Control Tractiune

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
Mateo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 27, 2009 3:05 pm

Mesaj de Mateo » Dum Dec 12, 2010 12:32 pm

La l200 sigur actioneaza si pentru puntea fata? Eu am senzatia ca nu.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Dum Dec 12, 2010 8:16 pm

@mateo, nu stiu la ce te referi, daca e vorba de controlul elecronic al tractiunii, nici o sansa. L200 nu are asa ceva, puntea fata atunci cand o cuplezi actineaza exact ca si tractiunea fata la masini clasice!

Avatar utilizator
Mateo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 27, 2009 3:05 pm

Mesaj de Mateo » Dum Dec 12, 2010 8:22 pm

Eu am varianta cu cutie de transfer Superselect si cu ESP (MATSC). Asta insemana si control electronic al tractiunii. Cand puntea fata nu e cuplata eu unul simt ca lucreaza acest sistem (am incercat pe gheata si ajuta masina sa inainteze). Nu imi dau seama daca se intampla cand e in 4x4.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Lun Dec 13, 2010 5:59 pm

Scuze atunci, la Pajero Sportul meu nu exista asa ceva, nici la un L200 din 2006 cred, nu exista asa ceva! Poate trebuia sa tac....dar acum...., sper sa te ajute cineva!

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Lun Dec 13, 2010 8:10 pm

La L200 intodeauna e existat controlul tractiunii la varianta cea mai bine dotata ,Instyle...la celelalte cred ca nu e nici acum standard (Inform,Invite,Intense). Din cate stiu eu controlul tractiunii foloseste fanele selectiv pe fiecare roata care o ia "razna" deci nu vad nici un impediment sa nu mearga si pe fata,este abs pe toate rotile in definitv...

Avatar utilizator
Mateo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 27, 2009 3:05 pm

Mesaj de Mateo » Lun Dec 13, 2010 9:00 pm

teoretic asa e. am avut situatii in teren accidentat cand eu am avut senzatia ca fata nu e controlata. Sistemul trebuie sa lucreze altfel in toate pozitiile cutiei de transfer (chiar si atunci cand ESP-ul e decuplat). Masina a urcat pante cu grad de inclinare considerabil si cu suprafete cu aderenta slaba. e posibil sa fie doar o senzatie. nu am avut nici un fel de semnalizare la bord.
multumesc oricum pentru mesajele voastre!

am gasit si ceva pe youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=54wgIVVdfmk

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Mie Ian 05, 2011 11:22 pm

QUOTE (Mateo @ Dec 13 2010, 09:00 PM) teoretic asa e. am avut situatii in teren accidentat cand eu am avut senzatia ca fata nu e controlata. Sistemul trebuie sa lucreze altfel in toate pozitiile cutiei de transfer (chiar si atunci cand ESP-ul e decuplat). Masina a urcat pante cu grad de inclinare considerabil si cu suprafete cu aderenta slaba. e posibil sa fie doar o senzatie. nu am avut nici un fel de semnalizare la bord.
multumesc oricum pentru mesajele voastre!

am gasit si ceva pe youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=54wgIVVdfmk
Daca ai ATSC trebuie sa ai un martor in bord care arata ca sistemul este ON.
Daca nu ai martor cu ATSC nu ai control a tractiunii.
Cand sistemul ATSC intra in functiune martourul clipeste ca atentionare. Asa face si pe MErcedes si pe BMW.
Controlul tractiunii e una ESP e altceva.
Masinile de care vorbesti are sistemul Super Select 4WD (SS4) sau Super Select 4WD II (SS4-II) ?
daca nu ai al doilea sistem care are control electronic a tractiunii e normal ce spui despre comportamentul masinii.
In cazul in care martorul de ABS e aprins nu mai ai nici ESP.
ESP foloseste senzorii de ABS. Daca ABS e off cum sa mearga ESP.
Cand esti pe 4HLc diferentialul central este blocat , atunci spatele trage in principiu egal pe ambele roti si iti lasa
impresia ca nu controlezi fata pentru te impinge roata de pe interior mai mult, insa raspunde aproape imediat din
vascocuplaj. Pe 4LLc e acelasi lucru dar cu reductor. In offroad nu electronica rezolva toate problemele.
Ceea ce ai vazut in reclama pe Youtube este ESP pe sosea si nu pe teren accidentat, sistemul SS4II modifica si
raportul de putere intre puntea fata si cea spate de la 33-67 la 50-50 functie de necesitati.
Din cate stiu la noi nu s-a comercializat L200 cu optiunea asta.
Exista insa pe Pajero cu dotari premium.
Cred ca e mai mult o impresie , care poate depinde de conditiile de drum si de cauciucuri care
nu toate raspund la fel in orice conditii de aderenta

Avatar utilizator
Mateo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 27, 2009 3:05 pm

Mesaj de Mateo » Mie Ian 12, 2011 1:04 pm

Exista la bord acel martor. Eu ma refeream la semnalizari care sa indice ca ceva nu functioneaza. Respectivul martor clipeste exact cum spui cand intra controlul de tractiune in functiune. Ai dreptate, ESP nu are legatura cu controlul de tractiune. Sunt doua functii separate care folosesc insa acelasi sistem (pompa, senzori, calculator). Controlul de tractiune nu poate fi dezactivat. El functioneaza si atunci cand ESP este decuplat din butonul de la bord.

In rest, din ce am mai observat in ultimul timp (iarna fiind e si mai multa gheata) controlul de tractiune actioneaza mai des pe spate pt ca e greutate mai mica pe aceasta punte. In concluzie functioneaza si chiar e ok.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori