Check Engine

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
_azazel_
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 24, 2009 3:44 pm

Mesaj de _azazel_ » Mar Ian 15, 2013 12:00 pm

Salutare!
Iata ca a venit si timpul ca masina nevesti-mii sa face niste probleme! Prea a mers bine pana acum! Sa stiti ca nu glumesc!
Masina in cauza este o Carisma 1.6 benzina, din 1998 (cu GPL secvential de 3 ani), tip motor 4G92, 90 CP.
Despre ce e vorba: absolut la intamplare, se aprinde in bord "check engine", motorul moare chiar daca il accelerezi, apoi porneste OK, merge o vreme, iar apare lampa in bord, iar moare motorul, etc. sunt perioade de cateva zile cand masina merge OK, apoi iar o apuca, si tot asa.
I-am facut self testul si mi-a dat eroare la CAMSHAFT POSITION SENSOR si IAT SENSOR. Senzorul de pozitie al axei cu came l-am comandat pe ebay (18 USD cu tot cu shipping), iar senzorul de temperatura aer l-am gasit la autokarma pe la vreo 55 de lei la comanda online. Intrebarea vine acum: unde mama ma-sii e pozitionat acest IAT, ca l-as comanda ca sa il schimb? Stie cineva? Am manualul de service, dar nu am gasit nicaieri pozitionarea acestui IAT. Este cumva montat in cutia cu debitmetrul de aer de pe filtrul de aer? Astept raspunsuri. Multumesc!
PS in atasament este foto cu senzorul de temperatura aer
Fişiere ataşate
my_sample_image.jpg
my_sample_image.jpg (21.84 KiB) Vizualizat de 7275 ori

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mar Ian 15, 2013 12:12 pm

Senzorul de temperatura posibil sa il gasesti si cu denumirea de senzor oxigen (nu sunt sigur daca e acelasi) dar cauta si atunci poate ajuta la pozitionarea lui.

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Mar Ian 15, 2013 12:34 pm

Cred ca poate fi in corpul clapeta.am vazut la o skoda asa.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Ian 15, 2013 12:45 pm

Senzorul de oxigen e sonda lambda.

Senzorul de temperatura aer admisie e de regula integrat in senzorul de presiune aer, pt ca stiind temperatura si presiunea se calculeaza masa aerului admis pt a sti cata benzina se injecteaza.

Deci ar trebui sa te uiti dupa senzorul MAP (manifold absolute presure), care ar trebui sa fie intre filtru de aer si galeria de admisie, La unele e pe carcasa filtrului sau pe tubulatura ce pleaca din filtru, la altele e pe corpul clapetei sau intre clapeta si galerie. Pune o poza cu motorul, filtrul de aer, si clapeta de acceleratie/galeria de admisie, poate il vedem si ti-l indicam.

Sau treci pe la o intalnire si un coleg mai tehnic ti-l identifica.

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Mar Ian 15, 2013 1:19 pm

MAP sensor este in galerie.de aceea se cheama MANIFOLD absolute pressure sensor(masoara presiunea din galerie).MAF sensor este senzorul de aer adica Mass flow sensor si ala se afla intre filtru si corpul clapeta.unele masini pot avea numai MAP sau numai MAF sensor sau ambele.oricum ar fi tot pot calcula cantitatea de aer care intra in motor.Eu cred ca senzorul IAT (intake air temperature) este integrat in senzorul MAF adica intre filtru de aer si galerie.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Ian 15, 2013 1:53 pm

Eu am MAP pe ambele masini, si una are inainte de clapeta una dupa. MAF e cel cu firul subtire. La MAP e musai sa ai si IAT altfel nu poate calcula masa. MAF stie masa direct.

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Mar Ian 15, 2013 2:08 pm

MAP calculeaza densitatea nu masa.

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Mar Ian 15, 2013 2:36 pm

Nu prea imi dau seama care e acel senzor pentru ca nu cunosc motorul tau insa dupa descriere problema pare de admisie. Ai incercat sa verifici/cureti traseul de admisie, clapeta de acceleratie?

Avatar utilizator
_azazel_
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 24, 2009 3:44 pm

Mesaj de _azazel_ » Mie Ian 16, 2013 11:51 pm

Am curatat clapeta de acceleratie cu spray pt curatat carburatorul, am demontat senzotul acela de aer de pe carcasa filtrului care are o sita ca un fagure si l-am suflat cu aer de la compresor. Nu am umblat in cutia care contine acea chestie ca un fagure si care sigur are electronica in ea. Aveti poza cu ceea ce cred eu ca e "MASS AIR FLOW METER". Intrebarea e senzorul IAT (intake air temp) e in rahatul ala de piesa?
Merci!
Fişiere ataşate
Capture.JPG
Capture.JPG (18.71 KiB) Vizualizat de 7267 ori

Avatar utilizator
_azazel_
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 24, 2009 3:44 pm

Mesaj de _azazel_ » Joi Ian 17, 2013 3:52 pm

Deci, stie cineva, chestia din prima poza din topic este in chestia din utima poza?
Merci!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori