Jenti 18" Pentru L200

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
Cro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 06, 2012 6:01 pm

Mesaj de Cro » Mar Noi 06, 2012 6:55 pm

Salutare la toata lumea !

Am intrat de cateva luni si eu in randul privilegiatilor posesori de L200 si am invatat o caciula de lucruri interesante de la voi, citind pe-aici, lucru pentru care va multumesc !

Voiam sa va supun atentiei urmatoarea tema cu care ma confrunt, poate v-ati intalnit careva cu ea:
Jentile pe care le am sunt pe 16" si, pentru ca am primit odata cu masina un set frumos de jenti pe 18" si cauciucuri de iarna noi pentru ele, m-am pus pe treaba sa le schimb, ca tot va veni iarna in curand.

Problema1: Jentile pe 18" au gaurile pentru piulite la prezoane mai mici (cred ca de 28mm diametru, daca am masurat bine), deci piulitele de la cele pe 16" nu se potrivesc. In plus, partea de janta ce intra in contact cu piulita este conica. Dau fuga la furnizor de piese, cauta, nu se gasesc decat originale, pretul ... (nu vreau sa recunosc cifra )

Iau dezmembrarile la rand, studiaza oamenii problema, fac rost de vreo 3 modele (in general de pe la Ford Focus se pare ca se potrivesc) si gata, 24 buc.
Stiti ceva despre asa ceva ? Sau fac vreo nefacuta ?

Problema 2: Partea de prezon care ramane libera pentru infiletarea piulitei, inclusiv zona conica, este de aprox 12mm. Este de ajuns, avand in vedere ca sunt, totusi, 6 prezoane ?

Problema 3: Cu prezoanele in punga, cu jentile si cauciucurile in carlinga purced spre vulcanizare sa ma bucur, in sfarsit, de ele montate. Pun la socoteala ca abia am gasit vulcanizare cu presa pentru jenti de 18" si raman, din nou, cu ''buza umflata'': se pare ca trebuie o tubulara extrem de subtire in carne care sa intre pe orificiul jentii si sa fie si pe dimensiunea piulitei. Stiti ceva despre existenta unei astfel de tubulare ?

Problema 4: Nu in ultimul rand (poate chiar in primul rand), stiti ceva despre solicitari nerecomandate pe care le-ar produce acest tip de jenti masinii ? Ca idee, masina va fi utilizata 60% pe asfalt si 40% pe drumuri normale de pamant / noroi / zapada (santier)

In speranta ca nu am facut prea multe greseli de exprimare tehnica, astept ceva opinii de la voi, daca puteti.

Multam frumos !

Avatar utilizator
al_eugen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 19, 2009 6:34 pm

Mesaj de al_eugen » Mar Noi 06, 2012 9:32 pm

Salut,

Daca am citit cu atentie ce ai scris (ceea ce nu garantez la ora asta... scuze), ai un set de jante pe 18" in 6 prezoane + gumele de iarna primite o data cu masina. Dar exista o problema cu piulitele...

Ce as comenta eu, ca proprietar de masina incaltata cu 18" vara si 16" iarna:
- 18 e fain pe sosea si doar acolo: precis in directie, rapid. In rest simt fiecare denivelare, si Outlanderu n-are o suspensie chiar tare.
- cu 16 trec peste multe damburi (speed bumps de ex) fara sa simt aproape nimic...
Ma gandesc serios sa trec la anul pe 16 si pentru vara.

In rest, daca estetica masinii cere jante pe 18", ar merita cantarita o roata echipata pe 18 si una pe 16 sa te asiguri ca sunt relativ egale. O roata mai grea va cauzeaza mai mult stress in transmisie/suspensie. Acuma, cat e proiectat L200 sa duca... nu stiu


In plus, e de verificat daca jantele actuale se sprijina pe butuc (hub-centric) sau doar pe prezoane (lug-centric). Ideal, cele pe 18 ar trebui sa fie in acelasi sistem


Sper ca randurile de mai sus sa fie de un ajutor.

Bafta

Alex

Avatar utilizator
Cro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 06, 2012 6:01 pm

Mesaj de Cro » Mie Noi 07, 2012 9:49 am

Multam, Alex, pentru opinii ! Sunt binevenite, clar.

Aceasta situatie, cu siguranta, e un compromis pentru iarna asta, ca am jentile astea si gumele de iarna noi pentru ele.
Voi face in iarna cateva drumuri Arad-Constanta si retur si nu as avea curaj fara cauciucuri de iarna, oricat de ''4X4'' e masina si oricat de ''driver'' m-as considera. De cand ma stiu driver, ''iarna-Cesar" trebuie sa primeasca ce-i al ei, clar revizie de iarna la masina si gume de iarna.
Jantele actuale se sprijina pe prezoane, la fel si cele noi. Comparatie de greutate intre jenti echipate, nu am reusit sa fac, dar sigur cele pe 18" sunt mai grele.

Voi merge azi sa caut o tubulara care sa se potriveasca (oricum imi trebuie pentru eventuale interventii) si vad cum se comporta masina dupa montaj.

Pun si o imagine, poate imi spune cineva care mai are modelul asta cum se comporta.

Numai bine !
Fişiere ataşate
Janta_18_.JPG
Janta_18_.JPG (133.59 KiB) Vizualizat de 6918 ori

Avatar utilizator
cipcirip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 20, 2008 11:36 pm

Mesaj de cipcirip » Mie Noi 07, 2012 11:38 am

Salut
Sunt jante originale Pajero din ce vad eu. De aceea iti raman doar 12 mm din prezon.
Daca nu fortezi in teren accidentat nu ar trebui sa fie probleme. Daca ai sari santuri s-ar putea sa rupi cateva prezoane.
Bafta
Nu stiu cum s-ar potrivi piulitele de la Focus. Stiam ca astea japoneze au alt pas la filet. Da mai stii...

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Noi 07, 2012 11:52 am

Eu tot de ford am piulite, M12x1.5. Pana aici toate bune, dar nu au scaunul la fel de conic precum cele originale, asa ca nu se aseaza perfect in janta. N-ar fi o problema, pt ca se centreaza pe butuc jantele mele nu din prezoane, dar nu sunt multumit asa ca o sa mai caut piulite pana la primavara.

Avatar utilizator
Cro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 06, 2012 6:01 pm

Mesaj de Cro » Mie Noi 07, 2012 12:35 pm

@ cipcirip: am banuit eu ca nu sunt de L200, ca nu seamana cu niciunele vazute pe net...
Cu siguranta voi fi foarte atent cu ele (daca voi fi multumit de cum se aseaza la montaj). Filetele de la prezoanele de Focus se potrivesc la prezoane, sunt in pas.

Dar, daca reusesc sa le montez, oricum le voi verifica de vreo 2 ori/saptamana sa vad cum se comporta prezoanele/piulitele.
Iar rotile astea vor vedea doar mers ''batranesc'' pe asfalt iar la santier voi avea grija sa nu le fortez.
Offroad fac doar pe 2 roti, pe 4 nu ma pricep si nici nu ma atrage prea tare ideea ...

@ Alex44: Piulitele par sa se aseze bine pe scaunele jentilor, dar e greu de apreciat, avand in vedere ca scaunele jentilor sunt foarte adanc situate in janta. Nu stiu cum si daca le-as putea studia mai corect.
Clar jentile se centreaza doar pe suruburi, deci probabilitatea ca ''taurul de L200" sa se razbune pe prezoane la o fortare este destul de mare, sunt constient de asta. Si ultimul lucru pe care cred ca si-l doreste cineva este sa ramana fara roata cine-stie-pe-unde sau in trafic ...


Multumesc amandurora pentru opinii.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Noi 07, 2012 12:50 pm

Priveste din spate. Cu roata scoasa de pe masina infige prezonul in gaura si vezi din spatele jantei cu se vede, ce joc are..poate iti poti face o idee asa.

