Problema Aer Conditionat

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
raducul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 13, 2010 9:33 am

Mesaj de raducul » Dum Iun 30, 2013 12:36 pm

Am inceput sa am urmatoarea problema cu aerul conditionat: Cand este cald afara (peste 30) dupa o vreme de functionare (chiar si in mers) aerul incepe sa bage din ce in ce mai putin rece pana cand nu mai baga deloc. Daca-l opresc 5 minte si il pornesc din nou are acelasi comportament, merge un timp si o ia de la capat.

Am verificat freonul, nu lipseste.
Daca temeratura ambianta este sub 28 de grade functioneaza fara sa mai apara problema.
Daca este dat pe minim cu aeroterma la max, compresorul merge in continuu fara sa mai decupleze deloc (presinunea mare continua sa creasca, 20+ bari).
Temperatura la apa de la motor este normala, ventilatorul functioneaza, radiatoarele sunt curate.

Idei?

Radu

Avatar utilizator
flyer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 25, 2008 10:28 pm

Mesaj de flyer » Dum Iun 30, 2013 12:53 pm

Ca sa scapi de aceasta problema fa asa cum am facut si eu : vinde-l si cumpara-ti un Land Rover Discovery. Scapi de aceasta problema ( ca dai de altele ii alta poveste)

Avatar utilizator
raducul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 13, 2010 9:33 am

Mesaj de raducul » Dum Iun 30, 2013 1:12 pm

E aiurea sa-l vand la 100k de km. Este o masina buna si capabila, sper sa mai fac macar inca atat pana sa trebuiasca ca o vand.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Lun Iul 01, 2013 5:07 pm

Iti spun ce-am patit eu! La temperaturi exterioare mari aerul conditionat era tot mai slab, compresorul functionand cam incontinuu! Apoi intr-o zi cu 38 de grade afara cu masina relativ incarcata in trafic de oras (Timisoara) observ ca pe langa faptul ca aerul era "caliu" a inceput sa creasca chiar periculos temperatura la apa, aproape ca mi-a fiert! Am oprit aerul si in timp temperatura a revenit la normal! Am ajuns la concluzia ca singura problema ar fi patinajul ambreiajului de la compresor! Nu mai stiu cat a costat piesa si manopera (Casa Auto Timisoara), dar mi-a schimbat doar ambreiajul (vroiau tot compresorul!) si de atunci totul functioneaza normal. Se pare ca tot in jur de 100 mii aveam la bord.
Tind sa cred ca ai aceiasi problema!

Avatar utilizator
raducul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 13, 2010 9:33 am

Mesaj de raducul » Lun Iul 01, 2013 5:36 pm

Intradevar, este foarte posbil sa fie la fel. Cand ma duc cu ea in service am sa mentionez asta.

Multumesc

Avatar utilizator
robiboth
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 28, 2012 6:00 pm

Mesaj de robiboth » Mar Iul 02, 2013 8:54 am

verifica instalatia electrica si electroventilatoarele de racire au turatie variabila si posibil sa nu functioneze corect in sarcina mare. am intalnit aceleasi simtome la alte tipuri. ex. passat 2007 - modul electronic comanda ventilatoare (ambele ventilatoare erau legate printr-un modul electronic care nu dadea comanda corecta la electroventilatorul climei)

Avatar utilizator
raducul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 13, 2010 9:33 am

Mesaj de raducul » Mar Iul 02, 2013 9:12 am

Modelul asta nu are nici un fel de electroventilator, doar unul mare cu vascocuplu. Si oricum, temperatura la motor e ok, nu creste peste jumatate.

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Dum Iul 28, 2013 8:19 pm

QUOTE (raducul @ Jun 30 2013, 12:36 PM) Am inceput sa am urmatoarea problema cu aerul conditionat: Cand este cald afara (peste 30) dupa o vreme de functionare (chiar si in mers) aerul incepe sa bage din ce in ce mai putin rece pana cand nu mai baga deloc. Daca-l opresc 5 minte si il pornesc din nou are acelasi comportament, merge un timp si o ia de la capat.

Am verificat freonul, nu lipseste.
Daca temeratura ambianta este sub 28 de grade functioneaza fara sa mai apara problema.
Daca este dat pe minim cu aeroterma la max, compresorul merge in continuu fara sa mai decupleze deloc (presinunea mare continua sa creasca, 20+ bari).
Temperatura la apa de la motor este normala, ventilatorul functioneaza, radiatoarele sunt curate.

Idei?

Radu
20 bari e presiune prea mare pe inalta.
Asta inseamna ca cuplajul este ok pentru ca compresorul se invarte.
La 38 grd nu trebuie sa ai mai mult de 20 bari pe R134 decat daca ventilatorul se invarte prea incet sau radiatoare murdare.
Ai zis ca radiatoarle sunt curate, de obicei dupa 80000 km se murdaresc in partea de jos nu sus. E problema tipica si se vede doar daca
esti foarte atent , intre cele doaua radiatoare. Se demonteaza si se curata stiu problema si de la modelul anterior si de la service la acest model.
Deasemenea poti avea prea mult freon 100 grame in plus poate genera aceiasi problema.
Ordine a ar fi intai verifica in partea de jos a radiatoarelor daca este curat acolo incepe de fapt laminarea freonului si e cel mai fierbinte radiatorul de clima.
Apoi daca te pricepi da jos tot freonul si pune 545 grame eventual adauga substanta revelatoare ca sa fie pregatit pentru test cu ultraviolete pentru eventuale
pierderi. Joasa trebuie sa aiba 1.8 bari si inalta functie de temp externe intre 15 si 20 bari.
Apoi daca totul e la fel poti suspecta compresorul, adica cupla.
Schimba si filtrul de polen daca il ai montat daca nu iti recomand poti sa infunnzi treptat evaporatorul de la interior si sa omori instalatia de clima.
Cred ca mai gasesti postari unde este filtrul de polen in spatele torpedoului.
Tipul de filtru Mann CUK2231

Avatar utilizator
raducul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 13, 2010 9:33 am

Mesaj de raducul » Dum Iul 28, 2013 8:37 pm

Stadiul actual al problemei:
In cele din urma am ajuns cu mașina la reprezentanta, acolo mi-au spus ca de fapt lipseau 200 de grame de fluid de lucru (deși eu verificasem in urma cu o săptăm?na si bagasem 545, poate aia care au făcut operația au greșit). Au băgat si lichid de contrast. Acum mașina este cu rulota la mare, c?nd o aduc ?napoi am sa trec sa verific dacă exista scurgeri. Pe drumul spre mare aerul a mers fără probleme.

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Dum Iul 28, 2013 10:04 pm

QUOTE (raducul @ Jul 28 2013, 08:37 PM) Stadiul actual al problemei:
In cele din urma am ajuns cu mașina la reprezentanta, acolo mi-au spus ca de fapt lipseau 200 de grame de fluid de lucru (deși eu verificasem in urma cu o săptăm?na si bagasem 545, poate aia care au făcut operația au greșit). Au băgat si lichid de contrast. Acum mașina este cu rulota la mare, c?nd o aduc ?napoi am sa trec sa verific dacă exista scurgeri. Pe drumul spre mare aerul a mers fără probleme.
ti-au verificat radiatorul daca e curat?
Daca presiunea creste foarte mult peste 26 bari compresorul are o supapa de refulare
Poate sa refuleze pina scade presiunea si apoi merge cu cat freon a ramas .
Refularea e foarte scurta ca un fiss scurt
Cu 200gr freon mai putin nu puteai sa ai peste 20 bari chiar la 38 grd eu cred ca ti-au pus mai mult si a refulat
de aceea au gasit cu 200gr mai putin
oricum tine-o sub control cu substanta revelatoare se vede foarte bine daca exista o pierdere si pe unde.
distractie placuta la mare

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori