Pagina 1 din 1

Scris: Dum Ian 23, 2011 10:02 am
de fifi30
am un mitsubishi l200 1998 si iam splinguit arcurile pe spate si sa inaltat de spate cum fac sa o inalt si de fata exista un chit de inaltare pe fata sau alta modalitate

Scris: Dum Ian 23, 2011 11:50 am
de Klez
Oarecum, da.
Pe fata, ai suspensie cu bara de torsiune, carespre deosebire de arc elicoidal, ofera o mica posibilitate de a inalta masina, cu nimic mai mult de 2 chei. Baga masina pe canal, vei vedea sub ea, de la bratul inferior spre traversa spate o "teava" cam de 3 cm diametru. La finalul ei, pe traversa spate, va fi prinsa in sistem parghie cu un surub de 17, sau 15. Cu o cheie de 19 tii contra pe piulita de sus, iar cu una de 19 pe un clicket, strangi surubul din capul parghiei. Te uiti pe filetul surubului deasupra piulitei, sa iasa maxim 1 cm in ambele parti. Apoi, faci un test drive. Daca mai simti nevoia, o mai poti ridica umpic. In total, la 1 cm pe filet, fata se ridica cam 3 cm.
Atentie: Cu cat o ridici mai mult, cu atat fata va fi mai rigida. Daca exagerezi, fata nu va mai amortiza absolut nimic, ceva gen tractor. Tot-odata, pivotii si capetele de bara au de suferit. Tot in acest caz, daca exagerezi cu ridicarea, rotile fata nu vor mai fi paralele intre ele, si nici perpendiculare cu pamantul, vor fi ceva in genul asta \ / , dar se poate regla din "caster angle", de la bratul superior. Insa nu e reomandat.

Exista si varianta scumpa a inaltarii, celebrul " Ball Joint Flip", insa e deja pt competitii, iar pretul sare de cateva sute bune de euro.

Cam asta ar fi varianta ieftina a inaltarii. La 1 cm pe filet, nu ar trebui sa fie diferenta mare la incrucisare, ce trece peste, se resimte la pietrele de la rinichi si mai apoi in buzunar.