Problema L 200 Cuplat 4x4?!?!

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
Laur2011
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 20, 2011 7:48 pm

Mesaj de Laur2011 » Dum Mar 20, 2011 8:02 pm

Salut,

Am un L200 (model 2010) ....sa descriu cat mai corect problema ( poate asa trebuie sa fie si sper sa nu fie nimic in neregula, cei de la service au zis ca nu)...
cuplat pe 4H, in momentul cand dau sa virez la maxim stanga sau dreapta (de exeplu manevra de intoarcere) masina da sa se opreasca ( nu motorul) doar ca merge f greu zici ca se rupe, se aud si cauciucele pe asfalt cum ruleaza greu.... e normal sa se intample asa? ori nu am observat eu de la inceput ori asa trebuie sa mearga....va rog sa ma sfatuiti ce trebuie facut.

Merci

Avatar utilizator
alex_eu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mar 16, 2011 6:30 pm

Mesaj de alex_eu » Lun Mar 21, 2011 11:02 am

Salut! Da, este normal fenomenul. Aceeasi situatie este si la Mazda, Ford sau Toyota. Nu stiu sa-ti explic in amanunt ce se intampla, dar din cate stiu la Mazda, in treapta 4H, trag toate 4 rotile cu aceeasi viteza de rotatie. Deci, practic ai o dispunere a fortelor de tractiune de 50 / 50 si de aici provine senzatia de mers infranat. Tot din aceasta cauza nu este indicat s-o fortezi pe uscat.

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Lun Mar 21, 2011 4:05 pm

Totusi trebuie mentionat ca toate cele 4 roti nu trag niciodata in acelasi tmp la un Mitsubishi stock ,indiferent de model sau an de fabricatie... asta e valabil numai pentru anumite modele de Mercedes G,singura masina de serie care are 3 blocabile de la mama lui. Mitsu are doar 2: central si spate , iar cand sunt blocate inseamna 3 roti invartidu-se cu aceasi viteza( cele doua spate si una fata). Asa ca deci pe 4H doar doua roti transmit puterea spre sol: una fata si una spate,respectiv cele care au cea mai mica greutate de invins de pe fiecare punte. Daca se actioneaza si butonul RD LOCK vor fi 3,cele care am zis mai devreme. Unele L200 (cele automate sau dotate cu ESP-CST) nu au nici macar pe spate blocabil ci doar central,urmand ca blocabilele din punti sa fie emulate cu ajutorul franelor...un sistem destul de bunicel de altfel ,dar incomparabil cu un blocabil adevarat. A si pe 2H "trage" o singura roata ,de pe spate adica ...sau impinge,ma rog,mai ales in curbe....

Avatar utilizator
Laur2011
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 20, 2011 7:48 pm

Mesaj de Laur2011 » Lun Mar 21, 2011 4:38 pm

Multumesc mult pt sfaturi.....

Avatar utilizator
Roland
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Sep 02, 2009 11:14 am

Mesaj de Roland » Lun Mar 21, 2011 6:48 pm

Salut,

Daca la viraj in 4h ai vibratii si se infraneaza masina, inseamna ca ai sistemul Easy Select - fara dif. central si cum fiecare din cele 4 roti se invarte in viraj cu alta viteza unghiulara, cel putin o roata merge taras (mai ales in cazul unui drum "tare").

Daca in schimb ai transmisie Super Select, nu e in regula sa traga taras in curba, inseamna ca nu lucraza dif.central. Eu folosesc frecvent 4H pe asfalt uscat in curbe stanse in panta sa amplific efectul franei de motor fara nici o rezistenta deosebita chiar la viraje maxime (atat cu L200 cat si cu Pajero).

Mazda BT 50, Ford Ranger si Hilux nu au dif central si prin urmare utilizatorii sunt avertizati sa nu cupleze 4h pe drumuri cu aderenta.

Avatar utilizator
Mateo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 27, 2009 3:05 pm

Mesaj de Mateo » Lun Mar 21, 2011 7:59 pm

QUOTE (Laur2011 @ Mar 20 2011, 08:02 PM) Salut,

Am un L200 (model 2010) ....sa descriu cat mai corect problema ( poate asa trebuie sa fie si sper sa nu fie nimic in neregula, cei de la service au zis ca nu)...
cuplat pe 4H, in momentul cand dau sa virez la maxim stanga sau dreapta (de exeplu manevra de intoarcere) masina da sa se opreasca ( nu motorul) doar ca merge f greu zici ca se rupe, se aud si cauciucele pe asfalt cum ruleaza greu.... e normal sa se intample asa? ori nu am observat eu de la inceput ori asa trebuie sa mearga....va rog sa ma sfatuiti ce trebuie facut.

Merci

E important sa stim ce cutie de transfer ai: Super Select sau Easy Select. In cazul primei cuti de transfer nu trebuie sa se intample acest fenomen pe asfalt. diferentialul central lasa punea fata si cea spate sa aiba viteza de rotatie diferita. daca e vorba de cealata cutie e normal. puntile au aceeasi viteza de rotatie si atunci se transmit eforturi in roti si cutia de viteze. asta e motivul pt care e recomandat sa nu se foloseasa in regim de drum asfaltat uscat.

Avatar utilizator
cipcirip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 20, 2008 11:36 pm

Mesaj de cipcirip » Joi Mar 24, 2011 4:17 pm

In primul rand cu 4x4 cuplat nu ai ce cauta pe sosea uscata. In al doilea rand nu trebuie fortat la maxim virajul cu fata cuplata. Mie mi s-a intamplat fenomenul, dar la mine rotile nu erau egale ca dimensiune (cele pe fata erau mai mici ca si cele pe spate). Vezi daca nu e vreo roata desumflata.

Avatar utilizator
dchiper
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 07, 2009 9:57 pm

Mesaj de dchiper » Joi Mar 24, 2011 8:06 pm

salut,

nu e normal sa se intample asa. si eu am patit acest fenomen pana cand am schimbat uleiul din diferentiale (nu stiu daca asa e cauza) la mine iesea greu din 4x4 si atunci facea chestia asta imi clipeau becurile la bord....

Avatar utilizator
Roland
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Sep 02, 2009 11:14 am

Mesaj de Roland » Vin Mar 25, 2011 6:24 pm

Nu aruncati cu parerea unde nu sunteti siguri...
Cu sistemul Super Selectl) (are diferential central ) poti sa mergi linistit pe sosea uscata. Chiar este recomandat in manualul de utilizare sa cuplati 4x4 (repet, numai cu transmisie SS) la tractarea unor remorci cu sarcina mare.

Avatar utilizator
Laur2011
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 20, 2011 7:48 pm

Mesaj de Laur2011 » Sâm Mar 26, 2011 10:48 am

Manuala cu 5+1 trepte ? 4x4 nepermanent cu reductor, de tip Super Select 4WD

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori