Pierderi Intermitente De Putere

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
vali rfo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 02, 2013 9:01 pm

Mesaj de vali rfo » Lun Sep 02, 2013 10:06 pm

Salut. Am un l200 din 2002 115 cp. Uneori pare ca nu trage bine dupa 3000 rpm. Zic asta pentru ca alteori trage. Si in general problema apare cand e cald afara. Temperatura la motor e buna, filtre noi, nu erori, nu fum. Am fost la reprezentanta, tester, furtune vacuum, toate bune. Totusi... Caut pe net si aflu ca se intampla des sa se strice solenoizii de VGT. Dar se aprinde check engine. Iar la mine nu se aprinde. Azi am pus un ceas de turbo sa vad daca toate sunt bune acolo. Cred ca nu sunt. Cand am iesit din Bucuresti, pe drumul spre casa, am facut cateva teste la presiunea inregistrata in toate treptele de viteza. In 1 si 2 presiunea e de 1,2 bar intre 2000-4000rpm. Senzatia in 2 e ca nu trage bine ( posibil overboost ). In 3 sta la 0,9-1 bar intre 2000si 4000rpm si se simte ok. In 4 sta la 0,8-09 si e ok pana la 3000. Dupa 3000 scade la 0,5bar. Uneori isi revine singura alteori trebuie sa iei un pic piciorul si sa accelerezi iar sa-si revina. Pana ajunge la 4000rpm face de 2-3 ori. Interesant, in a-5-a, se comporta similar cu a 4-a dar nu apuca sa scada decat la 0,6-0,7 si isi revine singura de fiecare data. Ajunge intotdeuna cu a 5-a la 4000 rpm ( 150km/h). Cand am ajuns acasa ( 60 km de drum intins ), a mai scazut un pic temperatura ( 23 grade ). Nu a mai facut deloc scaderile alea de presiune. Singura treaba neclara a ramas la 1 si 2 cu presiunea aia de 1,2bar si senzatia ca in 2 trage mai prost ca in trei ( care nu e doar senzatie ). Pe o panta, de la 30km/h la 55km/h ajunge mai repede cu a3-a decat cu a 2-a. Legat de presiunea din turbo, cei de la reprezentanta au zis ca 0,8-0,9 e normal pentru motorul asta. Acum,...are cineva vreo experienta cu genu asta de probleme, sau cunoaste cineva un mecanic cu mai multa experienta ( nu doar ce invata la scoala si ce ii spune testerul )? Multumesc

Avatar utilizator
vali rfo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 02, 2013 9:01 pm

Mesaj de vali rfo » Mar Sep 03, 2013 9:18 am

Am fost iar in probe dimineata asta. Temperatura afara 15 grade. Imediat dupa ce s-a incalzit motorul am inceput sa-i dau. In toate treptele in prima faza ajungea la 1bar si apoi se stabiliza la 0,8. A tras perfect. Dupa vreo 5 min de forje, A inceput sa creasca presiunea in a 1-a si a 2-a la 1,2 bari si sa apara senzatia ca nu trage bine. In restul treptelor a ramas la 0.8. O singura data a dat sa scada la 0,6 in a 4-a, dar si-a revenit imediat. Concluzia e 0,8-0,9 bar e ce trebuie la masina asta. Nu-i place nici 1,2 nici 0,5. Problema e ca reuseste sa ii mentina. Repet ca problemele apar doar in forja, dupa 3000 rpm.
Mai are cineva probleme asemanatoare?

Avatar utilizator
apetreicatalin67
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm

Mesaj de apetreicatalin67 » Mar Sep 03, 2013 11:09 am

Ne gandim...eu am modelul din 2007,..dar meditez.

Avatar utilizator
vali rfo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 02, 2013 9:01 pm

Mesaj de vali rfo » Mar Sep 03, 2013 5:41 pm

Partea cea mai proasta la modelul meu e ca are electronica exact cat sa te incurce. Nici nu iti poate spune exact ce se petrece acolo ( vezi audi , bmw ) nici nu poti sa faci verificari sau modificari ca la una pur mecanica. As zice totusi ca problema e de la solenoizii de VGT. Dar nu imi vine sa dau 200E si sa nu fie aia. Si unii de proba nu am de unde sa iau. Poate totusi stie cineva ceva

Avatar utilizator
cipcirip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 20, 2008 11:36 pm

Mesaj de cipcirip » Mie Sep 04, 2013 7:26 pm

Poate ar trebui sa circuli cu ea normal si nu gen rally raid.

Avatar utilizator
vali rfo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 02, 2013 9:01 pm

Mesaj de vali rfo » Joi Sep 05, 2013 8:10 am

Poate ai si tu dreptate. In 90% din cazuri merg "normal",cum zici tu si nu se simte nici o problema. Dar in 10% merg tot normal pentru acele cazuri. Dupa cum am zis: o depasire, o panta lunga, un noroi mai mare...Si nu ca nu s-ar descurca asa cum e si in aceste 10% din situatii. Dar ma enerveaza faptul ca nu functioneaza cum trebuie. Nu imi place sa am lucruri ( inclusiv masini ) care functioneaza doar partial.

