QUOTE (Mateo @ Dec 13 2010, 09:00 PM) teoretic asa e. am avut situatii in teren accidentat cand eu am avut senzatia ca fata nu e controlata. Sistemul trebuie sa lucreze altfel in toate pozitiile cutiei de transfer (chiar si atunci cand ESP-ul e decuplat). Masina a urcat pante cu grad de inclinare considerabil si cu suprafete cu aderenta slaba. e posibil sa fie doar o senzatie. nu am avut nici un fel de semnalizare la bord.
multumesc oricum pentru mesajele voastre!
am gasit si ceva pe youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=54wgIVVdfmk
Daca ai ATSC trebuie sa ai un martor in bord care arata ca sistemul este ON.
Daca nu ai martor cu ATSC nu ai control a tractiunii.
Cand sistemul ATSC intra in functiune martourul clipeste ca atentionare. Asa face si pe MErcedes si pe BMW.
Controlul tractiunii e una ESP e altceva.
Masinile de care vorbesti are sistemul Super Select 4WD (SS4) sau Super Select 4WD II (SS4-II) ?
daca nu ai al doilea sistem care are control electronic a tractiunii e normal ce spui despre comportamentul masinii.
In cazul in care martorul de ABS e aprins nu mai ai nici ESP.
ESP foloseste senzorii de ABS. Daca ABS e off cum sa mearga ESP.
Cand esti pe 4HLc diferentialul central este blocat , atunci spatele trage in principiu egal pe ambele roti si iti lasa
impresia ca nu controlezi fata pentru te impinge roata de pe interior mai mult, insa raspunde aproape imediat din
vascocuplaj. Pe 4LLc e acelasi lucru dar cu reductor. In offroad nu electronica rezolva toate problemele.
Ceea ce ai vazut in reclama pe Youtube este ESP pe sosea si nu pe teren accidentat, sistemul SS4II modifica si
raportul de putere intre puntea fata si cea spate de la 33-67 la 50-50 functie de necesitati.
Din cate stiu la noi nu s-a comercializat L200 cu optiunea asta.
Exista insa pe Pajero cu dotari premium.
Cred ca e mai mult o impresie , care poate depinde de conditiile de drum si de cauciucuri care
nu toate raspund la fel in orice conditii de aderenta