pm

O comparatie intre doua masini din aceeasi clasa, intre doua modele de generatie mai veche, lancer (2004), octavia tour (1996), avantaj deci pentru lancer.
Sunt doua masini cu aprox aceeasi stabilitate avand in vedere dimensiunile aprox egale dar si greutatea, mai mare pentru octavia tour de 1.6 (1200 kg).
Si fiindca tot am ajuns la motoare sa vedem cu ce avem de a face:
Octavia tour un motor clasic aspirat foarte fiabil (nu am auzit pana acum sa aibe probleme), lancer se bucura de un motor DOHC de generatie mai noua cu o putere si un cuplu apox egal cu cel de pe Octavia, difera doar turatiile la care se ating valorile maxime.
Se pare ca la motorul de pe Mitsu avem totusi o problema, vizavi de turatia la relanti, care atunci cand intra un consumator creste foarte mult...un aspect deloc de neglijat pentru cineva care vrea sa faca o alegere buna intre cele doua modele.
Ambele modele atrag in aceeasi masura prin aspectul lor, Mitsu prin aerul sportiv pe care il emana iar octavia prin impresia de soliditate si agresivitate.
Un plus pentru Lancer avem la interior, unde vedem materiale de calitate mai buna in tapiteria scaunelor, un bord ceva mai rafinat, volan in trei spite imbracat in piele, schimbator si frana de mana idem.
Tot la capitolul dotari, jenti de aliaj pentru lancer si jenti de otel pentru octi, iarasi avantaj lancer.
Lipsa computer de bord lancer, dotare care exista pe octavia, avantaj octavia.
Aerodinamica mai buna pentru lancer si centru de greutate mai jos avand in vedere garda la sol 12.5cm iar la octavia 13.5cm, pare ca lancer-ul sta mai bine pe sosea la viteze mari dar sa nu uitam ca octavia este totusi mai grea si deci poate mai stabila.

Asadar ce am putea sa recomandam unui potential cumparator vizavi de alegerea intre cele doua modele.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Lun Oct 05, 2009 9:40 pm

1) 4G18, rasnita de pe Lancer e SOHC, nu DOHC
2) Cine ti-a zis de turatiile de relanti de la Lancer?
3) Greutatea. O fi avand Octavia tour 1.2 tone, dar lancerul din pacate are 1.3
4) O fi avand centrul de greutate ceva mai jos, din diferenta aia care o vezi tu, dar nu cu aia traieste o masina. Conteaza mult mult mai mult cum e distribuita greutatea prin caroserie. Si aici zic eu ca Lancerul vine cu ceva in plus, nu cu aia 1cm.

Avatar utilizator
vasis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 04, 2009 8:43 pm
Contact:

Mesaj de vasis » Lun Oct 05, 2009 10:16 pm

Motorul de pe lancer are 16 valve si deci doua axe cu came (DOHC)
Pe octavia avem decat 8 valve, un singur ax cu came. (SOHC)
Desigur conteaza distributia cat mai echilibrata a masei in caroserie, dar si pozitia centrului de masa fata de sol, o pozitie mai joasa a lui inseamna o masina "lipita" mai bine de sosea.
Am citit pe forum despre problemele pe care le-ai avut, vizavi de turatia la relanti.
O problema pe care o are Octavia este aceea ca cutia de viteze agata, problema care a aparut la cateva loturi de masini, nu la toate. De remarcat ca aceasta agatare se poate remedia in service.
Sunt tentat din ce in ce mai mult sa recomand acest lancer cumnatului meu, de aceea am si deschis acest topic.
Esti multumit de aceasta masina ca si fiabilitate ?
Marturisesc ca aspectul lancer-ului este unul foarte reusit, chiar m-a cucerit.

Avatar utilizator
diablo_666
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm

Mesaj de diablo_666 » Lun Oct 05, 2009 10:27 pm

Eu as vota pentru Lancer din urmatorul motiv: am mers cu o Octavia Tour zilele trecute ca pasager pe bancheta si mi s-a parut oribil. Spatiul in spate nu este multumitor nici pentru persoane de 50Kg, ca sa nu mai vorbesc de mine. Ma rugam sa ajung mai repede acasa, sa ma dau jos din masina aia. Personal consider ca este un dezavantaj peste care nu se poate trece. Desigur, asta daca nu dai peste un Lancer cu probleme iremediabile cu relanti-ul.

Avatar utilizator
vasis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 04, 2009 8:43 pm
Contact:

Mesaj de vasis » Lun Oct 05, 2009 10:44 pm

Problema cu relantiul a aparut la mai multe masini lancer sau driverx este din pacate pentru el un ghinionist... imi pare rau pentru el
asa este spatiul pentru pasagerii spate la skoda octavia tour este mic avand in vedere dimensiunile masinii dar sunt alte aspecte cum ar fi soliditatea si fiabilitatea care te indeamna sa optezi pentru acest model.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Lun Oct 05, 2009 10:44 pm

QUOTE (vasis @ Oct 5 2009, 10:16 PM) Motorul de pe lancer are 16 valve si deci doua axe cu came (DOHC)
...
Inseamna ca am descoperit de ce am probleme cu relantiul. Astia au uitat sa imi puna o axa.

Vezi poza de mai jos.


QUOTE (vasis @ Oct 5 2009, 10:16 PM) ....
Esti multumit de aceasta masina ca si fiabilitate ?
....
Da si nu. Oricum are prea putini km ca sa ma pronunt intr-un mod obiectiv. Dar problema relantiului, scurgerile usoare de la conducta de inalta presiune, o usoara umezire a furtunului care merge de la vas la pompa de ambreiaj + troncaneala in directie cand virez si dau in gropi chiar mici ma pot face sa spun ca nu sunt prea excitat de asa zisa fiabilitate a rablei. Dar nici n-as putea zice ca sunt nemultumit (asta dupa ma spal pe creier si uit de problema cu relantiuri, porniri de AC and shit).


QUOTE (vasis @ Oct 5 2009, 10:16 PM) ....
Marturisesc ca aspectul lancer-ului este unul foarte reusit, chiar m-a cucerit.
Pe mine m-a socat. Nu imi venea sa cred ca se mai vinde o masina cu design de anii 90. Zici ca e continuarea lui Cielo. Dar dilar boy, stiind meserie, a stiut ce sa faca cu neuronii mei si repede a rezolvat sa ma urc intr-un Lancer. Si in interior s-a schimbat treaba. A inceput sa imi placa.
Fişiere ataşate
SOHC.jpg
SOHC.jpg (211.01 KiB) Vizualizat de 6767 ori

Avatar utilizator
vasis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 04, 2009 8:43 pm
Contact:

Mesaj de vasis » Lun Oct 05, 2009 11:04 pm

Si eu am avut impresia ca este un fel de succsesoare a lui Cielo, acum un an de zile cand am vazut-o prima data, chiar i-am zis dealer-ului acest lucru, cred ca din acest motiv dar si pretul care atunci era de 12700 de euro nu am cumparat-o.
Acum la un an de zile cu toate ca nu am facut un test drive cu ea dar avand experienta fabiei de 1.2 pot sa spun ca este o masina care ma tenteza din ce in ce mai mult, avand in vedere alura ei sportiva si motorul de 1.6 98CP dar si calitatea materialelor, interiorul este rafinat, scaunele au materiale de calitate, dar forma bordului te duce cu gandul la o masina de generatie mai veche, gurile de ventilatie din stg si dreapta butonului de avarii sunt prea mari. Deasemenea radio cd -ul da impresia de radio casetofon.
Exteriorul in schimb mi se pare superOK, poti sa-i pui eventual eleron.

Urata problema cea cu troncanitul directiei...
Nu am condus octavia dar pot sa spun ca pe fabia am o directie superba, este precisa si se intareste la viteza mare.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Lun Oct 05, 2009 11:15 pm

Si la Lancer e superba directia. Dar ... troncane la viteze relativ mici in gropi, cand virezi. Daca mergi drept, poti lua groapi si nu troncane deloc.

Eleron? Nu bag bani in tampenisme si prostioare doar pentru look. Urata cum e, e bine asa cum e....

Avatar utilizator
vasis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 04, 2009 8:43 pm
Contact:

Mesaj de vasis » Lun Oct 05, 2009 11:24 pm

la mine se aude un mic troncanit cand franez, pozitia schimbatorului fiind la punctul mort, nu pot sa-mi dau seama daca este de la placutele de frana sau poate cum zici tu de la directie. Mi s-a intamplat de cateva ori, chiar azi, odata, si ereau ceva denivelari pe acolo.
mie nu mi se pare o masina urata.

si la fabiile de 1.2 era o problema la motor de care m-am lovit si eu, la prima cheie, motorul pornea pentru cateva secunde, acul arata 800 de turatii dupa care incepea sa nu mai mearga rotund, sa scoata niste zgomote ciudate si sa se opreasca. La a doua cheia pornea.
Problema s-a rezolvat odata ce am inceput sa-i bag numai benzina de 100, era in perioada de rodaj dar si dupa putin

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Oct 06, 2009 12:16 pm

@vasis
exista 16 valve fara doua axe cu came
@driverx
exista 2 axe cu came, iar cureaua sa antreneze doar una din ele. cealalta e antrenata de prima prin intermediul unor roti dintate.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi VERSUS...”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori