Pagina 1 din 2

Scris: Lun Feb 15, 2010 9:52 am
de cfvd13
Salut. Vreau si eu sa cresc puterea masinii (Mitsubishi L200, 2,5l, 136 cp, 2007) la 180 cp. Aveti idee pe unde s-ar putea face operatiunea? As prefera varianta cu chip, fata de cea cu resoftarea masinii.

Scris: Lun Feb 15, 2010 3:41 pm
de Garsia
Tati nu iti recomand asa ceva, parerea mea, am vrut si eu sa fac asa ceva dar niste prieteni de la service mi-au spus mai bine nu. Motorul oboseste mult mai repede, diferente foarte mari nu o sa vezi. Inainte sa vrei sa faci asta , mergi cu una cu chip si ai sa vezi. Vad ca ai masina din 2007 deci motorul are ceva km. Chip la masini cu peste 60k iti uzeaza motorul mult mai repede. PAREREA MEA

Scris: Lun Feb 15, 2010 5:52 pm
de cristian_sen
Aici sunt de acord cu Garsia,nu prea se merita . Nu neaparat ca motorul se uzeaza mai repede ( in loc de 500 000 km va tine 400 000km) dar daca japonezul a gandit ca 130 cai e deajuns eu merg pe mana lui. In plus dupa cip trebuie sa faci reviziile mai des,consumabilele se duc mai repede bineinteles.Si filtre si ulei si placute de frana si ambreiaj. Si daca totsui nu ai ce face cu banii eu zic sa faci operatiunea la reperezentanta,ei iti vor da un ecu programat personalizat pentru masina ta ,in functie de kilometraj. Dar eu zic totusi de banii aia sa faci un tur de romanie si sa te bucuri de masina.

Scris: Dum Feb 21, 2010 1:43 pm
de cfvd13
Eu am vazut ca pe la thailandezi, englezi, de prin 2007 masinile lor cu 2500cmc aveau 170cp, dar si tehnic un motor de 2500cmc poate suporta 170-180caluti fara a fi fortat. Nu este vorba de tuning extrem pt puteri exorbitante. Si, da , am mers cu unul de 170cp pe traseu de offroad si se simteau cei 30 caluti. Turatia era un pic mai mica. Ca uzura .... tot ce am gasit eu, si pe la noi si pe afara, special pt L200, a fost ca pana in 30cp motorul se incadreaza intr-o marja de putere care nu-i afecteaza fiabilitatea si comportamentul. L200 care particia la Dakar de la noi este pregatit tot cu un chip exterior (fara resoftare) si a fost gandit special pt o fiabiliate foarte mare - pt rally raid, si echipe cu buget mic este vital aceasta. Inca nu vad un impediment. Am vorbit cu posesori de cip cu masini L200 din 2008, deci cu ceva km la bord, unii l-au pus la reprezentanta, altii la tunneri, si nici unul nu a semnalat vreo uzura timpurie sau alte probleme. Poate au vrut doar sa se laude, dar chiar toti? Oricum, multumesc de sfaturi, si apreciez ca ma pot consulta pe forum.

Scris: Dum Feb 21, 2010 2:06 pm
de cipcirip
Am vazut pe net de vanzare un Power Box (cred ca asa ii zice), ei spun ca il poti monta foarte simplu si in plus pare-se ca are buton de pornire-oprire. Asa ca il folosesti doar in situatiile m-ai extreme si nu non-stop, mod in care intr-adevar motorul are de suferit in timp.

Scris: Lun Feb 22, 2010 12:10 pm
de Jeff
Cine doreste chiptuning, il pot ajuta.
Motorul nu are de suferit, tolerantele sale mecanice sunt suficient de mari. Japonezul a gandit in asa fel motorul ca sa reziste in conditii extreme, cu consumabile proaste, cu noxe in limite etc. Avem chiar forumisti care si-au resoftat la mine L200, vezi aici http://mitsu.ro/forum/index.php?s=&sho...ost&p=49339

Scris: Joi Feb 25, 2010 6:58 pm
de cipcirip

Scris: Sâm Mar 06, 2010 3:09 am
de andrei
Avand in vedere ca e vb de o modificare adusa motorului, eu as prefera o resoftare facuta in tara si categoric nu un powerbox de pe ebay.

Scris: Sâm Mar 06, 2010 9:53 am
de cipcirip
Nu cred ca e vorba de modificare o motorului.

Scris: Sâm Mar 06, 2010 11:01 am
de Jeff
Un powerbox este un modul electronic care altereaza semnalele calculatorului de motor si astfel modifica parametrii de injectie. Nu este o modificare fizica a motorului dar ii afecteaza in mod direct functionarea. Chiptuning este mai sanatos pentru motor, powerbox este o alternativa la chiptuning - fiecare face ce vrea cu masina lui. Pentru toata lumea, am un singur sfat: informati-va, cititi, intrebati in cat mai multe locuri ce inseamna una sau alta, inainte sa luati o decizie.