Scartait Stg Spate

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
WorM T.T.
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 04, 2010 11:20 am

Mesaj de WorM T.T. » Mar Mai 31, 2011 1:16 pm

Salutare ,am si eu o problema imi scartie ceva in zona arcurilor si amortizorului stanga spate ,dupa un drum bucuresti-timisoara prin munti si putine gropi ...se poate sa-mi fi intrat praf intre arcuri se pot curata la spalatorie?e vreo bucsa care o pot verifica de uzura ?? multumesc pt ajutor

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Mai 31, 2011 3:56 pm

Fa o clateala pe sub masina, luand o balta pe la 50-70 kmh. Cu siguranta, cel putin 2 zile nu va mai scartai nimic.
E seceta, ce vrei... Sufera si cazanele noastre de la atata uscaciune...

Avatar utilizator
WorM T.T.
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 04, 2010 11:20 am

Mesaj de WorM T.T. » Mar Mai 31, 2011 9:19 pm

Adevarul este ca am ramas suspendat pe carligul de remorcare incercand sa trec peste un rau care se continua cu un mal abrupt.Mi-au intrat rotile in nisip si apa si am scos-o dupa ce am cuplat 4x trgand doar fata ,sa-mi fi intrat nisip intre arcuri sau pe langa camasa de la amortizor ..? am sa incerc cand o duc la spalatorie sa-l pun sa insite cu jetul pe arcuri si un pic pe amortizor .Revin cu explicatie daca-mi dispare,poate a mai patit cineva lucrul asta si ne impartaseste si noua cum a scapat de scartaitul groaznic

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Mar Mai 31, 2011 10:29 pm

WD40 din belsug pe tot ce este mobil pe acolo inclusiv pe bucsele de caociuc din capetele arcurilor spate ... ar mai si problema bridelor care strang foile,daca nu ai rezolvat-o la rechemare:)

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mie Iun 01, 2011 12:49 am

Si la mine mai scartaia/trancanea cate una-alta anul trecut, dar se tragea de la offroade. Am schimbat in toamna tot ce e bucsa la masina si tot au ramas vreo 2 greierasi. Daca zici de apa si nisip, cel mai probabil iti scartie foile de arc care-s uscate.
Rezolvarea ieftina am spus-o mai sus. Rezolvarea pe bune e sa cracanezi fiecare foaie de arc cu un levier de capatul foilor adica bagi levierul intre foi, sa le cracanezi cam 1-2 cm. Apoi, iei cu degetul niste vaselina si bagi intre foi. Ai terminat cu una, te muti la cealalta... si tot asa pana umpli foile de vaselina. Nu pune prea multa deoarece la presare va iesi afara excesul si il vei pierde. Si mai usor e sa faci asta cu un cric sub sasiu si sa incrucisezi putin puntea, adica sa depresezi foile de arc.

De altfel, acest lucru e valabil ca o metoda de gresare la orice auto dotat cu astfel de suspensie, pentru prelungirea vietii acestora. Personal fac aceasta manevra cam de 3-4 ori pe an, odata cu gresarea a tot ce e de gresat pe sub masina.

Avatar utilizator
apetreicatalin67
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm

Mesaj de apetreicatalin67 » Mie Iun 01, 2011 7:16 pm

Vezi prima data ce e cu bridele,apoi ca sa faci ceva cu staif si de calitate,slabeste bridele dupa ce suspenzi spatiala,departeaza fiecare foaie si ungele cu ulei ars.Nu e nevoie sa dai foile jos...pe masina se pot face lejer...ti-o spun din proprie experienta.....am doua saptamani de cand am definitivat-o.Lungesti cu aceasta ocazie si durata de exploatare a foilor...la mine a mers super-dupa ce am rupt doua foi in 4 ani fara sa le mangai cu ulei....Apropo de deget,....ai grija.....nu-l baga de pe acum antre foi,o sa ai nevoie de el...nu se stie(fara suparare klez)...vds

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Mie Iun 01, 2011 8:27 pm

Daca masina are mai mult de 50000 km aceasta problema apare datorita uzurei unei saibe de pe capatul ultimei foi de arc dintr-un material dur cu un stut pe mijloc care intra intr-o gaura din arc pentru centrare si rigidizare.
Saiba respectiva impiedica frecare foilor de arc intre ele. Exista cate una intre fiecare foaie de arc.
O sa observati ca ultima este foarte uzata. Se pot confectiona . Eu le-am facut din propilena in Iasi si zgomotul
a disparut. Nu se gasesc de cumparat.

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Mie Iun 01, 2011 8:33 pm

QUOTE (apetreicatalin67 @ Jun 1 2011, 07:16 PM) Vezi prima data ce e cu bridele,apoi ca sa faci ceva cu staif si de calitate,slabeste bridele dupa ce suspenzi spatiala,departeaza fiecare foaie si ungele cu ulei ars.Nu e nevoie sa dai foile jos...pe masina se pot face lejer...ti-o spun din proprie experienta.....am doua saptamani de cand am definitivat-o.Lungesti cu aceasta ocazie si durata de exploatare a foilor...la mine a mers super-dupa ce am rupt doua foi in 4 ani fara sa le mangai cu ulei....Apropo de deget,....ai grija.....nu-l baga de pe acum antre foi,o sa ai nevoie de el...nu se stie(fara suparare klez)...vds
Nu va recomand sa puneti vaselina saiu spray WD40 contin ulei si se depune praf.
Apoi iard ispare zgomotul la spalat , iar dati cu vaselina si tot asa .
Problema se rezolva cum v-am spus anterior cu alte saibe confectionate.
In Iasi la Institutul Petru Poni se fac baghete din propilena care se pot prelucra la strung.
Eu le-am confectionat de 10000km si sunt ok.
O bara lunga de 30cm costa 60 RON si confectionarea inca 80 ron si obtineti 4 bucse

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Joi Iun 02, 2011 11:36 am

Si daca nu dai cu vaselina, nu se mai depune praf ? Daca nu e nimic intre foi, doar praf si rugina, atunci vrei sa spui ca ele vor trai mai mult timp decat daca au ceva vaselina intre ele ?
De altfel, eu am cumparat o bara de propilena de 1000/60 cu 110 ron.

@ Domnu A/3... Eu`s nitel mai "imprudent", ce sa-i faci.... dar inca am 20 de degete in total

Avatar utilizator
apetreicatalin67
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm

Mesaj de apetreicatalin67 » Joi Iun 02, 2011 5:03 pm

Domnul Klez...20+1...eu asa socotesc...Parerile sant inpartite,eu merg pe ideea cu gresatul foilor(mai mult cu ulei ars si mai putin cu vaselina)...fac acelasi lucru,dar varianta cu ulei e mai la moda ca si criza.Pe scurt,sant de acord cu cele scrise mai sus de domnul KLez....vds

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori