Curatare Galerie Admisie,egr,bujii Incandescente.

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Vin Aug 17, 2012 5:15 pm

QUOTE (cipcirip @ Aug 16 2012, 07:55 AM) Sincer nici nu stiu care e EGR-ul ala.

Uite-l:


Informatia e valabila doar pentru modelul nou din 2006 incoace,la cel vechi e altfel...

Si ca tot veni vorba am umblat si eu in zona aia ,nu la EGR dar in apropiere...furtunul care vine de la intercooler si-a dat demisia dupa 5 ani si 165 000 km:

Arata cam asa:


Acoperit de praf nici nu se cunoastea ca e crapat chiar pe cot,mi-a atras atentia doar pentru ca suiera la accelerari puernice,l-am dat jos si..... surpraaaaiz:


Cu ocazia asta a vazut lumina zilei clapeta de acceleratie ( i se mai zice dozor aer ca suntem francofoni totusi):

Deci acolo nu a umblat nimeni niciodata,eu zic ca arata totusi decent dupa atata timp...cred ca arata si mai bine cand era furtunul etans. Bineinteles am curatat-o ,depunerile alea erau de ulei nu calamina.

Furtunul era de preferat sa fie schimbat dar pentru ca operatiunea s-a facut sambata dupa amiaza a fost rezolvat cu banda de etansare pentru esapament ,arata cam asa la final:

Nu stiu cat o sa reziste ,deja se vede ca se umfla unde e ruptura ,trebuie sa-l tai in doua chiar acolo si sa bag o teava metalica in el plus coliere deasupra ,e singura solutie serioasa ca eu unul nu dau 100 euro pe el,atat costa...

La toata operatiunea am fost ajutat de asistentul meu negru (de funingine),care in loc sa scoata ralantiul din baie a pescuit ceva in calamina lui Catalin:

Avatar utilizator
apetreicatalin67
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm

Mesaj de apetreicatalin67 » Sâm Aug 18, 2012 8:24 am

Dupa ce dai jos dozorul fii sigur ca-ti ve-i gasi si egr-ul si galeria plina de negrotei,,,,daca nu te supara nu umbla.Clapeta asa arata si la mine,ba chiar mai frumoasa-nu te supara,....vds.

Avatar utilizator
cipcirip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 20, 2008 11:36 pm

Mesaj de cipcirip » Sâm Aug 18, 2012 2:21 pm

Merci.
Chiar nu stiam care e ala. Nefiind mecanic de meserie. Am schimbat eu chiuloasa si garnitura, da la EGR nu am umblat vreodata.

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Sâm Aug 18, 2012 5:22 pm

QUOTE (apetreicatalin67 @ Aug 18 2012, 08:24 AM) Dupa ce dai jos dozorul fii sigur ca-ti ve-i gasi si egr-ul si galeria plina de negrotei,,,,daca nu te supara nu umbla.Clapeta asa arata si la mine,ba chiar mai frumoasa-nu te supara,....vds.

Pai si la mine cred ca era curata ,ziceam ca s-a murdarit dupa ce s-a spart furtunul ...nu,nu umblu mai departe ca nu are rost ,am altele de rezolvat dupa cum stii...merge bine ,nu ma leg la cap ,o las asa cum e ca poate ma lasa si ea cand o fi frigul mai mare )

Avatar utilizator
apetreicatalin67
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm

Mesaj de apetreicatalin67 » Dum Sep 09, 2012 10:36 am

Nu stiu cit o sa-ti reziste artificiul pe furtun,ala se umfla la acceleratii puternice cu 30-40% din volumul initial si sa nu-ti plesneasca de mai incolo.Pentru moment te scoate din necaz,ridica, capota si pune pe cineva sa accelereze...vezi ce se intampla....vds.

Avatar utilizator
apetreicatalin67
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm

Mesaj de apetreicatalin67 » Sâm Mar 22, 2014 10:46 am

Jack,....
astept cu nerabdare detaliile operatiunii de alaltaieri.....hai delecteaza-ne nu ne mai tine in tensiune...

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Dum Mar 23, 2014 5:40 pm

QUOTE (apetreicatalin67 @ Mar 22 2014, 10:46 AM) Jack,....
astept cu nerabdare detaliile operatiunii de alaltaieri.....hai delecteaza-ne nu ne mai tine in tensiune...
Sal,
In primul rand evenimentul produs are legatura cu aprinderea becului din bord care arata a sunt probleme la motor
Din discutiile de la service si dupa testare situatiile cele mai dese sunt trei:
- furtunul de la sistemul de control al emisiilor infundat sau senzor defect
- valva EGR cu probleme (supapa blocata datorita murdariei sau actuatorul gripat sau defect)
- valva regulatoare de pe pompa de injectie
In cazul meu masina mergea normal poate un pic putere mai mica nu semnificativ , nu aveam situatii de "dat in nas"
sau alte probleme, motorul mergea cursiv fara zgomote.
Primul lucru inainte de a merge pe un tester curatati cele doua furtune care fac legatura intre senzorul "engine control boost"
si gaurica de pe capacul de la motor , ar trebui sa fie curata in caz ca nu merge prost EGR-ul sau aveti probleme cu turbina
La mine erau putin murdare . Operatiune e bine de facut periodic la 30000 km pentru atrage o concluzie cand ar trebui curatata
valva EGR.
Cum nu aveam probleme de putere am mers pe tester unde eroarea era de EGR.
Inginerul a spus ca in general se strica actuatorul.
Am fost programat a doua zi asa ca dupa ce am discutat cu mecanicul meu care si mi-a zis si el sa vin a doua zi, m-am apucat singur
de operatiunea curatat EGR . Daca a facut-o Catalin nu se poate sa nu-mi iasa si mie.
Sunt patru suruburi de 14 si doua de 12 . Va trebuie o trusa de tubulare solida nu pocnitori.
In 20 minute se da jos tot ansamblul . Funingne peste tot. Se curata tot cu benzina si acel racitor care face legatura intre galerie si EGR
cu Triumf pentru aragaze. Puteti folosi si manusi chirurgicale ca sa nu va murdariti tare.
Valva si asa mudara se misca normal . Sa curatat tot acolo si bineinteles ma gandeam ca s-a defectat actuatorul . Actuatorul se misca
foarte greu la inceput. Am scos axul melcat l-am curatat si regresat cu vaselina siliconica spray.
Am montat inapoi ansamblul valva fara actuator , care a fost lasat scos insa conectat electric. La pornire trebuie sa-l traga la maxim
apoi se misca inainte si inapoi functie de turatie si de cum incearca computerul sa recupereze din gazele nearse. La oprirea motorului
actuatorul impinge valva spre maxim si apoi urmeaza o procedura de testare care se incheie cu "parcarea' in pozitia tras complet .
Dupa a treia sau a patra pornire martorul se stinge daca totul este OK.
Au trecut deja patru zile de la operatiune si totul pare OK.
Din punctul meu de vedere as recomanda sa dati jos actuatorul si sa-l gresati , in primul rand vaselina posibil in timp sa isi piarda din calitati
zona fiind destul fierbinte . Nu trebuie facut nici un reglaj soft dupa aceasta operatiiune.
Cred ca acum s-au lamurit si unele probleme legate de martoul motor aprins.
Intai se curata furtunele , apoi se scoate actuatorul si se curata si se observa daca merge sus jos , apoi concluzia e clara valva de pe pompa.
Pentru comfirmare se merge la tester .
Cam asta e de spus daca va reapare problema e clar ca e din actuator si cred ca am sa-l cumpar de la Milner e 166 lire, la noi la Mitsu cu
reducere e 1350 ron deci 35% mai scump .
E posibil cateodata din cate am inteles sa se blocheze valva deschisa partial sau total ceea ce poate duce la probleme majore , motorul nu poate
porni sau se opreste la turare (se ineaca), deci ramineti in drum . In loc sa chemati platforma se poate scoate actuatorul cu o surubelnita in cruce scoateti
axul melcat si il puneti intr-o punguta , conectati inapoi mufa si actuatorul ,computerul face fara problema pina 3000 rot / min .
Valva ramine inchisa deci mergeti fara EGR , martorul in bord o sa ramina aprins insa puteti merge pina acasa.
La modelul nostru motor 2500 cmc nu se poate scoate valva decat cu rescriere de soft pe computer deci e o treaba complicata.
EGR e un moft ecologic , noi daca am optat pentru 'monstri' nu cred ca ne-am gandit la mediu. Intradevar efectul este ca scade nivelul de oxis de azot insa
desi nu se spune creste nivelul de CO2 si CO . Un motor fara EGR e mai curat . Cu EGR e un pic mai economic, doar daca e curata valva EGR.
Deci curatati periodic valva EGR altfel o sa creasca consumul incet incet.
Nu e mare scofala deci do it yourself.

Avatar utilizator
apetreicatalin67
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm

Mesaj de apetreicatalin67 » Joi Mar 27, 2014 11:59 am

E buna de stiut,...vorbim.

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Mar Apr 01, 2014 8:50 pm

Operatiunea a rezistat o saptamina dupa care nici urma sa se mai miste Actuatorul de pe EGR.
S-a schimbat cu una bucata noua.
Bineinteles dupa operatiune curiozitatea m-a facut sa vad ce anume se strica la motoras.
S-a desfacut capacul de jos o sa atasez si poze , nimic deosebit un rulment SKF masurand insa se observa
ca pe anumite pozitii aveam 2 ohmi pe contactele de jos si lasa impresia ca motorul este cu perii.
Cu o surubelnita s-a desfacut si capacul de sus lipita cu rasina fara sa intampine o rezistenta deosebita.
Una din perii uzata 80% cealalta doar 50%.
Deci proiectare de "ra....." pe romaneste. Motorul trebuia sa fie cu poli permanenti fara perii si cu rulmenti pe
ambele capete ca sa tina cat mai mult.
Asa cum o sa vedeti din poze dupa 185000 km o sa aveti toti probleme cu motorasul respectiv.
La modelul anterior care nu era motoras cu perii valva era se pare vacuumatica deci fiabila.
Fişiere ataşate
egr7.jpg
egr7.jpg (106.71 KiB) Vizualizat de 6329 ori
egr6.jpg
egr6.jpg (102.72 KiB) Vizualizat de 6327 ori
egr5.jpg
egr5.jpg (137.92 KiB) Vizualizat de 6320 ori
egr4.jpg
egr4.jpg (109.18 KiB) Vizualizat de 6312 ori
egr3.jpg
egr3.jpg (95.53 KiB) Vizualizat de 6315 ori
egr2.jpg
egr2.jpg (103.31 KiB) Vizualizat de 6324 ori
egr1.jpg
egr1.jpg (99.69 KiB) Vizualizat de 6332 ori

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Mar Apr 01, 2014 9:02 pm

Presupunand ca te chinui sa pui alte perii se pot gasi, se observa o uzura avansata si a celorlalte trei perii colectoare de curenti mici si a tuturor
traseelor pe care calca. trebuie lipita la loc cu rasina . Probabil vreo 50000 km .
Pretul a fost 1340 ron cu reducere 20% card VIP + manopera 250 ron .
Am gasit si la Milner cam 1050 ron insa nu pot deduce factura pe firma, asa ca cu TVA jos si scadere din impozit am preferat sa o iau de la noi.
Pe ebay in Germania sunt si la 120 EU problema este daca sunt sau nu noi .
Nu am gasit codul si la Delphi pe cutie scrie made in Thailand.
Ce sa zic daca periile se uzeaza egal ar trebui sa tina cam 250000km dupa care sigur trebuie schimbata.
Fara EGR un pic putere mai mica mai ales la accelerari si mai mult fum, de dus se duce si in 4000 rot/min
nu exista limitarii insa fum va fi peste tot pentru ca computerul nu stie sa gestioneze bine regimul de lucru fara EGR
Ar trebui sa fie rescris softul si probabil ar creste cu 5-10% consumul insa motorul ar fi mai curat
Cam asta este situatia cu valva EGR, cautati actuatorul la pret cat mai mic pentru ca sigur se va strica la un moment dat.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori