Jante L200
La L200 nemodificat intra maxim 31/10.5/R16. In traducere europeana: 265/70/16 sau 260/75/16. Orice dimensiune mai mare ca asta necesita ori un suspension lift care sare de 1000 E, ori un body lift care ajunge pe la 100-200 E. Sau solutia radicala.... flexul in aripi.
@Dan Suciu: Pentru 225/xx/16 nu ai nevoie de alte jante mai late. Sunt ok cele de 7 jj care ies din fabrica, insa nu-i recomandat sa pui dimensiune peste 245 pe jantele stock, existant in orice moment riscul unei dejantari. Plasticele vor catea singure, nu trebuie sa le dai tu jos
@Cipcirip: Ai grija ca dimensiunea copiilor de Simex e mai mica decat realitatea. Adica e masurat diametrul rotii din talon in talon, nu din banda de rulare. Adica fara crampoane.... care sincer sunt cam maricele. Astfel, spre exemplu un 235/85/16 va fi de fapt un 245/90/16. Cel mai simplu e sa iei o ruleta in mana, masori diametrul Simexurilor si apoi mergi la masina la tine si masori de la asfalt pana la aripa(la plastice). Sa-ti ramana minim 20 de cm de la roata la semi-aripa (aripa interioara) pentru a da voie suspensiei sa-si faca treaba.
@Dan Suciu: Pentru 225/xx/16 nu ai nevoie de alte jante mai late. Sunt ok cele de 7 jj care ies din fabrica, insa nu-i recomandat sa pui dimensiune peste 245 pe jantele stock, existant in orice moment riscul unei dejantari. Plasticele vor catea singure, nu trebuie sa le dai tu jos
@Cipcirip: Ai grija ca dimensiunea copiilor de Simex e mai mica decat realitatea. Adica e masurat diametrul rotii din talon in talon, nu din banda de rulare. Adica fara crampoane.... care sincer sunt cam maricele. Astfel, spre exemplu un 235/85/16 va fi de fapt un 245/90/16. Cel mai simplu e sa iei o ruleta in mana, masori diametrul Simexurilor si apoi mergi la masina la tine si masori de la asfalt pana la aripa(la plastice). Sa-ti ramana minim 20 de cm de la roata la semi-aripa (aripa interioara) pentru a da voie suspensiei sa-si faca treaba.
QUOTE (Dan Suciu @ Jun 4 2009, 01:38 PM) Ori jantele de aliaj si off-roadul nu prea se imapaca.
Dinpotriva. Cateodata fac chiar treaba buna datorita faptului ca sunt usoare. Numai ca cele usoare si de calitate costa de 2-3 ori mai mult decat cele "normale". Jantele de aliaj nu se impaca cu offroad-ul doar iarna la temperaturi de sub -10 grade cand incep sa devina putin casante, mai ales la socuri mari ( sant luat din plin, agatarea unor bolovani sau copaci cu spitele, etc). Cel mai bun compromis la jante ar fi cele de metal, cum am eu. Singura lor "buba" e ca sunt cam grele, aprox 20-25 kg/bucata, asta avand in vedere ca sunt R15 8jj et-70. In rest, eu inca nu am reusit sa indoi vreo spita sau talonul jantei. De mentinut e ca spitele sunt late de 120 mm si groase de 8 mm la butuc si de 5mm la talon.
In alta ordine de idei, pentru un offroad fara tente de extrem, cele de tabla isi fac foarte bine treaba, insa atentie la bolovani si borduri.
Dinpotriva. Cateodata fac chiar treaba buna datorita faptului ca sunt usoare. Numai ca cele usoare si de calitate costa de 2-3 ori mai mult decat cele "normale". Jantele de aliaj nu se impaca cu offroad-ul doar iarna la temperaturi de sub -10 grade cand incep sa devina putin casante, mai ales la socuri mari ( sant luat din plin, agatarea unor bolovani sau copaci cu spitele, etc). Cel mai bun compromis la jante ar fi cele de metal, cum am eu. Singura lor "buba" e ca sunt cam grele, aprox 20-25 kg/bucata, asta avand in vedere ca sunt R15 8jj et-70. In rest, eu inca nu am reusit sa indoi vreo spita sau talonul jantei. De mentinut e ca spitele sunt late de 120 mm si groase de 8 mm la butuc si de 5mm la talon.
In alta ordine de idei, pentru un offroad fara tente de extrem, cele de tabla isi fac foarte bine treaba, insa atentie la bolovani si borduri.
O janta mai grea cred ca e mai buna pentru ca-ti coboara centrul de greutate si la inclinari transversale mari poate contribui la stabilitate mai buna.
Jantele de aliaj la off-road nu cred ca merg foarte bine pentru ca la rulaj pe macadam sau pe drumuri de pamint cu gropi, cu radacini, apar socuri cam mari. Ori jantele de aliaj sint mai casante si cred ca si vara ai sanse sa se fisureze.
O creanga intre spite cred ca e de belea. Am patit-o odata cu bicicleta si tin minte si acum. Nu sint curios deloc cum ar fi cu masina.
Si apoi cit ai fi de grijuliu, la padure, cum merg eu, nu exista sa nu iei vreun bolovan sau cioata. Si cind o iei cu o janta de tabla de 2 - 3 mil e una. Cind o iei cu o janta de aliaj de la 5 mil in sus, e mistor tare.
O alta chestie este ca nu am vazut pina acum jante de aliaj dedicate off-road cum vezi la cauciucuri. Si s-ar putea sa iei unele care desi arata agresiv, nu sint destinate sa reziste la socurile din off road.
Cam asa vad eu problema cu jantele de aliaj si off road-ul.
Jantele de aliaj la off-road nu cred ca merg foarte bine pentru ca la rulaj pe macadam sau pe drumuri de pamint cu gropi, cu radacini, apar socuri cam mari. Ori jantele de aliaj sint mai casante si cred ca si vara ai sanse sa se fisureze.
O creanga intre spite cred ca e de belea. Am patit-o odata cu bicicleta si tin minte si acum. Nu sint curios deloc cum ar fi cu masina.
Si apoi cit ai fi de grijuliu, la padure, cum merg eu, nu exista sa nu iei vreun bolovan sau cioata. Si cind o iei cu o janta de tabla de 2 - 3 mil e una. Cind o iei cu o janta de aliaj de la 5 mil in sus, e mistor tare.
O alta chestie este ca nu am vazut pina acum jante de aliaj dedicate off-road cum vezi la cauciucuri. Si s-ar putea sa iei unele care desi arata agresiv, nu sint destinate sa reziste la socurile din off road.
Cam asa vad eu problema cu jantele de aliaj si off road-ul.
Sunt foarte multe jante de aliaj folosite in Offroad, chiar si in rock climbing. Uita-te pe youtube la filmuletele cu americanii la MOAB . Vei vedea ca foarte multi au jante de aliaj tocmai sa sunt usoare si dedicate pentru ce fac, insa pretul... e destul de piperat. O janta grea nu avantajeaza foarte mult la o masina de teren. Doar la stabilitate cum spuneai tu, dar la masini de 2 tone echipate nu prea mai conteaza cele 50-100 kg in plus sau minus. Gandeste-te la faptul ca mai toate masinile de competitii de la clasa extrem sunt foarte usoare.
In schimb, cu cat o janta e mai grea, cu atat partea tehnica a masinii e mai solicitata. De la motor, transmisie, pana la suspensie.
Dupa cum spuneam mai sus, jantele de fier sunt doar un compromis, un provizoriu bun si ieftin.
In schimb, cu cat o janta e mai grea, cu atat partea tehnica a masinii e mai solicitata. De la motor, transmisie, pana la suspensie.
Dupa cum spuneam mai sus, jantele de fier sunt doar un compromis, un provizoriu bun si ieftin.
Problema este ca aceste jante de aliaj pe care le-am gasit pe internet nu au precizari exprese daca sint sau nu indicate pentru off road.
Am intrat chiar si pe site-ul producatorului atunci cind am gasit un model interesant dar tot nu am gasit precizari pentru domeniul de utilizare cum gasesti la cauciucuri.
Nu cred ca orice janta de aliaj poate fi folosita in off road pentru ca solicitarile sint mult mai mari.
Doar sa gasesti pe cineva care utilizeaza un anumit model si sa incerci sa gasesti acel model testat gata.
Poti sa-mi spui, te rog, ce model de jante ai, poate le gasesc pe net. (Producator, model, daca mai stii.)
Am intrat chiar si pe site-ul producatorului atunci cind am gasit un model interesant dar tot nu am gasit precizari pentru domeniul de utilizare cum gasesti la cauciucuri.
Nu cred ca orice janta de aliaj poate fi folosita in off road pentru ca solicitarile sint mult mai mari.
Doar sa gasesti pe cineva care utilizeaza un anumit model si sa incerci sa gasesti acel model testat gata.
Poti sa-mi spui, te rog, ce model de jante ai, poate le gasesc pe net. (Producator, model, daca mai stii.)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori