Scris: Lun Oct 15, 2012 11:02 pm
Salut! Apelez la voi cu o poveste destul de lunga, dar daca cineva s-a mai confruntat cu problema asta, sau are o idee despre ce poate fi vorba, m-ar ajuta enorm. Masina este Mitsubishi Carisma 2001, DI-D, daca are vreo relevanta.
Acum multe luni, se auzea o bataie pe partea din mijloc a masinii, o pocnitura ca un ciocanit direct proportional cu turatia/rotirea rotilor. Am fost in vizita la un service specializat pe cutii de viteze, a spus ca este tamponul contrabalans. Dupa un timp zgomotul a disparut si masina a mers rotund.
Acum doua saptamani, am plecat spre Constanta, si pe autostrada la km 50 a inceput sa trosneasca, sa bata si sa aiba masina joc in volan de parca mergeam pe sute de denivelari. M-am intors cu platforma acasa, am lasat masina la mecanic, am schimbat capatul de planetara la roata pe partea dreapta. Am luat masina, am mers cu ea cateva zile (am ridicat-o marti) si dupa aceea usor usor (vineri) a inceput sa bata iarasi (din ce in ce mai puternic), pana cand sambata si-a revenit la starea in care o oprisem pe autostrada.
Am mers iarasi la mecanic sa vedem despre ce e vorba. A dat jos ambele capete de planetara, a zis ca sunt in regula si le-a pus la loc, si ca problema e din cutia de viteze. Am ridicat masina tot luni sau marti si pana sambata a mers ca unsa, cand iarasi a inceput incet incet sa capete joc/bataie. Subliniez iar ca acest defect isi revine treptat, poate are vreo relevanta.
Am fost si la alt mecanic ce mi-a spus ca tamponul contrabalans trebuie schimbat (lucru stiut de mine de altfel). Dar cand am fost la el, masina mergea perfect si nu si-a putut da seama de zgomot.
Astazi, in plina reprezentatie, am fost la un service unde au urcat-o pe un elevator, mi-au spus ca tamponul este zdrente si ca trebuie schimbat.
Problema mea este urmatoarea : poate tamponul contrabalans sa imi faca probleme asa mari? Din cate mi-au spus/aratat cei de astazi, daca tamponul contrabalans nu asigura pozitia corecta a cutiei, planetarele nu sunt aliniate si pot avea si joc (jocul de volan uneori mai e insotit uneori si de un fel de excentricitate), batai si tot tacamul. Totodata, a tras cu o ranga de piese ca sa vada daca au joc, si culmea, iarasi si-a revenit pentru o perioada masina.
Intre timp, de sambata am comandat tamponul, dar totusi nu sunt convins ca fix asta e problema. Desi nu ma pricep extraordinar, ceva in cutie nu imi imaginez ca poate sa fie, pt ca imi imaginez ca un pinion rupt/o piesa metalica din cutie rupta nu imi mai permitea schimbarea vitezelor (care merge perfect) si nu isi revenea in momentul in care umblii la capetele de planetara de la roata. Dupa cum am spus, e ceva ce se slabeste/relaxeaza/detensioneaza in timp/mers, sau cel putin asa pare sa fie.
Imi cer scuze pentru postul lung, si multumesc anticipat.
Acum multe luni, se auzea o bataie pe partea din mijloc a masinii, o pocnitura ca un ciocanit direct proportional cu turatia/rotirea rotilor. Am fost in vizita la un service specializat pe cutii de viteze, a spus ca este tamponul contrabalans. Dupa un timp zgomotul a disparut si masina a mers rotund.
Acum doua saptamani, am plecat spre Constanta, si pe autostrada la km 50 a inceput sa trosneasca, sa bata si sa aiba masina joc in volan de parca mergeam pe sute de denivelari. M-am intors cu platforma acasa, am lasat masina la mecanic, am schimbat capatul de planetara la roata pe partea dreapta. Am luat masina, am mers cu ea cateva zile (am ridicat-o marti) si dupa aceea usor usor (vineri) a inceput sa bata iarasi (din ce in ce mai puternic), pana cand sambata si-a revenit la starea in care o oprisem pe autostrada.
Am mers iarasi la mecanic sa vedem despre ce e vorba. A dat jos ambele capete de planetara, a zis ca sunt in regula si le-a pus la loc, si ca problema e din cutia de viteze. Am ridicat masina tot luni sau marti si pana sambata a mers ca unsa, cand iarasi a inceput incet incet sa capete joc/bataie. Subliniez iar ca acest defect isi revine treptat, poate are vreo relevanta.
Am fost si la alt mecanic ce mi-a spus ca tamponul contrabalans trebuie schimbat (lucru stiut de mine de altfel). Dar cand am fost la el, masina mergea perfect si nu si-a putut da seama de zgomot.
Astazi, in plina reprezentatie, am fost la un service unde au urcat-o pe un elevator, mi-au spus ca tamponul este zdrente si ca trebuie schimbat.
Problema mea este urmatoarea : poate tamponul contrabalans sa imi faca probleme asa mari? Din cate mi-au spus/aratat cei de astazi, daca tamponul contrabalans nu asigura pozitia corecta a cutiei, planetarele nu sunt aliniate si pot avea si joc (jocul de volan uneori mai e insotit uneori si de un fel de excentricitate), batai si tot tacamul. Totodata, a tras cu o ranga de piese ca sa vada daca au joc, si culmea, iarasi si-a revenit pentru o perioada masina.
Intre timp, de sambata am comandat tamponul, dar totusi nu sunt convins ca fix asta e problema. Desi nu ma pricep extraordinar, ceva in cutie nu imi imaginez ca poate sa fie, pt ca imi imaginez ca un pinion rupt/o piesa metalica din cutie rupta nu imi mai permitea schimbarea vitezelor (care merge perfect) si nu isi revenea in momentul in care umblii la capetele de planetara de la roata. Dupa cum am spus, e ceva ce se slabeste/relaxeaza/detensioneaza in timp/mers, sau cel putin asa pare sa fie.
Imi cer scuze pentru postul lung, si multumesc anticipat.