Pagina 1 din 2

Scris: Vin Dec 12, 2008 9:50 am
de gnok
pajero 2.5 td ''93. de la achizitie la forma finala :

Scris: Vin Dec 12, 2008 1:18 pm
de Klez
QUOTE (gnok @ Dec 12 2008, 09:50 AM) pajero 2.5 td ''93. de la achizitie la forma finala :

Fain cazanu` nenea... Sa-ti creasca mare

Scris: Lun Oct 19, 2009 1:55 pm
de balishag
salut, vin cu o intrebare. am un pajero 2004 si am observat zilele astea ca daca vreau sa cuplez 4x4, dupa cateva secunde se aprinde un beculet portocaliu din mijlocul iconitei cu cele 4 roti, la bord, stingandu-se verdele de la roti. ai patit sau stii care e faza?

Scris: Lun Oct 19, 2009 6:15 pm
de Klez
Daca se aprinde exact in centrul celor 4 roti, adica la mijlocul masinii, este blocantul central. Daca se aprinde intre cele 2 roti spate, este blocantul spate (daca este echipat cu asa ceva masina). Oricum, eu tind spre blocant central. Mitsu Pajero cele mai vechi >92 nu au diferential central, odata cuplat 4x4 in reductor, puterea se transmite egal, 50%-50% spre puntea fata/spate. Cele mai noi, cum este si a ta, a renuntat la acea idee si a bagat diferential central, eventual si cu blocant.

Scris: Lun Oct 19, 2009 7:56 pm
de balishag
exact in centrul rotilor...dar care-i faza cu blocantul central?

Scris: Lun Oct 19, 2009 8:18 pm
de Klez
Cu toate ca ai 4X4, tie de fapt iti trage doar o singura roata din cele 4, stabilite dupa calculator. Mai exact, calculatorul imparte prin diferential cuplul intre puntea fata si spate. Adica de exemplu 10% fata, 90% spate. In momentul cand "blochezi centralul" cuplul se imparte egal intre punti, 50-50%. In general, diferentialul te ajuta doar cand mergi pe asfalt, unde aderenta poate fi mare.
Cu centralul blocat, pe asfalt, fara mari eforturi poti rupe o planetara, un cardan, etc. Cand virezi maxim intr-o parte, e imposibil ca o roata de pe fata sa aibe aceasi turatie ca una pe spate, de aici apar presiuni in planetare, cardane, grupuri si diferential sau reductor.
Cand esti fara diferential central blocat, calculatorul masinii trimite el turatia intre una din cele 4 roti, tocmai pentru a exclude posibilitatea unor "neplaceri"
Pentru a te convinge, blocheaza centralul in 4x4 si fa un viraj strans pe asfalt uscat, Ai sa ai impresia ca masina e infranata incontinuu. Nu insista prea mult ca nu toate piesele sunt facuta sa tina pentru tot-deauna.

Scris: Lun Oct 19, 2009 9:59 pm
de balishag
deocamdata merg pe 2x4 pana ajung la service ...

multumesc !

Scris: Mar Oct 20, 2009 10:32 am
de Klez
Poti merge linistit si cu 4x4 pe orice drum, dar fara sa cuplezi blocantul central. Cand ai aderenta mai scazuta, gen namol mare, o balta, etc, atunci apasa butonul si gata.

Scris: Vin Oct 23, 2009 9:57 am
de balishag
salut klez, am fost la service cu problema cu 4x4 si se tragea de la o mufa...

Scris: Mar Sep 21, 2010 4:07 pm
de gnok
Maaama da ce de timp am lipsit de pe aici...hai sa bag cateva poze din ultimile ture de prin 2009..asa de backup...



Si dupa o pauza de un an,...m-am apucat de RK la Pajero...set motor/distributie/consumabile...si vopsit...la final bari fata si spate HD home made by me...asta cam peste 1 luna wink.gif ...deocamdata masina asteapta sai montez motoru sus si ne pregatim de haine noi..smile.gif