Daca ai prezoane si nu piulite, atunci sper ca provin de la un ford mai greu, chit ca ai 6 chiar nu vrei sa se reteze unul.

Avatar utilizator
Cro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 06, 2012 6:01 pm

Mesaj de Cro » Mie Noi 07, 2012 1:19 pm

Yep. Facut. Se pare ca ''se pupa'' bine.
Acu... imi iau o janta in carlinga si plec in expeditie de cautare tubulara care sa intre pe gaurile de la janta. Oricum imi trebuie si pentru cheie de roti...

Dupa ce le montez (sper ca reusesc) revin cu foto si prime reactii.

Multam tare frumos !

Avatar utilizator
Cro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 06, 2012 6:01 pm

Mesaj de Cro » Mie Noi 07, 2012 8:10 pm

Montat. Am gasit tubulara si am montat. Arata intr-un mare fel. Stiu ca pentru voi nu e nimic iesit din comun ca nah, pentru unii dintre voi e pasiune veche, dar pentru mine e minunatie...
Nu stiu daca ma vor lasa cei care mediaza acest site, dar eu voi posta si cateva fotografii. Daca e cu suparare, le sterg

Mentionez ca sunt destul de temator cu piulitele de Focus, pentru ca prind maximum 8-9mm din prezon. Am folosit 6 piulite de Focus pe fata si 6 piulite luate de la un ''dezmembrari'' doar de japoneze din Arad, care par sa se cupleze mai bine cu janta. Voi cauta zilele urmatoare inca 6 astfel de prezoane, sa le schimb si pe fata (nu mai spun ca m-au uscat de bani prezoanele: 12 buc = 100Ron, ceea ce mi se pare destul de mult, dar mult mai putin decat comandate originale noi = 25ron/buc). Voi fi atent sa le verific cu cheia o data la doua zile sa vad daca nu se slabesc.
Datorita faptului ca toata forta si greutatea masinii se transpune in direct in ''seile'' piulitelor, sper sa nu am probleme cu ele. De asemenea, cred ca riscul de forfecare a prezoanelor nu este de neglijat, iar aici imi mai puteti povesti (sper sa nu fie astfel de cazuri) din astfel de experiente. Inco o data: sper sa nu fie cazul.

Urmeaza sa ma apuc de studiat tema carligului de remorcare, bullbar-ului pe fata si scutului de protectie fata. Orice sugestii sau redirectionari catre topic-uri de aici sunt binevenite, mai ales ca nu mai reusesc sa imi fac timp sa citesc toate lucrurile interesante scrise de voi aici.

Daca e cineva interesat de dezmembrarile de japoneze descoperite in Arad, iata numarul de telefon (nu fac reclama): Auto Center Parc 0257276440 / 0744607237. Atentionez, insa, pe cei care ar putea apela acolo, ca, desi par foarte seriosi si ca se pot gasi de toate acolo, sunt FOARTE SCUMPI (ca sa nu spun altfel). Dar asta e o problema, probabil des intalnita, la dezmembrari: te ''miros'' ca ai nevoie acuta de piesa aia, stiu ca e foarte scumpa de cumparat noua si te jupoaie la pret.

Multam inca o data si tinem aproape.
Fişiere ataşate
PB070023.JPG
PB070023.JPG (118.23 KiB) Vizualizat de 6909 ori
PB070022.JPG
PB070022.JPG (109.43 KiB) Vizualizat de 6905 ori
PB070021.JPG
PB070021.JPG (123.7 KiB) Vizualizat de 6926 ori
PB070020.JPG
PB070020.JPG (128.05 KiB) Vizualizat de 6922 ori

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Noi 07, 2012 10:03 pm

QUOTE (Cro @ Nov 7 2012, 08:10 PM) Nu stiu daca ma vor lasa cei care mediaza acest site, dar eu voi posta si cateva fotografii.
Dimpotriva, genul acesta de "iesiri" sunt puternic incurajate. Te invit chiar, sa ne prezinti mult mai in detaliu "bestia" in cadrul sectiunii L200-le meu.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori