Pagina 1 din 2

Scris: Mar Ian 15, 2013 12:00 pm
de _azazel_
Salutare!
Iata ca a venit si timpul ca masina nevesti-mii sa face niste probleme! Prea a mers bine pana acum! Sa stiti ca nu glumesc!
Masina in cauza este o Carisma 1.6 benzina, din 1998 (cu GPL secvential de 3 ani), tip motor 4G92, 90 CP.
Despre ce e vorba: absolut la intamplare, se aprinde in bord "check engine", motorul moare chiar daca il accelerezi, apoi porneste OK, merge o vreme, iar apare lampa in bord, iar moare motorul, etc. sunt perioade de cateva zile cand masina merge OK, apoi iar o apuca, si tot asa.
I-am facut self testul si mi-a dat eroare la CAMSHAFT POSITION SENSOR si IAT SENSOR. Senzorul de pozitie al axei cu came l-am comandat pe ebay (18 USD cu tot cu shipping), iar senzorul de temperatura aer l-am gasit la autokarma pe la vreo 55 de lei la comanda online. Intrebarea vine acum: unde mama ma-sii e pozitionat acest IAT, ca l-as comanda ca sa il schimb? Stie cineva? Am manualul de service, dar nu am gasit nicaieri pozitionarea acestui IAT. Este cumva montat in cutia cu debitmetrul de aer de pe filtrul de aer? Astept raspunsuri. Multumesc!
PS in atasament este foto cu senzorul de temperatura aer

Scris: Mar Ian 15, 2013 12:12 pm
de chacha
Senzorul de temperatura posibil sa il gasesti si cu denumirea de senzor oxigen (nu sunt sigur daca e acelasi) dar cauta si atunci poate ajuta la pozitionarea lui.

Scris: Mar Ian 15, 2013 12:34 pm
de korn84
Cred ca poate fi in corpul clapeta.am vazut la o skoda asa.

Scris: Mar Ian 15, 2013 12:45 pm
de Alex44
Senzorul de oxigen e sonda lambda.

Senzorul de temperatura aer admisie e de regula integrat in senzorul de presiune aer, pt ca stiind temperatura si presiunea se calculeaza masa aerului admis pt a sti cata benzina se injecteaza.

Deci ar trebui sa te uiti dupa senzorul MAP (manifold absolute presure), care ar trebui sa fie intre filtru de aer si galeria de admisie, La unele e pe carcasa filtrului sau pe tubulatura ce pleaca din filtru, la altele e pe corpul clapetei sau intre clapeta si galerie. Pune o poza cu motorul, filtrul de aer, si clapeta de acceleratie/galeria de admisie, poate il vedem si ti-l indicam.

Sau treci pe la o intalnire si un coleg mai tehnic ti-l identifica.

Scris: Mar Ian 15, 2013 1:19 pm
de korn84
MAP sensor este in galerie.de aceea se cheama MANIFOLD absolute pressure sensor(masoara presiunea din galerie).MAF sensor este senzorul de aer adica Mass flow sensor si ala se afla intre filtru si corpul clapeta.unele masini pot avea numai MAP sau numai MAF sensor sau ambele.oricum ar fi tot pot calcula cantitatea de aer care intra in motor.Eu cred ca senzorul IAT (intake air temperature) este integrat in senzorul MAF adica intre filtru de aer si galerie.

Scris: Mar Ian 15, 2013 1:53 pm
de Alex44
Eu am MAP pe ambele masini, si una are inainte de clapeta una dupa. MAF e cel cu firul subtire. La MAP e musai sa ai si IAT altfel nu poate calcula masa. MAF stie masa direct.

Scris: Mar Ian 15, 2013 2:08 pm
de korn84
MAP calculeaza densitatea nu masa.

Scris: Mar Ian 15, 2013 2:36 pm
de razvante
Nu prea imi dau seama care e acel senzor pentru ca nu cunosc motorul tau insa dupa descriere problema pare de admisie. Ai incercat sa verifici/cureti traseul de admisie, clapeta de acceleratie?

Scris: Mie Ian 16, 2013 11:51 pm
de _azazel_
Am curatat clapeta de acceleratie cu spray pt curatat carburatorul, am demontat senzotul acela de aer de pe carcasa filtrului care are o sita ca un fagure si l-am suflat cu aer de la compresor. Nu am umblat in cutia care contine acea chestie ca un fagure si care sigur are electronica in ea. Aveti poza cu ceea ce cred eu ca e "MASS AIR FLOW METER". Intrebarea e senzorul IAT (intake air temp) e in rahatul ala de piesa?
Merci!

Scris: Joi Ian 17, 2013 3:52 pm
de _azazel_
Deci, stie cineva, chestia din prima poza din topic este in chestia din utima poza?
Merci!