Ovalizare Discuri Frana
Salut,
As avea nevoie de ajutor, deoarece pe Mitsubishi Carisma povestea ovalizarii discurilor de frana se repeta in mod constant si nu exista nicio explicatie logica, sau cel putin nu se gaseste una.
In toamna anului trecut am schimbat discurile de frana (cele originale de pe masina din cate stiu eu, rezistand peste 150.000 km) deoarece erau destul de uzate si aveam o bataie destul de puternica in volan la franare de la viteze de peste 60 km/h si era o schimbare amanata cam jumatate de an. Odata cu discurile, am schimbat si placutele de frana. Ambele seturi (placute si discuri), Brembo, marca cu "prestigiu", iar bataia a disparut. In cateva saptamani bataia din volan a revenit, au fost date jos si verificate, erau ovalizate. Date la strung si indreptate, puse iar pe masina, franarea se facea in conditii umane. In alte cateva saptamani ovalizarea si-a revenit. Am zis ca e ghinion si am nimerit turcisme, chinezarii, ceva de proasta calitate. Indiferent de calitate, ma indoiam ca niste elemente din otel se pot deforma atat de usor (in decurs de cateva sute de km). Mentionez din start ca nu am franat puternic in apa, nu am dus masina la spalatorie imediat dupa o franare agresiva, nu conduc agresiv ca sa solicit discurile, ba chiar am fost atent la aspectul asta dupa rectificarea discurilor.
Urmatorul set de discuri a fost ATE, printre cele mai bune teoretic. Puse pe masina, la fel, a reaparut jocul in volan. Zilele trecute am lasat masina la mecanic pt verificari. Am schimbat bucsele (neschimbate in decurs de 180.000 km) pt ca erau destul de elastice, asta a fost cea mai probabila cauza. Nu a fost, comportamentul masinii e la fel. Discul de pe roata dreapta este de 2 ori mai ovalizat decat cel de pe partea stanga. Nu stiu parametrii comparati, insa valoarea care mi s-a spus era 15 fata de 12 admisibil, si fata de 8 pe partea stanga.
Pe langa bucse, s-au verificat capetele de bara, pivotii (la statie ITP). S-au schimbat rotile intre ele, toate sunt echilibrate (echilibrarea facuta de cel putin 2 ori si valorile la vulcanizare erau 5-15, ce denota ca jantele nu sunt distruse), geometria rotilor este facuta.
In momentul de fata singura varianta care mi-a zis mecanicul ca o am este sa schimb fuzetele (desi nici asta nu garanteaza succesul, e doar ipotetica).
Sa iau al 3lea set de discuri mi se pare inuman si ilogic. Din punctul meu de vedere, sunt la a 3a ovalizare de discuri, ovalizarea producandu-se progresiv, o piesa, o imbinare este facuta prost, slabita, nu stiu, dar nu cred ca am cum sa nimeresc otel atat de prost de 2 ori incat sa se deformeze asa usor intr-un timp atat de scurt la solicitari normale. Totodata nu cred ca placutele de frana pot fi dintr-un material atat de indeformabil in comparatie cu discurile incat sa le produca ovalizarea. Este doar parerea mea, dar ce se intampla imi depaseste logica, motiv pt care am postat aici.
Ce as putea face? Multumesc.
As avea nevoie de ajutor, deoarece pe Mitsubishi Carisma povestea ovalizarii discurilor de frana se repeta in mod constant si nu exista nicio explicatie logica, sau cel putin nu se gaseste una.
In toamna anului trecut am schimbat discurile de frana (cele originale de pe masina din cate stiu eu, rezistand peste 150.000 km) deoarece erau destul de uzate si aveam o bataie destul de puternica in volan la franare de la viteze de peste 60 km/h si era o schimbare amanata cam jumatate de an. Odata cu discurile, am schimbat si placutele de frana. Ambele seturi (placute si discuri), Brembo, marca cu "prestigiu", iar bataia a disparut. In cateva saptamani bataia din volan a revenit, au fost date jos si verificate, erau ovalizate. Date la strung si indreptate, puse iar pe masina, franarea se facea in conditii umane. In alte cateva saptamani ovalizarea si-a revenit. Am zis ca e ghinion si am nimerit turcisme, chinezarii, ceva de proasta calitate. Indiferent de calitate, ma indoiam ca niste elemente din otel se pot deforma atat de usor (in decurs de cateva sute de km). Mentionez din start ca nu am franat puternic in apa, nu am dus masina la spalatorie imediat dupa o franare agresiva, nu conduc agresiv ca sa solicit discurile, ba chiar am fost atent la aspectul asta dupa rectificarea discurilor.
Urmatorul set de discuri a fost ATE, printre cele mai bune teoretic. Puse pe masina, la fel, a reaparut jocul in volan. Zilele trecute am lasat masina la mecanic pt verificari. Am schimbat bucsele (neschimbate in decurs de 180.000 km) pt ca erau destul de elastice, asta a fost cea mai probabila cauza. Nu a fost, comportamentul masinii e la fel. Discul de pe roata dreapta este de 2 ori mai ovalizat decat cel de pe partea stanga. Nu stiu parametrii comparati, insa valoarea care mi s-a spus era 15 fata de 12 admisibil, si fata de 8 pe partea stanga.
Pe langa bucse, s-au verificat capetele de bara, pivotii (la statie ITP). S-au schimbat rotile intre ele, toate sunt echilibrate (echilibrarea facuta de cel putin 2 ori si valorile la vulcanizare erau 5-15, ce denota ca jantele nu sunt distruse), geometria rotilor este facuta.
In momentul de fata singura varianta care mi-a zis mecanicul ca o am este sa schimb fuzetele (desi nici asta nu garanteaza succesul, e doar ipotetica).
Sa iau al 3lea set de discuri mi se pare inuman si ilogic. Din punctul meu de vedere, sunt la a 3a ovalizare de discuri, ovalizarea producandu-se progresiv, o piesa, o imbinare este facuta prost, slabita, nu stiu, dar nu cred ca am cum sa nimeresc otel atat de prost de 2 ori incat sa se deformeze asa usor intr-un timp atat de scurt la solicitari normale. Totodata nu cred ca placutele de frana pot fi dintr-un material atat de indeformabil in comparatie cu discurile incat sa le produca ovalizarea. Este doar parerea mea, dar ce se intampla imi depaseste logica, motiv pt care am postat aici.
Ce as putea face? Multumesc.
Salut, l-am intrebat si eu pe mecanic, pt ca si mie mi s-a mai spus ca discurile se centreaza cu cheia dinamometrica, dar mi-a spus ca nu e ceva foarte complicat de facut, ci se prind pur si simplu in prezoane, nu ai cum sa le montezi prost. In plus un set de discuri a fost montat la un mecanic, al 2lea set la alt mecanic.
Salut, am mai citit pareri si topic-uri, n. Atat aici cat si pe alte forum-uri. Subliniez ca mi se pare fantastic ca in decurs de cateva sute de km, maxim o mie sau doua mii de km sa se ovalizeze. Altii vad ca au mers 20000, 40000 si li se pare putin. Eu pana la setul asta am avut originalele peste 150.000 km, sau cel putin asa stiu ca au fost pe masina.
Si din curiozitate, dupa cele 3 seturi cum ai rezolvat?
Si din curiozitate, dupa cele 3 seturi cum ai rezolvat?
Nu ma pricep chiar bine, dar nu imi imaginez cam cata mizerie s-ar putea depune ca sa deplaneze discurile. Dar voi incerca sa gasesc un service cat mai profesional unde sa verific si aspectul asta.
Pe forum-ul reno am primit ca raspuns "Schimba bolturile pe care culiseaza etrierii. Poate fi uzura mare la ele si permit etrierilor sa se aseze/blocheze oblic fata de disc la fiecare franare. Daca nu e uzura si in etrieri scapi doar cu atat.". Si asta pare o varianta, pe care tot la un service mai specializat pe frane ar trebui sa o verific.
Pe forum-ul reno am primit ca raspuns "Schimba bolturile pe care culiseaza etrierii. Poate fi uzura mare la ele si permit etrierilor sa se aseze/blocheze oblic fata de disc la fiecare franare. Daca nu e uzura si in etrieri scapi doar cu atat.". Si asta pare o varianta, pe care tot la un service mai specializat pe frane ar trebui sa o verific.
Problema nu e pe discuri,e pe fuzete, rugina pe ele si pe buza pe care se centreaza discul. Din cauza ruginei/mizeriei discul se asaeza oblic, nu drept, asa ca ai batai de la inceput, si degenereaza in ovalizare (unde face bataia presiunea e mult mai mare, si se incinge mult mai tare in acel loc, diferenta de temperatura duce la ovalizare). Culisantii etrierilor sunt si ei o idee buna, si nici nu sunt scumpi.
Dar de ce a inceput brusc problema, dupa schimbarea discurilor originale?
Dar de ce a inceput brusc problema, dupa schimbarea discurilor originale?
Din punct de vedere fizic/ingineresc, ceea ce spui tu are logica singura problema e ca asa cum am spus, mecanicii nu au luat-o in considerare si acum caut undeva unde sa se considere si aspectul asta. Acum in schimb am alta dilema. Daca vreau sa rectific discurile, le rectific inainte sau dupa schimbarea/curatare fuzetei, respectiv a culisantilor/suruburilor? Pentru ca imi imaginez ca ei sunt intr-o pozitie stramba in momentul de fata, si rectificarea am vazut ca se face direct pe masina.
Problema nu stiu daca a aparut inainte sau dupa, eu am schimbat discurile vechi pt ca aveam joc, dar asa cum am spus in primul post, amanasem deja schimbarea si erau destul de uzate. Acum ca mi-ai pus tu intrebarea, stau si ma gandesc daca folosind discurile uzate mai mult decat era cazul, s-au dereglat etrierii, de unde am in prezent jocul. E o masina cu personalitate puternica se pare.
Problema nu stiu daca a aparut inainte sau dupa, eu am schimbat discurile vechi pt ca aveam joc, dar asa cum am spus in primul post, amanasem deja schimbarea si erau destul de uzate. Acum ca mi-ai pus tu intrebarea, stau si ma gandesc daca folosind discurile uzate mai mult decat era cazul, s-au dereglat etrierii, de unde am in prezent jocul. E o masina cu personalitate puternica se pare.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 32 vizitatori