Pagina 1 din 1

Scris: Mie Noi 07, 2012 11:07 am
de dorukeloo
Salutare fratilor.Ma poate ajuta si pe mine cineva?
Concret:cand ma intorceam din concediu mi s-a aprins la bord ledul "check".Am mers asa pana la destinatie(aprox. 2000km)
dar ledul nu statea aprins permanent.Simptomele masinii....in momentul aprinderii ledului nu mai tragea,imi trebuiau km. buni
ca sa prind viteza,Sa scurtez...verificat bujii(romaneste,cu firu' de pe + pe bujie)si ..surpriza :din 4 merge una.
Poate fi asta cauza?Cum stiu ca nu suntem mistocari...ma astept si eu la un raspuns pertinent.
Numa' bine....

Scris: Mie Noi 07, 2012 11:50 am
de avy
Sau scoti firul de pe bujie,iei aparatul de masura,il potrivesti pe scala de 200ohmi,masori intre capul bujiei simasaadica unde pui cheia sa le desfaci si trebuie sa ai 1-1.2ohmi. Nu e nevoie sa scoti bujia. daca da 0.0 e dusa. Intradevar problema e de aici. Ai si indicator de bujie incandescenta in bord,ca daca ai trebuia sa se aprinda si ala ?

Scris: Mie Noi 07, 2012 11:54 am
de Alex44
Bujiile la diesel sunt folosite doar la pornire. Si doar iarna sesizezi ca sunt moarte, vara/la cald porneste si fara ele. Tie probabil ca iti intra in limitare, ceva probleme la turbina/senzori. Probabil vreo limitare de overboost, sau EGR? Nu ma pricep la diesel, dar iti zic sigur ca nu de la bujii ai probleme si pierderi de putere in mers, n-are rost sa dai bani pe ele pt problema de acum. Pornitul la iarna va fi o problema, dar daca nu ti-e mila de ea sa stii ca o ia si cu o singura bujie.

Scris: Mie Noi 07, 2012 1:57 pm
de speed29
Total gresit doar cele cu injectie directa pornesc vara fara sa mai pui bujia.Cine mai aprinde combustibilul?

Scris: Mie Noi 07, 2012 2:10 pm
de avy
Intradevar motorul functioneaza si fara bujii dar merge prost,bujiile sunt tinute de ECU la o anumita temperatura si asta mai ales din cauza controlului emisiilor si o functionare cat mai corecta in toate regimurile ca altfel ar da cu fum ca tractoarele cand pui gazul pe ea !

Scris: Mie Noi 07, 2012 2:23 pm
de Alex44
Compresia aprinde amestecul. 1.9 did e cu injectie directa. Bujiile mai merg o periada scurta de timp dupa pornirea motorului in cel mai bun caz, functionarea normala e doar prin compresie.

Scris: Joi Noi 08, 2012 1:29 am
de dorukeloo
QUOTE (Alex44 @ Nov 7 2012, 11:54 AM) Bujiile la diesel sunt folosite doar la pornire. Si doar iarna sesizezi ca sunt moarte, vara/la cald porneste si fara ele. Tie probabil ca iti intra in limitare, ceva probleme la turbina/senzori. Probabil vreo limitare de overboost, sau EGR? Nu ma pricep la diesel, dar iti zic sigur ca nu de la bujii ai probleme si pierderi de putere in mers, n-are rost sa dai bani pe ele pt problema de acum. Pornitul la iarna va fi o problema, dar daca nu ti-e mila de ea sa stii ca o ia si cu o singura bujie.


I-am facut un test motor si mi-a dat doua erori:una era GLOW PLUG,cod 34 (bujie incandescenta)iar cealalta......n-a stiut meseriasu' sa-mi spuna ce este.
Eroarea avea cod 27 si aparea sub denumirea de T/C SOL.Am cautat pe net dar inca n-am gasit,tre' sa mai sap.
Multam fain tuturor pentru sugestii.

Scris: Mar Dec 04, 2012 11:33 pm
de dorukeloo
Revin cu rezolvarea...poate mai ajuta pe careva.
T/C SOL era prescurtarea de la turbocharger solenoid.L-am verificat si intradevar
nu functiona normal+inlocuit = k noua,rupe asfaltu'