Avatar utilizator
Boris168
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 11, 2012 2:40 pm
Contact:

Mesaj de Boris168 » Vin Sep 06, 2013 6:44 am

CEva de genul acesta ma nemultumea si pe mine.
Pana la 3000 tragea si mergea ok (simteam totusi ca parca "o tinea ceva usor") si aveam si 100-110 km/h, si dupa abia trageai sa depasesti un camion, urca slab pana la 3200-3400 rot/min ... iar uneori (parca atunci cand era mai rece afara... doar o impresie!) mergea si o simteam libera si avantata pana in 3000 si dupa ajungea si peste 4000 rot/min lejer...
Tot asa, am masurat presiunile in mers, pe loc ... "si deloc" nu aparea vreo idee de defect...
Nu scotea fum,
Nu se aprindea nici un bec pe bord, nici o eroare in tester motor.

La mine a fost o valva (cea maro parca, din grupul celor doua valve din dreapta sus motor).
Inseamna ca incepe sa nu mai realizeze etansarea ventilului supapaei pe scaunul ei.
E o problema frecventa. Am avut curiozitatea si am desfacut-o incet si usor, am sters partea cauciucata a ventilului valvei apoi, si a mai mers o perioda, insa tot am inlocuit-o sa fiu sigur, inclusiv cea de langa ea (adica si cea neagra).
Ca o verificare, am observat ca tragea la max. tija la turbo, si acolo ramanea, nu o mai ajusta .... am scos si obturat furtunasul in partea capsulei cu membrana ce trage tija de la turbo ... o perioada am mers asa si mi-a fost clar ca era de la valva ce controla wastegate-ul la turbo...

Sa ne scrii ce ai reusit in final...

Bafta si numai bine!

Avatar utilizator
vali rfo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 02, 2013 9:01 pm

Mesaj de vali rfo » Dum Sep 08, 2013 9:20 am

La mine ajusteaza controlul wastegateului. La relanti sta tras la maxim si cand accelerezi se duce inapoi, revine dar oricum pare ca functioneaza. Cel putin cu motorul nu foarte incins. Oricum am comandat valva maro sa imi iasa din grija. Ieri, cand studiam traseele de vacuum de la valvele astea, am vazut un pic de ulei pe gatul care uneste furtunul dintre intercooler si admisie. Demontez sa vad daca sunt probleme cu garniturile, si gasesc acolo o clapeta, gen clapeta admisie, Asta e comandata prin vacuum de solenoidul negru. Nu inteleg ce rol are acea clapeta. Probabil are o legatura cu EGR. Daca s-a stricat si solenoidul negru, clapeta poate sa stea inchisa si degeaba baga turbina. Daca tot am umblat si urmeaza sa schimb solenoidul maro, i-am demontat pe amandoi. Din ce am verificat eu, pare ca functioneaza bine. Totusi e o chestiune mai complexa cu ei decat ca un robinet on/off. Cand nu au curent, intrarea e inchisa iar iesirea comunica cu exteriorul. Cand ii dai curent, intrarea comunica cu iesirea si se inchide comunicarea cu exteriorul. E mai mult ca un robinet cu 3 cai. Cert e ca momentan sunt in ceata maxima. Sper sa se rezolve prin schimbarea acelui solenoid. Daca nu, ma bate gandul sa desfiintez clapeta aia. Probabil va fi nevoie sa fac ceva si la EGR.
Sau exista varianta sa shimb si solenoidul negru, pe urma senzorul de depresiune (vacuum) de pe circuitul care comanda wastegateul si senzorul de presiune din galerie. Cam astea sunt toate lucrurile care pot influenta turbina. Simplu ca bunaziua

Avatar utilizator
Boris168
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 11, 2012 2:40 pm
Contact:

Mesaj de Boris168 » Lun Sep 09, 2013 9:06 pm

Eu am pus un "blind" pe intrare gaze in EGR ... e ca si cum am facut un om "fumator" sa devina "nefumator" ...

Avatar utilizator
vali rfo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 02, 2013 9:01 pm

Mesaj de vali rfo » Mie Sep 11, 2013 5:35 pm

A venit si valva aia miraculoasa. Pana se incalzeste si un pic dupa, totul e perfect. Ca si pana acum. Dupa aia, ca si pana acum are momente bune si rele. Poate din autosugestie, poate fiindca imi pare rau de banii care i-am dat pe valva aia... parca are mai mult momente bune decat rele. si parca alea rele nu mai sunt chiar asa. Am facut probe doar in a 2-a si a 3-a. Nu am avut spatiu pt viteze mai mari. Maine o sa vad mai exact ce si cum, fiindca vine si ceasul de turbo si furtunul de silicon. Trebuia sa vina de azi, dar idiotii aia au uitat sa-l expedieze ieri. O sa schimb toate furtunele care au legatura cu turbina, egr, senzori... Legat de EGR, daca tot facusem loc in jurul lui, l-am demontat si pe el. Era foarte curat - pentru un EGR, bineinteles. Adica funingine , dar nu urme de calamina sau alte lucruri care sa il faca sa nu inchida. De inchis, inchide foarte bine. Ma gandesc, ca fiind curat, inseamna ca a lucrat corect si nu au trecut cine stie ce gaze pe el. O sa mai merg cu ea asa o perioada si intre timp o sa caut un mecanic de mitsubishi cu experienta. Adica unu care lucreaza de macar 10 ani si care probabil s-a mai intalnit cu probleme de astea. La ploiesti mi-au spus ca nu are nimic masina si ca asa merge ea. Nu prrea m-a multumit raspunsul asta

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori