Probleme Reductor - Revenire De La Mic La Mare
Salutare colegi!
Detin un L200, fabricatie 2007.
Am fost azi la o plimbare pe un drum forestier.
Am fost nevoit sa intorc strans la 180 grade, intr-o rascruce de drumuri unde, spre prostia mea, am folosit varianta de cuplaj 4x4 ''la mic'', dar fara sa fortez deloc masina.
Dupa efectuarea intoarcerii, am revenit "la mare", dar s-a blocat reductorul si nu am mai reusit sa plec de pe loc.
Maneta reductorului mai permite miscari stanga-dreapta dar nu si fata-spate. Este oarecum ca si intr-un punct mort.
Mentionez ca nu am auzit/simtit trosnituri sau alte manifestari ingrijoratoare.
Puteti sa ma sfatuiti ce este de facut si sa imi spuneti ce s-a intamplat de fapt?
Unii sunt de parere ca am gresit selectand raportul "la mic" avand in vedere ca am fost nevoit sa virez de mai multe ori pentru a intoarce.
Multumesc.
Detin un L200, fabricatie 2007.
Am fost azi la o plimbare pe un drum forestier.
Am fost nevoit sa intorc strans la 180 grade, intr-o rascruce de drumuri unde, spre prostia mea, am folosit varianta de cuplaj 4x4 ''la mic'', dar fara sa fortez deloc masina.
Dupa efectuarea intoarcerii, am revenit "la mare", dar s-a blocat reductorul si nu am mai reusit sa plec de pe loc.
Maneta reductorului mai permite miscari stanga-dreapta dar nu si fata-spate. Este oarecum ca si intr-un punct mort.
Mentionez ca nu am auzit/simtit trosnituri sau alte manifestari ingrijoratoare.
Puteti sa ma sfatuiti ce este de facut si sa imi spuneti ce s-a intamplat de fapt?
Unii sunt de parere ca am gresit selectand raportul "la mic" avand in vedere ca am fost nevoit sa virez de mai multe ori pentru a intoarce.
Multumesc.
- apetreicatalin67
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm
Nu este nici o problema,..
nu te speria.Daca citeai cu atentie si rasfoiai forumul gaseai solutia si nu mai asteptai sa scriu eu.....Deci,trebuie desfacuta consola centrala de la schimbatorul de viteza-toate plasticele si tot ce te inpiedica sa ajungi la reductor sa scoti maneta.Sa fii atent la suruburi si la pozitia maciuliilor de pe manete,...arculetul de sub schimbator,....multa mecanica nu trebuie sa stii dar trebuie sa ai rabdare.Nu ai rupt sau stricat nimic,poti merge asa cu maneta reductorului blocat dar nu cu viteza mare si fara viraje stranse.
Dupa ce ai dat jos maneta reductorului,iei o surubelnita mecanica,adica mare,o bagi in lacasul liber din reductor si ai sa ramai surprins ce usor merge,...o dai in spate pe 4x4..si montezi la loc...Pe viitor cand mai folosesti reductorul,recomand manevre mai ferme de trecere de la o treapta la alta.......nu ciobanesti....dar mai ferme.Tu ai facut acele treceri prea delicat,iar bila pe care ai vazuto nu a apucat sa faca rodajul necesar,...cu timpul nu vei mai avea probleme...
Scuze daca am mai uitat cate ceva,dar eu am umblat pe acolo acum 3-4 ani si nu mai tin minte asa bine,..mai cauta si tu pe aici dar in mare asta e tot ce trebuie sa faci...salut.
nu te speria.Daca citeai cu atentie si rasfoiai forumul gaseai solutia si nu mai asteptai sa scriu eu.....Deci,trebuie desfacuta consola centrala de la schimbatorul de viteza-toate plasticele si tot ce te inpiedica sa ajungi la reductor sa scoti maneta.Sa fii atent la suruburi si la pozitia maciuliilor de pe manete,...arculetul de sub schimbator,....multa mecanica nu trebuie sa stii dar trebuie sa ai rabdare.Nu ai rupt sau stricat nimic,poti merge asa cu maneta reductorului blocat dar nu cu viteza mare si fara viraje stranse.
Dupa ce ai dat jos maneta reductorului,iei o surubelnita mecanica,adica mare,o bagi in lacasul liber din reductor si ai sa ramai surprins ce usor merge,...o dai in spate pe 4x4..si montezi la loc...Pe viitor cand mai folosesti reductorul,recomand manevre mai ferme de trecere de la o treapta la alta.......nu ciobanesti....dar mai ferme.Tu ai facut acele treceri prea delicat,iar bila pe care ai vazuto nu a apucat sa faca rodajul necesar,...cu timpul nu vei mai avea probleme...
Scuze daca am mai uitat cate ceva,dar eu am umblat pe acolo acum 3-4 ani si nu mai tin minte asa bine,..mai cauta si tu pe aici dar in mare asta e tot ce trebuie sa faci...salut.
buna Catalin, aceeasi problema cu maneta de la reductor o am si eu, acum sta intepenita si masina e blocata in 4H, (L200 2007 superselect), mecanicul i-mi zice ca e moartea lor si ca trebuie schimbata maneta, ai idee pe cineva care poate reconditiona piesa sau ansamblul? ca de noua e aprox 1800 lei...... PS inca nu am desfacut maneta, astept sa vad pe sfarsitul sapt sa vad cum arata.
Numai bine!
Numai bine!
- apetreicatalin67
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm
Deci,
nu arunca banii pe alta noua ca nu se merita,sfatul meu l-am scris mai sus,daca se tine cont de el e ok,daca nu,....banii.O sa va speriati la inceput,o sa zice-ti ca nu sante-ti in stare sa remediati problema,...nu este adevarat,totul este usor si facil,trebuie sa aveti incredere in voi.Succes.
nu arunca banii pe alta noua ca nu se merita,sfatul meu l-am scris mai sus,daca se tine cont de el e ok,daca nu,....banii.O sa va speriati la inceput,o sa zice-ti ca nu sante-ti in stare sa remediati problema,...nu este adevarat,totul este usor si facil,trebuie sa aveti incredere in voi.Succes.
buna, am desfacut, am pus inapoi maneta si cand am dat inainte si putin dreapta a sarit din nou, am pus-o inca o data si acum o sa incerc alta abordare gen doar impins inainte si doar cand trebuie bagata la mic sa dau in dreapta si sa apas mai tare, ideea e ca am observat ca i-mi lipseste o aripioara din bucsa de plastic..... mecanicul meu afirma in continuare ca e din maneta(partea metalica), oricum de acum stiu sa o pun la loc si singur iar prima data banii ii voi da pe o trusa de chei si poate pe o bucsa de plastic mai caut pe ebay, de acolo mi-am luat si inaltatoarele de suspensie. mersi de sfat!
- apetreicatalin67
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm
Sincer,
ma bucur enorm pentru tine,....ai vazut ca nu a fost greu,...este mai mare spaima ca nu ai putea sa remediezi o problema decat problema in sine....Sa fii un pic mai ferm in miscarile de trecere a manetei in pozitia dorita,nu mai EZITA,...aici ai gresit-daca pot sa spun asa.
O zi buna...vds....(vant din spate).
ma bucur enorm pentru tine,....ai vazut ca nu a fost greu,...este mai mare spaima ca nu ai putea sa remediezi o problema decat problema in sine....Sa fii un pic mai ferm in miscarile de trecere a manetei in pozitia dorita,nu mai EZITA,...aici ai gresit-daca pot sa spun asa.
O zi buna...vds....(vant din spate).
- jjiacobuta
- EVO I
- Mesaje: 2
- Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
- Localitate: Iasi
Multumesc, daca stii un link ar fi util.....; multumesc si lui Catalin de informatii si ajutor, de cand am avut problema, am incercat sa dau mai multa atentie comportamentului cuiei de transfer si reductorului si am observat ca daca cuplez in 4H si nu vrea sa intre usor dupa asta in 4H lock, este suficient sa debraiez un pic ambreiajul sa misc f. putin masina inainte sau inapoi apoi: surpriza: intra f usor in 4H lock (cu masina oprita si picourul pe frana si ambreiaj calcat.....a nu se intelege in mers!); poate daca as fi mai ferm ar intra si fara sa o misc putin dar dupa ce am blocat-o pe Rarau in 4H prefer sa fiu mai aten;,
acelasi lucru se poate face si pt 4H low lock desi am observat ca dupa ce intra in 4H lock daca imping in continuare si apas pe maneta intra usor fara sa mai misc masina....
am scris mai mult in ideea ca poate mai citesc si alti novici ca mine si le este util, am uitat, la multi ani 2016 si toate cele bune!
acelasi lucru se poate face si pt 4H low lock desi am observat ca dupa ce intra in 4H lock daca imping in continuare si apas pe maneta intra usor fara sa mai misc masina....
am scris mai mult in ideea ca poate mai citesc si alti novici ca mine si le este util, am uitat, la multi ani 2016 si toate cele bune!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 48 vizitatori